Uitdelen van eten aan buurtkinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloem92, 4 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier komen ze even binnen of in de tuin om rustig wat te eten en drinken, we delen niet uit en andersom zou ik het ook niet leuk vinden als ze bv telkens zakjes chips krijgen buiten van anderen.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.950
    5.256
    113
    Home
    Dochter speelt met 2 andere meiden op het plein
    Die geef ik weleens wat snoepje of ijsje en dat wisselen we met de andere ouders af

De oudste komt eigenlijk nooit wat vragen

Maar als er bijna dagelijks 5 of 6 kinderen komen dan houd het snel op

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Ja, dat zou ik maar niet uit gaan delen, anders krijg je gegarandeerd problemen in de buurt :roflmao:.
    Alhoewel, aan de andere ouders kan natuurlijk wel. :)

Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Wat zijn kokkies?

Ysabella vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Lolly’s ... wat een autocorrect heb ik tegenwoordig zeg XD

citroenrasp en NiVa0230 vinden dit leuk.
  6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Als je niet wilt dat je kind wat lekkers krijgt bij een ander moet je ze niet bij mij langs sturen. :cool: Heb er totaal geen problemen mee om wat uit te delen.
    Geef mijn zoon ook wel geld mee om met z’n allen wat te kopen zolang hij het maar deelt met de rest.
    Vreselijk vind ik die ouders die hun eigen kinderen iets geven maar de rest niet. Mijn oude buren lieten een vriendje buiten wachten terwijl hun zoon met een pakje drinken naar buiten kwam maar niet voor hem. Dat buiten wachten begrijp ik al niet en dan alleen drinken voor zichzelf meenemen.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ah dat is sneu ja.
    Ik weet het niet zo goed. Hier is het (nog) niet aan de orde. Zelf zou ik het niet zo tof vinden als mijn kinderen steeds overal troep krijgen. Wat als een kindje een allergie heeft oid? Ik zou denk ik het kindje even thuis laten vragen of het mag van de ouders. Dan mogen ze best hier wat eten en drinken.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ja dat is wel heel sneu. Maar ik vind wel dat het per situatie verschilt. Als je bijna elke dag 8 kinderen aan de deur hebt en elke keer wat moet geven dan gaat dat wel snel natuurlijk. En als ouder heb je ook niet overal invloed op. Maar ik zou niet fijn vinden als mijn kind bij anderen word volgepropt met ijs/koek/snoep.
    Als ik met een vriendin op plein zit om de kinderen te laten spelen nemen wij fruit en groente mee (appel, komkommer, banaan, watermeloen etc) en als er dan andere kinderen zijn mogen ze ook een stuk appel oid. Maar ik vind ook dat wij of ik niet verantwoordelijk zijn voor kinderen van een ander. En zo zijn anderen niet verantwoordelijk voor mijn kinderen.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina