Mijn baby krijgt niet meer genoeg ik ben ontzettend verdrietig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hopelozemama, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas mijn laatste voeding vanavond werd een drama.
    Er kwam niks meer uit mijn borst. Ik had gelukkig kunstvoeding voor nood en toch maar gegeven.
    Ik ben bang om morgen te werken, kolf opbrengst is erg weinig.
    Ik was ook nog niet klaar om te gaan stoppen. Helaas geen andere keus. Ik heb drie prachtige zonen. Maar elke keer als ik stop met borstvoeding krijg ik een postnatale depressie. Nu ben ik doodsbang.

De apotheek kan me niet helpen heb diverse forums gezocht en gevraagd wie me kon helpen met de neusspray. Het is nu een noodgedwongen besluit om te stoppen.

Wie herkent dit en hoe ben jij hiermee omgegaan? Ik denk dat ik tijdelijk weer een hogere dosis antidepressivum krijg. Zo balen:(

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Niet zomaar opgeven hoor! Er zijn meerdere topics geweest waarbij er gezocht werd naar de spray.
    Zoeken zoeken dus!
    Heb je om te beginnen al de ziekenhuizen in de weide (50km) geprobeerd?

3. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    ik heb hier nog een ongeopende neusspray staan!!
    Ik weet niet waar je woont? ik wil hem ook wel opsturen?

4. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt wat super!!
    ik stuur je even een privebericht.

5. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik zou me ziek melden.
    Lekker met baby in bed en vaak aanleggen, veel drinken, rusten, samen douchen/bad.

Hebben ze zicht wanneer de neusspray weer te verkrijgen is?

6. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee vandaag nog gebeld maar niets helaas. Ik heb nu al zorgen als me flesje op is. Heb gelukkig eentje opgestuurd gekregen van een mede forumlid.

Zo blij maar ja hoelang doe je met zo'n flesje ik meestal net aan 2 weken

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Maar nogmaals, heb je al de ziekenhuizen gebeld in de weide omgeving?
    Mijn ervaring is dat er regelmatig toch nog een apotheek in een ziekenhuis nog een flesje heeft staan..

8. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ja heb echt alles afgebeld in de omgeving zelfs ziekenhuisapotheken ik woon in Overijssel omg.

Het is afwachten nu wanneer het geleverd wordt.

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Misschien kun je met de neusspray erbij rustig afbouwen van de bv? Zodat je lichaam kan wennen aan veranderde hormoonhuishouding. En zodra je pndklachten krijgt kun je ook kiezen voor een anti depr. in lage dosering. Heb zelf een pnd gehad bij de eerste en was heel bang voor weer een pnd bij de tweede. Dmv medicatie gesprekken en alertheid omgeving is het goed gegaan.
    Je mag me pben als je wil...

10. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik ben bij de derde onder controle geweest bij de poppoli slik ook anti depressieva alleen mijn angstaanvallen komen weer terug. Het is echt doodeng. Begin weer straatvrees te krijgen en angst voor vrachtwagens tijdens het autorijden. De stemmingswisselingen en het gevoel dat ik niet van mijn kinderen hou dat breekt me op. Het is steeds relativeren. Mijn gedachten doen het. Ik heb al heel lang therapie gehad. Zwanger zijn en borstvoedingsperiode is qua psychische gezondheid niet goed voor me.

Het is nooit het juiste moment om te stoppen en zal dus goed voorbereid moeten gaan. ik heb een hele sterke omgeving en zal ze in gaan lichten. Pff nu de stap nog... .bedankt voor je aanbod om je PB ter sturen. Ik weet niet zo goed of ik hier op in moet gaan omdat het mij alleen meer bevestiging gaat geven dat mijn pnd eraan gaat komen.

Ik ben nu gewoon gedwongen om te stoppen omdat me hulpmiddel niet verkrijgbaar is. Misschien is dat goed misschien ook niet. Ik ga op vakantie en heb daar alle tijd om de borstvoeding weer te verhogen met aanleggen. Ik ga afwegen pfff. lastig

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dus als ik je goed begrijp heb je bij je vorige twee zwangerschapprn zwangerschappen ook een ppd gehad en heb je op dit moment al wel last van angsten. Hrb jr op dit moment ook begeleiding van een epsycholoog?

12. Hopelozemama

5 jul 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt de eerste was destijds een tienermoeder met alle gevolgen vandien. Jaren later bleek ik adhd te hebben. Onbehandeld loopt vaak uit op depressies en pnd. De tweede gebeurde na de borstvoeding voelde aankomen gelijk therapie en medicatie. De derde was ik onder begeleiding bij poppoli. Ik heb eerder cognitieve gedragstherapie gehad. Dit gebruik ik nog steeds. Ben zelf bijna afgestudeerde sociotherapeut. Zelfreflectie en relativeringsvermogen genoeg.

Maar goed je weet wat ze zeggen. De beste schoonmakers hebben thuis een klerezooi. Net zoals de beste kok zijn maaltijd in de magnetron klaarmaakt.

Ik ben overgedragen na mijn eigen huisarts. Ik hou mezelf in de gaten als het moet ga ik weer gesprekken volgen.

Deel Deze Pagina