Ik zou ook even kijken hoe laat er uitgedeeld wordt. Als ze om 10 uur trakteren dan is de worst eigenlijk niet goed meer en te lang uit de koeling.
Dat vind ik toch altijd beetje zonde van het uitdelen eigenlijk. Ik zou dan toch iets nemen wat wel gegeten mag worden. Het lekker samen snoepen is toch een behoorlijk deel van de lol dacht ik.. Hier heeft de voorkeur gezond maar in de praktijk zijn het meestal zakjes snoep met als je mazzel hebt een pakje drinken of een mandarijn erbij. De kinderen mogen dan 1 ding kiezen (geen lollies of zuurtjes en dergelijke trouwens) en dat opeten in de kring. Wij trakteren sinds ze op school zit meestal cakejes. Zelf gebakken, zelf versierd. En de cakejes zijn best gezond... Maar tegen de tijd dochterlief klaar is met versieren niet meer hoor Zei ik het eerste jaar tegen de juf nog sorry.. Voor de ongetwijfeld rest van de dag hyper-stuiter-klas. Zei ze: nee joh! Superleuk! Altijd die zakjes... Dat is zooooooo saai! Afgelopen jaar heb ik dochterlief wat beter geinstrueerd mbt de hoeveelheid glazuur en hebben we op elk cakeje een beetje glazuur gedaan, een snoepkikker vastgeplakt en een parasolletje. Strand-cakejes
Gisteren heeft zoonlief een komkommerkrokodil getrakteerd. Inderdaad komkommer in vorm krokodil en dan prikker met worst, kaas druif en aardbei erop. Viel goed in de smaak al is er best hier en daar een kind die iets niet lust
Thx voor alle reacties! Ze gaan meteen 8.30 zijn verjaardag vieren maandag. Dus kan worst/kaas zo uit koelkast meenemen. Ze nemen de tijd voor zijn verjaardag want het is de laatste van dit schooljaar. Heeft hij even mazzel die week staat toch al in t kader van feesten omdat het de laatste schoolweek is. Die vlinder zakjes zag ik ook al eens voorbij komen. Vond m erg leuk! Twijfel nu toch nog. Vind prikkers met worst en kaas wel leuk. Maar vond stiekem een roomijsbekertje ook wel leuk alleen tis dan 8.30... Beetje vroeg voor ijs hehe
Deze heb ik over getfwijfeld toen onze zoon jarig was. Uiteindelijk toch knijpfruit genomen met een vlag met de tekst "ik knijp er tussenuit" (afscheid psz) dat vond ik toepasselijker
Die hebben wij ook weleens gemaakt... Gewoon cakebeslag en ipv in een muffinvormpje giet je het in die ijscups. Wij hebben ze zo gemaakt dat ze nog flink rijsten tijdens het bakken... Dan heb je bovenop ook een bolletje. Zo'n witte toef van gebakken eiwit-schuim bovenop en je hebt ook nog slagroom.
Vroeger (anno 1980) mocht ik altijd op een stekelvarken trakteren. Mijn moeder sneed dan een kool door het midden en verpakte deze in aluminium folie en maakte er een kopje aan. Vervolgens prikten we deze vol met prikkers met kaas/worst/fruit en daar mocht ik de klas dan mee door. Mijn dochter wil dit jaar fruitspiesjes met knakworstjes trakteren. Moet even kijken wat we met zoonlief doen want die moet eerst een half uur met de taxi naar school dus het moet wel iets worden wat 'houdbaar' is en tegen een ritje kan.
bedoelde gewoon simpele roomijs bakjes maar vind 8.30 wel iets te vroeg daarvoor. ik ben eruit. gewoon sate prikkers met worst kaas en druiven mocht ik op de markt nog wat lekkere aardbeien ofzo tegenkomen dan prik ik die er ook aan
Leuk! Dat het maar een mooi feestje mag worden op school! Ik zou ook liever zien dat mijn kind iets vettigs kreeg dan iets zoetigs (als we dan al zwart-wit gaan kijken). Alvast gefeliciteerd!
Die bovenste hebben wij ook wel eens getrakteerd. De vorige keer had ik bij de jongste plastic blauwe bekers met aardbeien en frambozen er in. De bekers stonden op een voetje, en ik had een vingerlichtje om het voetje gedaan. Groot succes! En bij de oudste had ik afgelopen keer een leuk bekertje met popcorn en een pennetje in het midden gemaakt. Kan even een foto opzoeken straks.
Mijn dochter had een 'bloemenveldje' getrakteerd met prikkers met twee kleine spekjes en een druifje. Ze wilde zelf ook worst en kaas, maar dat leek me niet zo lekker halverwege de ochtend.
Voor de traktatie voor mijn dochters tweede verjaardag op de creche heb ik bananenauto's gemaakt, de helft van een grote banaan, vier schijfjes kiwi als banden met sateprikkers in de banaan gestoken en dan een sateprikker met een druif en een aardbei erbovenop, als passagier. Het zag er heel leuk uit, was gezond en volgens de leidsters hebben de kinderen er echt van gesmuld.
Geny Trakteert - Teckel traktatie [/QUOTE=Saskia78;17242316]Ze zijn wel echt heel leuk [/QUOTE] Ik ga ze zeker onthouden voor volgend jaar of voor dochter! Ik had het eerste jaar op psz bananenteckels gemaakt. Ook superleuk en de leidsters waren erg enthousiast!
Ow whahahah link gooit mn post een beetje overhoop Op die site kun je bij downloads de pootjes en hoofd uitprinten.