uitdroging...schuldgevoel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Mijn dochter van 9 mnd zat op het randje van uitdroging met dat warme weer. Ik heb haar constant aangeboden, maar ze is best eigenwijs en drinkt alleen als ze echt honger heeft. Ze heeft ook watermeloen, komkommers ed gegeten.
    Toch dreigde er een uitdroging volgens de arts. Ze hoefde gelukkig geen infuus ed..

Ik heb me toch een enorm schuldgevoel... :( omdat ik degene ben die bv geeft maakt dat nog een klein beetje erger( en de omgeving blijft maar zeggen dat ik te weinig voeding ed heb terwijl ik eerder overproductie heb da te weinig en dat ik haar te weinig aangeboden heb terwijl ik haar elke twee uur wilde aanlegge ). Ik heb niet te weinig aangeboden, ze wilde gewoon niet heel lang drinken..ik heb er zelfs nog boven gehangen om er iets in te krijgen! Ze heeft enorm gezweet en dat heeft ook niet geholpen waarschijnlijk...

Ik ben gewoon een beetje bang om het warme weer in te gaa nu ik bv geef...
    Gr baby001

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou een afspraak maken met een lactatiekundige om te bezien of de behoefte van je kindje en jouw aanbod goed op elkaar zijn afgestemd. Misschien heeft ze ook nog andere tips. Meer dan aanbieden kan je niet doen. Kan je haar geen water uit een flesje/met een lepeltje geven?

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, zou ik ook hebben! Maar hoeft natuurlijk niet!

Misschien nog creatiever zijn met dingen aanbieden? Weet niet of dat kan, maar misschien ijslollie van borstvoeding? Of wat extra water?

Je zou in elk geval ORS kunnen halen bij de apotheek, dat kun je geven bij dreigende uitdroging en kan ook bij baby's (moet je even vragen hoe je het precies moet geven).

Kan je de omgeving wat koeler krijgen? Of wat minder kleertjes aandoen zodat ze ook minder zweet? Lekker samen in een badje?

Sterkte!

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Toch benieuwd hoe mensen het dan precies zien eigenlijk..
    Als een kindje drinken uit een fles of beker krijgt, en ook maar kort wil drinken.
    Dat is toch precies hetzelfde? Hou je dan de mond open en naar binnen gieten maar? Ook dan kan je een baby niet dwingen om te drinken. En ook dan moet je improviseren met ander vocht, wat jij ook hebt gedaan. En meer kan je dan ook niet doen.
    Borst of fles, als een kindje geen zin heeft, drinkt het niet.

Voor jou: heel vervelend! Je bent al goed bezig door zoveel mogelijk vocht aan te bieden. Heb je al bijvoorbeeld een fruitshake aangeboden?
    Lukt het je om het kamertje van baby koel te houden? En hoe slaapt ze?
    Een kraamhulp heeft mij ooit gezegd: liever iets te koel dan iets te warm!

En wat betreft jouw productie, jij weet hoe de vork in de steel zit...apart toch dat de borstvoeding altijd de schuld krijgt. Wat dan als je kunstvoeding geeft? WIe is dan de schuldige?
    Enne..9 maanden is een lastige periode, waarbij kindjes vaak enige tijd het niet kunnen opbrengen om rustig te drinken (hier weigerde zoon gewoon 2 weken lang de borst). Gaat weer over hoor!

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik hoop dat het snel beter wordt bij jullie. Houdt je dochter van pap? Anders toch even een voeding afkolven en een keer extra pap geven ipv bijvoorbeeld een boterham?

Wat mijn zoontje reuze interessant vind is het uitzuigen van een washand ;)
    Hij doopt hem zelf in het water van de douche en gaat er dan als een zot op zuigen. Is ie leeg, nou dan stopt hij hem weer in het water :D
    Zo is hij lekker zoet en krijgt extra vocht binnen.
    Hij is dat gaan doen toen mijn washand eens erg nat was en het over en in zijn mondje droop.

6. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Voel je niet schuldig, je kan het er niet in proppen. Verder ga ik mee met de bovenstaande dames over het aanbieden van water, fruitshakes, fruit en groente met veel vocht.
    Ik denk niet dat je hier een lactatiekundige o.i.d. bij moet halen in ieder geval.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    @zoe123: wat je zegt is wel zo... ik kan het niet erin proppen maar als iedereen in je omgeving gelijk naar de bv wijst is dat erg pijnlijk (vooral omdat ik toch wel erg trots ben dat ze nogsteeds bv krijgt:) ) fruitshake heeft ze nog niet gehad(ik zag het toevallig vandaag in de opperdepop staan dus die ga ik morgen proberen)
    Ze heeft wel bv ijsjes gegeten, dat vind ze heerlijk..

Ze slaapt in haar luier, in haar slaapzak. Het is warm op haar kamertje, 28 graden ongeveer...zonder slaapzak slaapt ze niet.
    De ventilator zorgt iniedergeval voor een koelere luchtstroom in haar kamertje, maar lekker is anders.

8. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    @ rosao: de ors hebben we inderdaad meegekregen van de arts. Gelukkig had ze geen totale uitdroging maar zat ze nog in de 'beginfase'

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    @jj1980: het gaat nu weer goed, plasluiers zijn weer als vanouds..ik mag haar snacjts iniedergeval weer verschonen omdat ze anders met een kletsnatte luier in bed ligt :) de arts zegt dat het combi teveel zweten en te weinig drinken is geweest.

Maar dan nog...ik kan me wel voor de kop slaan dat dit gebeurd is. En dat ik niet de eerste dag met minder natte luiers heb ingegrepen :(

10. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Je hebt het hartstikke goed gedaan! Je hebt genoeg aangeboden en idd wat de andere ook al zeggen als ze niet willen dan willen ze niet. En toch vind ik het dan wel apart dat je al 9 maanden een tevreden baby in je armen hebt terwijl je BV niet genoeg is. ;)
    Lekker laten kletsen die mensen! Ze doet het er al 9 maanden goed op dus lekker mee door gaan!
    En anders geef je er een BV ijsje extra met het warme weer.
    Hier ook altijd een hele warme kamer met die warmte (gemid.28 gr) en slaapt alleen in zijn luier en wilde ook geen extra drink momenten. Ik heb hem toen snachts een keer extra gepakt als hij wat huilde zodat hij dan wat extra binnen kreeg. Misschien kan je er ook nog een droomvoeding bij doen?
    Succes! En ga zo door! :)

11. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Bedankt voor jullie reacties dames! Dat doet me.heel goed

12. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Inderdaad ook kijken naar andere opties, bijvoorbeeld soep, zelfgemaakte waterijsjes... Beterschap in ieder geval! Ook met KV wil het soms even wat minder hoor, inderdaad goed opletten.

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Gelukkig heeft ze nu de smaak weer te pakken. Ze wil nu maar al te graag drinken om de drie uur.. nu maar hopen dat het geen 39 graden meer word :)

Deel Deze Pagina