Uitdelen van eten aan buurtkinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloem92, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Nee, ik ga niet grote groepen te eten en te drinken geven. Soms een paar buurkinderen, 2 of 3. Krijgen een raketje, glaasje ranja, in de zomer eens in de twee weken ofzo. De rest van het jaar komt het amper voor.

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen spelen nog niet alleen buiten maar ik zou er niet blij van worden als ze overal en nergens wat krijgen.
    Ik denk, dat ik tegen de tijd dat ze alleen buiten mogen dan afspreek dat ze even thuis komen als ze iets willen.
    Ik zou ook niet de hele buurt voorzien van ijs, snoep en drinken. Ik heb geen geldboom en zou niet willen iets uit te delen wat een kindje niet hebben mag.

Zonnestralen en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Het ligt er een beetje aan met hoeveel ze buiten spelen. Wij hebben een speeltuin voor de deur. Als er maar een paar kinderen zijn dan vind ik het niet erg dat onze zoon eens wat extra drinken/snoepje mee neemt naar buiten, maar dit hoeft niet dagelijks.

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij ons vorige huis kwam ons buurmeisje altijd speciaal spelen voor onze crackertjes met vruchtenhagel :)

Ik zou ook gewoon bak met komkommertjes of tomaatjes op het plein zetten, kleine soepstengeltjes evt met een kan water en bekertjes. Snoep, chips, limonade is iets voor thuis wat de ouders beslissen om te geven. Als je de kids heel goed kent weet je wat wel / niet kan. Maar zou qua kosten niet te gek gaan maken. Anders wordt het een gewoonte :)

5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    In ons vorige huis deden we dit altijd beetje om en om . In elke voortuin verscheen wel iets, drinken, fruit, snoepje of chips voor allemaal.

In ons nieuwe huis bleek al snel dat er hier alleen aangebeld werd voor wat lekkers, en dat datzelfde kind dan ook nog bij andere ging schooieren.
    Dát en nog wat kleine dingen heeft ervoor gezorgd dat ik nu wat terughoudender ben.

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

In jouw situatie zou ik de kinderen binnen wat laten drinken en snoepen.
    Hier hebben we daar verder geen last van.
    De enige waar ze soms iets van krijgen is de buurvrouw.
    Dan laat ze ineens een mandje aan een touwtje over de schutting naar beneden zakken met een ijsje er in :roflmao:

NiVa0230, Ysabella, spruitje80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik dacht eigenlijk dat je werkelijk eten aan de buurtkinderen gaf omdat ze thuis amper te eten krijgen.

We hebben nooit echt in kinderrijke buurt gewoond. Dus die 4 meiden voelden zich gewoon thuis bij ons. Pakte zelf drinken enz.
    Gewoon een glas limonade enz.
    Toen de oudste 17/18 was, tja toen woonden midden in de stad. Op 2 min loopafstand vh grote podium voor alle evenementen enz. Oftewel wij waren het toilet, moest extra bier en wijn ingeslagen worden. En at alles bij ons. Zo 15 meiden. Ach is toch gezellig

Ysabella, spruitje80, Queen en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Het ligt eraan met hoeveel ze zijn. We wonen in een kinderrijke buurt en soms zijn ze met wel 25 of meer.
    In dat geval moeten mijn kids binnen eten en drinken.
    Maar zijj ze in een klein groepje (5 ofzo) dan doe ik weleens ijsje, snoepje, chips, drinken. Dat doet eigenlijk iedereen hier weleens maar niet buitensporig

9. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Mijn dochter speelt nog niet alleen buiten, maar ik zou ook niet blij worden als ze van alles krijgt. Ze krijgt thuis alleen water of thee en geen snoepjes en vrijwel geen koekjes (alleen van de kleine keuken). Vindt het al vervelend als de buurvrouw van een paar huizen verder aan haar vraagt of ze een snoepje wilt en daarna pas aan mij vraagt of ze dat wel mag. Tja kan ik moeilijk nee zeggen he. Uiteindelijk eet ze maar 1 klein snoepje uit zo’n haribo zakje naar toch....

10. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier geen grote groepen kinderen meestal 1 buurmeisje soms 3 extra kinderen. Ik doe niet zo moeilijk over een extra bekertje ranja of een snoepje.
    Wat ik wel vervelend vind is dat ze bijna altijd bij mij naar binnen lopen. Soms spelen ze nog maar 2 minuten met elkaar en weet ik dat mijn buurmeisje al 2 uur buiten was voor mijn dochter erbij kwam. Als ze dan direct aankomen met ik heb dorst stuur ik ze samen gewoon naar de buurvrouw. Voor mij is het altijd bij ons willen spelen wel een irritatie dus ik verplicht mijn dochter gewoon eens in de zoveel tijd een deur verder op te spelen. Het gebeurt iets te vaak dat ik druk ben met/voor de kinderen en de buurvrouw met een boekje in de tuin ligt....We hebben hier niet echt een speelpleintje maar beide huizen een riante tuin die aan elkaar grenst.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  11. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.444
    4.371
    113
    Hier komen de buurkindjes (2) vaak even binnen om samen met mijn kinderen wat te drinken en te snacken. En ik hoor mijn zoon wel eens zeggen dat hij daar een cupcake/ijsje etc. heeft gehad.
    Zolang ik niet de volledige buurt hoef te voorzien vind ik het wel prima.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dat herken ik van toen mijn dochter jong was. Die speelde met een bepaald meisje ook altijd bij ons. Als ik dan vroeg of het niet een keer daar mocht was het antwoord altijd “ dat mag niet want haar moeder heeft het huis net schoon gemaakt”

13. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.389
    870
    113
    home sweet home
    Hier spelen ze met een groepje van 8 a 10 kinderen. Kleine moeite om ze drinken te geven (zitten dan met zijn allen aan onze grote picknicktafel) snoep, ijsje ect gaat over en weer.
    (Onze dochter mag geen melk en suiker, dus als groep wat krijgt komt ze thuis wat halen. Zo aardig zicht op wat er uitgedeeld wordt)

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Wij hadden een speciale trommel voor het allergische kindje. Zo voelde ze niet altijd buitengesloten. (Iedereen kreeg dan uit die trommel) Voordeel van wonen in een klein dorpje toen, iedereen had een lijstje op de koelkast wat ze precies wel mocht.

Luna86 vindt dit leuk.
  15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.922
    9.438
    113
    Gelderland
    Mijn kinderen krijgen hun eten en drinken binnen als ze met de bubs voor aan het spelen zijn.
    Als ze met een vast clubje spelen dan mogen ze die kinderen trakteren op een ijsje, koekje ofzo. Mijn zoon vraagt het heel slim altijd eerst aan de kinderen en dan pas aan mij :D Ik haal bewust uitdeelkoekjes, eierkoeken en waterijsjes.

Gister was er even een vriendje mee en er stond drinken (beetje Spa & fruit) binnen klaar voor allebei. Zoon wilde dat geven op het moment dat net de hele buurt in onze tuin neer gestreken was.. dan heeft vriendje echt even pech. We gaan niet in gezelschap iets lekkers eten of drinken zonder dat de rest krijgt.

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook altijd vervelend wanneer mijn zoon her en der eten krijgt. Zeker wanneer het wat later in de middag is en hij vervolgens geen trek meer heeft in avondeten.
    Sommige kinderen maken er ook een missie van om overal maar snacks vandaan te halen.

Ik vind al dat gesnack (ook gezondere snacks) niet nodig en al helemaal het gezeur om snoep niet. Drinken is prima, dat kunnen ze ook altijd krijgen, maar voor de rest moeten ze zich gewoon lekker buiten vermaken en hongerig aan de eettafel zitten.

Vind het dus helemaal niet vreemd van je om grotere groepen niets te geven. Het is iets anders wanneer er echt een speelafspraakje is.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    In dit geval zou ik ervoor kiezen om je kinderen thuis iets te laten drinken en eten.

Hier ook wel eens de hele buurt (aan kinderen) van wat lekkers en drinken voorzien, maar dan was er wel sprake van wederkerigheid en kregen mijn ook bij anderen wat. Of ze aten bij mij op een woensdagmiddag tosti's en een paar weken later bij de buren pannenkoeken.
    Mijn dochter en haar vriendin (tevens buurmeisje) waren op een gegeven moment wel zo gehaaid dat ze dan bij de ander zeiden dat ze nog niets gehad hadden. Alleen vielen ze door de mand omdat ze beiden 's avonds niet meer wilden eten. Toen ook kortgesloten met de buren en besloten dat ze na half 4 gewoon niets meer kregen.

Maar als ik steeds de enige zou zijn die 10 kinderen voorziet van drinken en wat lekkers. De enige lijkt te zijn die een oogje in het zeil houdt dan was ik er ook snel klaar mee.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Dat zou ik dan wel weer erg leuk vinden :D .

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Hier komen ongeveer 5 kinderen spelen en die krijgen iedere dag wat. Ook bij hun moeders wordt er een kunstje gedaan voor wat lekkers XD Ach ze werken in de ochtend zo hard voor school, vanaf de lunch spelen ze onafgebroken buiten, dan lusten ze we wat. Ik heb goedkope ijsjes, water uit de kraan, lange vingers, kokkies, kauwgom, etc. Samen spelen, samen delen :)

20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    En wijn voor mezelf ;)

Deel Deze Pagina