Uitdelen op de peuterspeelzaal/school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RosaLynn, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    toen mijn dochtertje 1 werd heb ik een fruithapje met spuuglapje en lepeltje getrakteerd.
    Dus toch pedagogisch verantwoord en bijna alle babys hadden er wat aan.

Voor haar 2de verjaardag zit ze op een nieuw kdv ( net 1 keer geweest dan) en dat is een verticale groep dus ga daar ook weer voor de babys dat trakteren en voor de ouderen iets anders.
    En ook hier ga ik voor de babys onder de 1 weer een fruithapje met spuugdoekje en lepeltje doen en voor de 1 plussers ook nog ff bij de action inspiratie op doen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    J. vindt iedere traktatie leuk, want die is helemaal dol van feestjes en verjaardagen en alles wat daarbij hoort. ;):D Een traktatie verpakt in een mooi papiertje is het dus helemaal, want dat is behalve een traktatie/wat leuks of lekkers ook nog eens 'een cadeautje'. Kan het beter? ;)

Wat ze tot nog toe zelf getrakteerd heeft met verjaardagen en afscheid: bakje fruitmoes verpakt als taartje (toen ze 1 werd), slabbetjes met Po en kaartje met de tekst 'Tijd om dag te zeggen" (toen ze weg ging van de babygroep), 'bloemprikkers' met worst, kaas en komkommer (toen ze 2 werd) en zandbakspeeltjes met doosje met gedroogd fruit met een kaartje met de tekst 'ik ga ergens anders spelen' (toen ze naar een ander KDV ging). En bij de geboorte van haar zusje heeft ze op minimuffins (het bakken vond ze al geweldig, ze heeft het er voordat het zover was al weken over gehad) met glazuur en van die versierhartjes (roze en paars) getrakteerd. Muisjes vond ik wat hard voor de kleinere kindjes op haar groep. (Dingen als lolly's vind ik voor een traktatie op een KDV of PSZ zelf ook totaal ongeschikt...)

Dit jaar wil ik voor haar verjaardag bloemen maken met een yoghurtje. Om direct op te eten op de groep dus. Wordt hier eigenlijk ook het meest gedaan. En vind ik zelf nu ze het beter gaat begrijpen ook wel zo leuk: een feestje op de groep ipv iets dat uitgedeeld mag worden en vervolgens in het vakje beland.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te kijken naar wat ze op dat moment zelf lekker vindt en dan daarbij ook te zoeken naar iets wat voor zoveel mogelijk kindjes geschikt is. Zo zal ik nu ook vragen of er kindjes zijn met een koemelkallergie en daar zal ik dan een bakje fruitmoes voor gebruiken ipv yoghurt.

Misschien ligt het aan mij, maar smeerkaas en muisjes lijkt me niet echt de meest smakelijke combinatie... :( :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een collega van mij had alle kindjes een bakje frietjes gegeven.
    - Frietbakjes bij de sligro
    - Cake gebakken en stukjes gesneden in de vorm en grootte van frietjes
    - 'Toefje mayonaise' was gemaakt van een schuimpje of spekje in de vorm van een toefje.

Echt zo leuk!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Toen Ilias 1 werd, had ik voor de babygroep allemaal een doosje rozijntjes, gedroogde appel-, of aardbeistukjes en 'rijstringetjes' gemaakt met op de voorkant Ilias z'n foto.

Toen hij 2 werd, kregen alle kindjes een danoontje om daar op te eten en een soepstengel om mee te nemen. Op de kop van de soepstengel had ik een giraffenhoofdje gedaan, gewoon een papieren tekeningetje met een 'ringetje' van papier om eromheen te doen. En dan ingepakt in doorzichtig folie met een strik erom.

Deel Deze Pagina