Sorry hoor, ben even een beetje geïrriteerd...gaat nogal makkelijk nu. Ik wilde graag urine inzamelen voor Moeders voor Moeders. Zo doe je toch nog wat goeds. Nou prima, afspraak gemaakt en gisteravond kwam er iemand. Testje gedaan en ja, er was ook nog een medisch vragenlijstje. Vragenlijstje??? Ok, ingevuld. Staat er onderaan: "Heeft u één of meermaals Ja ingevuld, dan mag u niet meedoen." Huh? Om die bloedtransfusie uit 1982??? Ja, mevrouw, dan houdt het op en dan gaan we het gesprek beëindigen. Nou, zeg! Blijf je thuis, zet je alles klaar, etc etc en dan staat diegene binnen 5 minuten weer buiten! Heb toen ook gevraagd waarom dit niet tijdens het telefoongesprek aangegeven wordt. Tsja, daar is ooit een enquête over geweest en we lichten het graag mondeling toe. Dat zal best, maar wat heeft de "moeder" er zelf over te zeggen?? Vond het zwaar teleurstellend. Niet vanwege het feit dat ik niet mee mag doen (hoewel ik over de vragen ook zo mijn vraagtekens heb, maar goed, hun feestje), maar meer vanwege de werkwijze. Iemand anders ook deze ervaring?
Ik snap wel dat ze dit mondeling willen toelichten zelf. Als ze dat niet doen kunnen er dingen op een verkeerde manier aan derden worden verteld en misschien lopen de aanmeldingen dan uiteindelijk minder goed. En het is natuurlijk wel erg belangrijk. Het is natuurlijk heel erg belangrijk dat iemand helemaal gezond is. En ook nog nooit bloed heeft gehad. Het gaat wel om medicijnen die ze daarvan maken. En het van uitermater belang dat dit helemaal goed gebeurd. Zo mag je ook geen bloeddonor zijn als je ooit bloed heb gekregen. Ook niet alleen plasma (waar ook medicijnen van gemaakt worden). Mijn dochter heeft in der korte leventje 6 transfusies gehad en die zal ook nooit bloeddonor zijn o.i.d. Bij mij kwamen ze ook niet omdat ik het zelf moest wegbrengen naar een plek wat ik te ver vond. De mensen waren erg vriendelijk tegen mij, en begrepen dat ik niet helemaal daarheen zou gaan. Ik heb positieve ervaringen met moeder voor moeders.
Als iemand helemaal gezond moet zijn (is op zich logisch) waarom worden er dan geen vragen gesteld over ziektes of medicijngebruik? De dame was wel ontzettend aardig, geen problemen op dat vlak. Overigens heb ik mijn transfusie niet gehad op basis van een ziekte, maar omdat ik een nabloeding kreeg na het amandelen "knippen". Maar dat terzijde.