Uitdroging

Discussie in 'De lounge' gestart door Charise, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Wie heeft er ervaring met uitdroging?
    Ik ben zelf afgelopen weekend opgenomen geweest in het ziekenhuis met een forse uitdroging. Ketonen in m'n urine sloegen maximaal uit en ook in mijn bloed was het al te zien.
    Ik kreeg dus vocht toegediend en heb tijdens opname 4 liter gekregen via infuus en ben er uiteindelijk ook naast gaan drinken.
    Uitdroging was na een buikgriep.

In ieder geval, nu weer een stuk beter dan van het weekend en ben weer thuis, maar hoe lang duurt het voor ik weer enigszins de "oude" ben?

Ik blijf zo extreem moe, hoofdpijn en soms een wazig gevoel in mijn hoofd. Had net na de opname ook enorme jeuk, weet niet of het er überhaupt mee te maken heeft hoor.

Ben in ieder geval benieuwd naar ervaringen en hoe het herstel ging bij jullie.
    Morgen heb ik overigens weer controle op de poli en krijg ik ook de uitslag van urine kweek want daar waren ook bacteriën in gevonden maar niet duidelijk een ontsteking. Koorts was tijdens opname ook weer weg dus heb geen antibiotica gehad.

2. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben eens uitgedroogd geweest op vakantie na voedselvergiftiging. In ziekenhuis gelegen, vocht toegedient gekregen en antibiotica. Ik weet niet meer hoeveel, was te ziek om er naar te vragen en kijken.
    Op dat moment was ik niet zwanger dus die combinatie kan ik niet vertellen.

Het was vooral de vergiftiging waar ik last van heb gehad, veel pijn in de buik, met name mijn maag. Helaas is dat nog steeds mijn zwakke plek in mijn lichaam.

Hoop dat je snel beter bent!

3. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Ik heb op vakantie ook wel eens uitdroging gehad na een voedsel vergiftiging. Geef het een week en probeer zoveel mogelijk vocht maar ook extra zout binnen te krijgen. Soep, thee etc. Je hebt van die zakjes, ORS die hebben zout en suiker erin. Je kan het ook zelf maken (ff googlen) Wordt veel gebruikt bij reizigers en helpen altijd goed bij herstel. Herstel moet wel snel gaan, een paar dagen max een week.

Breng zeker voor vrijdag even je urine naar de ha om ontsteking uit te sluiten. Kan gewoon met een urine dip stick.

Beterschap.

Deel Deze Pagina