Huilen bij het naar bed brengen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ratatosk, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ons kleintje huilt wanneer hij op het kinderdagverblijf naar bed gebracht wordt. Soms wel tien minuten zeiden ze..
    Ik vind dat vreselijk, thuis laten wij hem nooit zo lang huilen, hooguit wanneer ik hoor dat het echt vervelen van hem is. Ik snap ook dat ze hem niet altijd alle tijd kunnen geven bij het naar bed brengen.

Heeft iemand tips wat ik kan doen om het voor mijn zoontje wat fijner te maken om naar bed te gaan daar? Hij krijgt morgen een knuffel mee die mijn man en ik deze week in bed gehad hebben. Die ruikt dus lekker naar ons, wie weet helpt dat al een beetje.

Thuis gaat het overigens goed met naar bed gaan! Het idee dat mijn zoontje daar helemaal alleen in zijn bedje ligt te huilen breekt gewoon mijn hart :(.

2. misa

misa Niet meer actief

Dat lijkt me ook erg naar..! Ik zou er eens over hebben met de leidsters. En dan aangeven dat dat thuis helemaal niet het geval is. Probeer je ritme zo duidelijk mogelijk aan te geven en te vragen of ze het zo goed mogelijk willen na doen?
    De knuffel is een goed idee, misschien heb je ook een eigen slaapzak en eventueel een muziekdoosje/knuffel mee?

Als mijn zoontje zo huilt op het kdv (waar ik ook werk) dan geef ik vaak aan dat ze hem niet langer dan een minuut of 5 mogen laten mopperen/huilen. Lukt het niet, dan er maar uit en later weer proberen. Dan maar liever een ander ritme dan een huilend kind.
    Oja, en wat hier ook lijkt te werken is een laag ledikantje ipv het bovenbedje van een stapelbedje.

Succes!!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn zoon heeft dat ook als hij bij mijn schoonmoeder slaapt.

Het is dan even anders dan anders.

Terwijl hij et er verder super leuk vindt en zelfs liever bij mijn schoonmoeder op de arm zit dan bij mij ( als ik er nog ben, grrrr, ha ha)

Maar hij huilt dus wel en dat doet hij thuis nooit. Ik vind het niet zo eel erg omdat ik dus weet dat dit meer is omdat het even iets anders is.

Ik zou inderdaad een knuffel meegeven en een eigen slaapzak.

Kan me voorstellen dat je het verdrietig vindt.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hopelijk helpt die knuffel. Zijn er verder misschien bepaalde dingetjes die jullie doen die zouden kunnen helpen? En misschien leggen ze hem te laat op bed, waardoor hij inmiddels zo moe is dat hij alleen maar kan huilen?

Er zijn volgens mij veel kinderen op het KDV die even huilen voordat ze in slaap vallen. Ik weet niet meer zo goed hoe dat bij mijn oudste ging, ik kan me niet zoveel problemen herinneren. Mijn jongste heeft het in het begin wel gedaan, maar hij deed het toen thuis ook.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb het er gisteren met de leidsters over gehad en we hebben afgesproken dat ze hem niet langer dan een minuutje of vijf laten huilen. Als hij dan nog huilt dan halen ze hem eruit en proberen ze het later nog eens.
    Gisteren was hij in de box in slaap gevallen voor een half uurtje, en aan het einde van de dag is hij uitgeput in bed in slaap gevallen.
    De knuffel waren ze toen wel vergeten >.<

Deel Deze Pagina