zwangerschaps yoga...heb je er iets aan gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patrien, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik heb zwangerschaps yoga gehad en heb er....

1. ...niks aan gehad

2. ...heel veel aan gehad

3. ...anders n.l.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

ik heb me net ingeschreven voor een cursus zwangerschaps yoga.
    normaal ben ik (als ik het zo mag omschrijven) niet zo zweverig type maar ik dacht laat ik het nu eens proberen wat het is.
    mijn vraag is nu: wie heeft ook die cursus gedaan (of is bezig) en wat zijn je bevindingen?
    heb je er iets aan gehad?
    daar heb ik maar een poll van gemaakt.

ik kon vannavond al beginnen dus ik ben benieuwd wat het is.

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb ook yoga gedaan en ik vond het niet zo zweverig. Ik weet nog niet wat ik er aan heb, wnat ik ben nog niet bevallen, maar met de weeen die ik tot nu toe heb gehad, vond ik wel dat we nuttige tips hebben gehad. Veel plezier met de yoga.

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij zijn nu bezig met de cursus. Of ik er iets aan zal hebben, moet nog blijken.
    Maar waar ik zit is absoluut niet zweverig. De lerares staat er wel op dat de partner alle lessen meekomt, wat heel fijn en leuk is. Zo weet jouw partner ook precies wat je geleerd hebt en kan hij jou assisteren.

Wij beginnen meestal met wat gymnastiekoefeningen om alle spiertjes los te maken. Dan gaan we ademhalingsoefeningen doen, die kunt gebruiken bij de weeën.

Afgelopen les heeft ze de mannen geleerd, hoe ze de vrouwen moeten masseren tijdens de rug en been-weeën. Dat zijn oefeningen die je thuis graag mag oefenen. :D

Voor zover vind ik de yoga erg leuk en leerzaam.

4. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik heb wel yoga gedaan, vond er overigens ook niks zwerigs aan.

echter heb ik er aan mijn bevalling helemaal niks aangehad, gewoon weg omdat ik er niet aan dacht op dat moment, het enige waar ik wat aan gehad heb is het puffen maar dat heb ik op zwangerschapsgym geleerd want op yoga doen ze dat niet.

5. makje

makje Lid

15 jul 2006
    50
    0
    0
    Bij mijn eerste heb ik ook yoga gedaan, nou, ik ben er snel weer mee gestopt, vond het heel erg zweverig.
    Weinig tot geen ademhalingsoefeningen, veel in gedachten met je baby bezig gaan (er werd dan gezegd: "Ga je lichaam in, ga naast je baby in je baarmoeder zitten en probeer te voelen wat hij/zij wil) en meer van dit soort gezweef :(
    Het is dus heel afhankelijk waar je naartoe gaat, denk ik, want over 't algemeen hoor je wel positieve dingen over yoga.........

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb er gedeeltelijk iets aan gehad. Het puffen en zuchten werkte bij mij helaas niet aangezien ik rugweeen had en die kun je dus niet wegpuffen :( Maar heb wel veel aan de persoefeningen gehad. Ik had nml geen persweeen en moest dus in het wilde weg gaan persen en dat ging dankzij de yoga erg goed!

Deel Deze Pagina