Hoi! Tot nu toe heb ik altijd thuis gewerkt en gestudeerd, maar ik merk dat nu Milan nog minder slaapt dan voorheen, het toch wel erg moeilijk wordt om alles te combineren. Hij slaapt overdag nog maar één uur en 's avonds gaat meneertje om 8 uur naar bed. Tegen die tijd heb ik geen zin meer om nog te gaan studeren. Dus nu hebben we een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag om bij een aantal kdv's te gaan kijken. Schoonmoeder wilde wel oppassen, maar ik vind het eigenlijk ook wel prettig dat Milan wat meer met andere kinderen in contact komt. Hebben jullie misschien goede tips waar ik op moet letten en wat ik moet vragen daar? Ik heb er zelf eigenlijk niet echt een idee van, omdat ik eigenlijk helemaal niet weet hoe zo'n dag op 't kdv er aan toe gaat. Ik had al wel begrepen dat het kdv van onze voorkeur (tot nu toe) vanaf 1 jaar een vast ritme heeft voor alle kinderen en niet meer het ritme van thuis aan houdt, maar dat lijkt me wel normaal toch?
hee, ik werk zelf op een kinderdagverblijf en als ik een rondleiding geef dan vertel ik gewoon alles over het rijlen en zeilen van het dagritme, de verschillende groepen, ik laat zo veel mogelijk ruimte's zien, de slaapkamers, badkamer en al dat soort dingen, buitenspeelplaats en vertel dus gwoon hoe een dag er meestal uit ziet bij ons is het zo dat een rondleiding gewoon een beetje een algemene indruk is over hoe of wat, en als je je kindje hebt aangemeld krijg je nog ee intake gesprek, daarbij word alles ook over Jou kindje besproken, wanneer hij slaapt, hoe lang meestal, wat het eet en drinkt al dat soort dingen en dan worden er ook 2 wendatum's afgesproken, meestal 1x ochtend en 1x middag, en dan ongeveer 2 a 3 uurtjes, om even te wennen, en ook vooral om de ouders even te laten wennen aan het idee even zonder kind. bij ons gaat het ongeveer ook vanaf 1 jaar een vast ritme dat wil zeggen sochtends brengen tot 9 uur, dan met zn alle aan tafel boekje lezen, liedjes zingen, fuit eten en sap drinken daarna gaan de kleinste naar bed en de rest gaat lekker spelen, knutselen of wat dan ook. dan rond 11.30 weer met zn alle aan tafel boterhammen eten melk drinken daarna gaan de wat grotere kindjes die maar 1x slapen naar bed. als die weer uit bed zijn gaan de kleinste weer naar bed, en die hebben dan eerst nog ee nkoekje en sap op. en dan met de wat grotere koek en sap eten en weer spelen. zo ongeveer, ( hoop dat je het nog begrijpt)
verder zou ik gewoon heel erg opletten, zijn het aardige leisterds vertellen ze alles wat je wilt weten, geven ze goede antwoorden als je nog een vraag hebt, en staat het gebouw en de gehele uitstraling van het kdv je aan. ik zou gewoon een beetje op je gevoel af gaan
In ieder geval vragen naar het dagritme, voor tijden maar ook maaltijden en wat krijgen ze dan precies. Wat doen ze als je zoontje wel eens eerder moe is, kan hij dan naar bed? Hoe zit het met ruilen van dagen Hebben ze vaste leidsters Doen ze nog iets met het in de gaten houden van de ontwikkeling Wanneer moet je zoontje thuis blijven qua ziektes Hoe zit het met traktaties en zoetigheid Spelen ze weleens buiten of met oudere/jongere kinderen.. En verder goed je ogen open houden. Het is toch vooral een goed gevoel wat je moet hebben bij zo'n KDV. Mijn zoontje ging met 15 maanden voor het eerst naar het KDV, en dat was best lastig wennen. Ik wil je niet bang maken, maar ze zijn dan op een leeftijd dat ze heel goed beseffen dat mama/papa weggaat. Hier heeft het een paar weken geduurd voordat hij niet meer huilde bij het afscheid. En misschien wel 3 maanden voordat hij echt 100% zichzelf was op het KDV..
Super bedankt allebei! Hier kan ik wel wat mee! Er staan dingen bij waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben . @ Deepfreeze: daar was ik idd al bang voor, dat dit niet echt een goede tijd zou zijn om 'm te laten wennen. Maar als we voor dit kdv gaan, komt 'ie bij mijn zusje in de groep (dat had ik al gevraagd en dat kan gewoon), die is daar leidster. Ik denk dat dat het al wel wat makkelijker maakt, ook al blijft het wel moeilijk waarschijnlijk. En hij is gelukkig helemaal niet eenkennig.