Hallo, Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger en helemaal in de wolken. Vanaf week 6 ben ik flink misselijk en heb daar ook emesafene voor gekregen via de huisarts. Dit hielp enigzins, maar nog moet ik dagelijks 1 tot 2 keer braken. Met name met drinken heb ik problemen, de 2 liter per dag haal ik niet, op een goede dag mag ik blij zijn met maximaal een liter. Afgelopen week is het, ondanks de medicijnen, helemaal niet goed gegaan en donderdag heb ik niks binnen kunnen houden. Na een slokje of een hapje kwam het er ook direct weer uit, vrijdag al iets opgeknapt en is het beetje eten en drinken wat ik op kon binnen gebleven. Nu moet ik in de gaten houden dat ik niet teveel uitdroog, maar hoe weet ik wat teveel is? Ik heb handen die lijken op iemand van 80 en ook continu dorst, maar ik krijg er gewoon niet veel in en ook regelmatig hoofdpijn. Ik kan alleen niet goed inschatten of dat met uitdroging te maken heeft of met wat anders. Ik wil ook niet voor niks aan de bel trekken, maar wanneer is het verstandig om dit toch te doen? Alvast bedankt.
Hoi, Je handen zijn een goede indicator. En of je nog plast? Donkere urine is ook vaak te weinig vocht intake. Bel je verloskundige even. Die kan een urine test doen op ketonen, die zitten in de urine als je gaat uitdrogen. Groeten Evelien
Dank je wel voor je antwoord. Ik zal inderdaad de verloskundige toch maar bellen. Liever een keer teveel dan te weinig.