advies mbt zindelijk worden en nieuwe baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Burberry, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    hallo,

mijn zoontje is 2 jaar geworden en ik wil beginnen met zindelijkheidstraining. ik denk dat het wel kan omdat hij steeds een rustig plekje zoekt om te poepen. verder moet hij van de wc niks weten.

alleen is het wel verstandig omdat in februari 2e kindje wordt verwacht,ik ben dan bang dat alles voor niks is geweest en hij weeer een luier wil ivm de baby..

wat raden jullie mij aan?nog even wachten tot nadat de baby is geboren? mijn man vindt namelijk van wel en ik twijfel dus nog..

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier plast de jongste zo nu en dan op de pot, dus tja waarom niet???

onze oudste deed ik met anderhalf op de pot puur om te wennen
    hij was droog net voor zijn derde verjaardag

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Februari is nog een half jaar verder, dus ik zou gewoon lekker beginnen, je ziet wel hoe het gaat en heeft hij eventjes een terugval als de baby er straks is, maakt dat toch ook niet uit, het is niet dat je dan terug bij af bent.
    Als hij er niet aan toe is, dan heeft het weinig nut, maar waarom wachten als hij er wel klaar voor is.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier omgekeerd: een kind wat de wc razend interessant vindt, maar er verder niet echt mee bezig is (dus geen rustig plekje op zoekt of het aangeeft oid). En hier wordt in februari ook een broertje/zusje verwacht. Ik ben er niet actief mee bezig om haar zindelijk te maken...als ze op de wc wil, dan mag dat, dan zet ik haar er op en ik zeg ook wel eens dat als ze op de wc plast ze geen luier meer om hoeft ed, maar verder doe ik er nog niets mee.

Als jij het idee hebt dat je zoontje er aan toe is dan zou ik gewoon beginnen. Hoe het in februari gaat dat zie je dan wel weer.

5. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook in februari een tweede. Alleen mijn dochter is nog geen 16 maanden, dus we hebben wel een potje (vind ze interessant), maar we doen er nog niets mee. Gewoon kijken of ze er aan toe zijn en dan gewoon doen.
    En zo niet, nog even lekker zo laten..

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste was 2,5 toen hij interesse kreeg in de wc. Ik heb dit alleen maar gestimmuleerd want ja, hij gaf het zelf aan. 4 maanden later zou zijn zusje komen. Binnen een week was hij compleet zindelijk dus aantoe was hij zeker. Toen zijn zusje kwam heeft hij geen enkele terugval gehad. Toen nummer 2 zindelijk werd zou een half jaar erna ons 3e kindje geboren worden en ook zij heeft geen terugval gehad. Dus het hoeft niet.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Toen mijn dochter zindelijk werd was ze 2j2mnd en een half jaar later kreeg ze een broertje. Dochter wilde toen echt geen luiers aan, was echt voor baby`s vond ze, de fles vond ze wel interessant. Ik zou er dus gerust mee beginnen en eens kijken hoe het gaat en of het al lukt.

8. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    oke heel erg bedankt voor jullie reacties hier kan ik echt wat mee! dus een terugval hoeft niet, ik zal het risico gewoon nemen dan.

maar hoe kan ik het beste te werk gaan eigenlijk? hem gewoon zonder luier laten lopen..ojeee en wat als ie op me stoffen bank plast of me vloerkleed..en hoelang ben je er dan echt mee bezig? vanaf moment dat ik begin hoe moet dat dan met naar buiten gaan en bezoek en creche..pffff lijkt me zo moeilijk joh.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter is nu 2,5 en wij zijn nu echt bezig met de zindelijkheidstraining, ook al komt haar zusje in februari.
    We zien wel of ze dan terug valt, maar ik ga niet een half jaar wachten omdat ze heel misschien dan wel weer in de broek plast. Ze is er nu aan toe dus gaan we ervoor :)

Deel Deze Pagina