dag van de leidsters wat door ouders mee laten geven

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door p1982, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

in sept is er weer de dag van de leidsters, wij als ouderraad zijn nu bezig dat alle ouders hetzelfde die week meenemen voor de leidsters, vorig jaar was het een bloem

wat zijn nog meer leuke ideeen?

2. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik nog nooit van gehoord, is dit een landelijk iets?
    En wanneer is dat precies?

3. tulip

tulip Niet meer actief

het is in september.

Vorig jaar hebben ze de ouders een ketting voor ons laten maken. En dit jaar hebben ze de opdracht gegeven om een theezakje en toebehoren te versieren. Hoor ik eigenlijk nog niet te weten natuurlijk, maar mijn dochter zit er ook.
    Ze organiseren een high tea voor ons:)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het is de derde donderdag in september. Ik zit ook in de oudercommissie en wij organiseren dit jaar iets samen met de leiding. De ouders herinneren we aan deze dag door een stukje in het kwartaalkrantje en dan laten we het aan de ouders zelf over om iets te geven. Vorig jaar hebben we daar nog apart een briefje over meegegeven.

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij ons vragen ze elk jaar een bijdrage van € 10,-. Hier wordt o.a. een cadeau(tje) voor de leidsters gekocht voor de dag van de leidsters door oudercommissie.

Ik vind dit zelf wel erg prettig als ouder.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

de ouderraad wilt iets laten doen door de ouders dus we mogen weer iets verzinnen

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb vorig jaar zelf iets gemaakt. Als ik aan iets mee moet doen wat de ouderraad beslist, dan vind ik het helemaal niet leuk meer.

Mijn kindje wordt goed opgevangen en ik heb leuk contact met de leidsters, dus ik wil ze ook persoonlijk nog even extra bedanken op deze dag.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Ikzelf vind het altijd erg leuk om iets te maken of kopen maar ik weet dat bij onze KDV een overgrote meerderheid van ouders hier geen behoefte aan hebben en dus gewoon echt niets doen. Ook niet als het hun gevraagd wordt. Heb al meerdere keren meegedaan aan iets van het KDV en ik heb tot nu toe altijd hetzelfde groepje ouders gezien (en dit zijn er hooguit een stuk of 10 a 15).

Ik vind het in dit geval dus wel prettig dat de oudercommissie het regelt, anders krijgen de leidsters haast niets op zo'n dag.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons is dit jaar gevraagd iets met het thema regenboog te doen. Helemaal leuk! Maar wat ;)

Weten jullie trouwens welke verf ik kan halen om te stempelen met L zijn voetjes en handjes?

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In het thema regenboog: regenboog cupcakes :) Kun je ook nog samen met je kindje maken (als die oud genoeg is :) ). Je maakt gewoon cakemix, die je verdeelt in bijvoorbeeld 4 gelijke delen. Per deel doe je dan wat kleurstof in de mix (te koop bijvoorbeeld bij cood&co of andere kookwinkels). Dan doe je een schepje van elk kleur in de cupcakehouder et voila: regenboogcupcakes...

Je kunt vingerverf gebruiken (beetje verdunnen met water) of acryl (ook verdunnen). Met een snoetepoetserdoekje krijg je het ook heel makkelijk weer van de handjes en voetjes.

Ik heb vorig jaar een doos chocolaatjes met een kaart getekend door Thijmen gedaan. Voor dit jaar weet ik het nog niet eigenlijk. Vind het wel leuk iets te doen, Thijmen heeft het altijd onwijs naar zijn zin daar en ze doen veel voor en met de kinderen. Bij ons doen ook veel ouders er niet aan hoor. In mijn groep was ik vorig jaar de enige!

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Nou... onze Lars is nu 8 maanden dus helpen zit er helaas nog niet in haha! Vandaar ik iets met verf wilde doen en zijn voetjes en handjes wilde stempelen.
    Ik weet eigenlijk niet eens hoeveel leiders L heeft :) Meestal brengt en haalt mijn vriend hem op ivm mijn werktijden en maar 1 auto.

Wel jammer dat sommige ouders er helemaal niet voor doen. Nou, wij wel en onze L vind het ook altijd leuk op het kdv

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #12 Jo79, 25 aug 2011
    Laatst bewerkt: 25 aug 2011
    Ik doe er ook niets voor, voel me totaal niet geroepen op zo'n 'dag van de leidster' wat te doen, want voor elk beroep valt wel wat te zeggen, het is gewoon je werk om voor kinderen te zorgen. Ik heb ook als secretaresse gewerkt, ja, leuk hoor dat je een bos bloemen krijg of een cadeaubon, maar waarom kreeg ik dat wel en een andere collega die een andere functie had niet? Zij werkte zich toch ook uit de naad, alleen bestond er voor haar beroep geen 'dag van de administratief medewerkster' o.i.d.
    Als ik wat extra waardering voor iemands werk wil laten blijken, doe ik dat wanneer ik wil en niet op zo'n secretaressedag/dag van de leidster/dag van de vrijwilliger etc. Als een ander dat wel doet, maakt me helemaal niet uit hoor, alleen ik heb er niets mee.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het hartstikke lief dat veel ouders wel hun waardering willen laten blijken aan ons door mee te doen. Ik vind er nl een groot verschil inzitten of je een kantoorbaan hebt of dit doet. Ik zeg niet dat wij harder werken, maar we zorgen wel voor het goud van andere mensen en ik vind dat het soms wel wat meer gewaardeerd mag worden.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Vorig jaar heb ik van die leuke roze cadeautasje gekocht en gevuld met lekkere chocolaatjes en badparels en van die mini flesjes van dove. Beetje soort van klein beautypakketje zeg maar.

En dit jaar denk ik nog over na. Maar het is op een dag dat Sven niet naar de opvang hoeft, net als vorig jaar, maar wij gaan gewoon gezellig even naar het kdv toe hoor. Even een cadeautje brengen.

Die meiden verdienen gewoon iets extraas. :)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben zeker voor het laten blijken van je waardering, dat heb ik zelf ook gedaan hoor, maar ik vind het leuker als mensen zoiets uit zichzelf spontaan beseffen en doen, dan persé op zo'n dag van de .......
    Mensen die verzocht worden iets mee te nemen op zo'n dag, zullen dat in de meeste gevallen doen, omdat het van ze verwacht wordt, niet omdat ze bewust hun waardering laten blijken.

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik sluit me bij Jo79 aan! Ik waardeer de leidsters en wat ze voor onze kinderen doen echt wel hoor, maar ik geef verder niks met de dag van de leidsters. Oja, vorig jaar wel een tekening van Milan gegeven, maar dat was 't.

Ik geef wel altijd wat met hun verjaardag en aan 't einde van het jaar, gewoon omdat ik dat leuk vind en niet omdat iemand heeft bedacht dat dat zo "hoort".

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Met de dag van de leidster vorig jaar hebben we een grote reep milka gegeven met voetjes en handjes geverfd van onze dochter en een tekst erbij, iets van bedankt en fijne dag.
    Verder hebben ze elk jaar een feestweek, dan vieren ze die week alle verjaardagen van de leidsters en doen ze allemaal andere leuke dingen. Toen hebben we een pakketje gemaakt met specialere koffies, thee, chocolademelk lepels (van die blokken chocolade aan een lepel voor warme chocolademelk) en wat chocolade.
    Nu dus weer iets verzinnen voor deze dag...

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb vorig jaar een doosje bonbons gegeven voor de leidsters en een kaartje erbij. Gewoon een heel simpel en vrij goedkoop presentje maar het werd heel erg gewaardeerd.

Deel Deze Pagina