Niet genieten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EmyL, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Sinds 3 weken weten we dat ik zwanger ben. In het begin was ik super blij en door het dolle heen! Nu voel ik me erg beroerd en heb ik erg weinig energie waardoor die blijdschap een beetje verdwenen is, waardoor ik me erg schuldig voel. Ik zie alles nu wat minder zonnig in en zie best wat bergen.. herkennen jullie dit? Gaat dit weer over?

2. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja en ja :) En nog gefeliciteerd!

3. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Dat stelt me gerust! Ik ben al meteen bang voor een depressie enzo. Haha. Dankje!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier sluit ik me bij aan :)

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ja, ik herken het; ik vind zwanger zijn ook meestal niet zo leuk (vooral door lichamelijke beperkingen door bekkenklachten en in het begin misselijkheid), maar het gaat weer over (in mijn geval in de maanden na de bevalling de vorige keer).
    Probeer de mooie momenten te blijven zien (ik kan enorm genieten van een druk bewegend kind in mijn buik en hoe mijn dochter nu al lief is voor haar broertje door mijn buik te knuffelen en te oefenen met haar pop) en accepteer dat niet iedereen de hele zwangerschap op een roze wolk zit (wie die term heeft uitgevonden mag van mij achter het babykamerbehang geplakt worden!).

Als je merkt dat je alleen maar beroerder en somberder wordt, trek dan aan de bel en bespreek het met je verloskundige of huisarts! Er zijn prima begeleidingprogramma's voor zwangere of net bevallen vrouwen die net even een steuntje in de rug nodig hebben (zonder er gelijk het predikaat depressie op te plakken, want dat is het lang niet altijd, er gebeurt gewoon heel veel in je leven en lichaam en niet iedereen kan dit even makkelijk verwerken)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Blij zijn en genieten als je beroerd bent is gewoon bijna onmogelijk. Is echt niets om je schuldig over te voelen. Probeer het een beetje los te zien, dat je het vervelend vindt dat je ziek bent zegt niets over dat je niet ook blij bent dat je zwanger bent.

7. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hahaha

8. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Het hoort helaas bij, bij mij gaat het op en af..

9. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Fijn dat ik niet de enige ben.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja, heel herkenbaar! Hier ging het qua gevoel gelukkig na een week of 16 weer een stuk beter, dus komt vast goed!

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zwanger zijn is topsport! Dus geen wonder dat je je niet zo goed en niet zo vrolijk voelt. Over een paar weken voel je je wat beter en die bergen zijn dan ook weg :)

12. EmyL

EmyL Actief lid

4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Jullie zijn geweldig! Dit had ik even nodig. Fijn om te lezen dat het wat later in de zwangerschap waarschijnlijk wegtrekt :D

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Zo herkenbaar. Ik heb vandaag de kwaaltjes ook vervloekt, er hing een grote donderwolk boven mij ipv de roze wolk. En toch kan ik wel redelijk genieten van de zwangerschap. Gewoon het feit dat er een kindje in me groeit.

14. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Heel herkenbaar hoor! Het gaat steeds beter maar als ik zo misselijk ben en pijn heb en het liefst de hele dag slaap dan zit ik ook niet bepaald op een roze wolk.
    Niet dat ik niet blij ben dat ik zwanger ben en mama mag worden, maar er is zoveel wat verandert, in alles.
    Mijn lichaam voelt eigenlijk ineens niet meer van mij, hormonen gieren door mijn lijf dus die maken alles nog een tikje dramatischer..
    Zwanger zijn zal geen hobby van me worden denk ik ;)

Deel Deze Pagina