Werkzoekend en omscholen

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik ben al enige tijd werkzoekend, helaas zonder resultaat. Ik heb 2 mbo opleidingen gedaan. Veel werkervaring heb ik niet. Het laatste wat ik gedaan heb is bijna 5 jaar geleden. Graag wil mijn kansen op een baan vergroten. Zit er nu aan te denken om een omscholing te doen. Vroeg mij af of er in mijn situatie ook regelingen voor zijn. Ik heb geen recht op een uitkering.

    Alle tips zijn welkom.
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.395
    10.592
    113
    Welke mbo-studies heb je gedaan? Op een aantal HBO-studies krijg je nu subsidie.
     
  3. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedrijfsadministratie niveau 3
    Milieu & ruimte niveau 4

    Hbo zal dan fulltime zijn zeker? Helaas financieel niet in staat dat te bekostigen.
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.395
    10.592
    113
    Google maar eens op hbo-opleidingen met subsidie en op leven lang leren krediet.
    Dit is juist in het leven geroepen om het te kunnen bekostigen als je weer gaat studeren.
     
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Welke soort banen lijken je leuk?

    In de zorg kan je vaak leren en werken tegelijkertijd. (Wordt zelf betaald voor je)
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    HBO kan je in deeltijd doen, als je onder een bepaalde leeftijd zit (geen idee welke) krijg je studiefinanciering.
    Al zie ik vaak genoeg administratieve functies voorbij komen. Wat zoek je voor baan? Wanneer je een leuke vacature ziet en je solliciteerd maar wordt niet uitgenodigd, kan je altijd bellen wat de reden is en of je met een bepaalde opleiding meer kans maakt. Milieu lijkt mij overigens ook wel echt iets van deze tijd met alle CR eisen die tegenwoordig worden gesteld.
     
  7. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    En hoe zie jij je ideale week voor je qua zorg, huishouden, baan, studie? Of al tevreden met nu leuke baan zonder extra studeren? Het kan zo zijn dat je nu niet op de juiste vacatures solliciteert of het aan de manier van presenteren ligt. Heb je daar bijv al coaching voor gehad of workshops over gevolgd? Via De Broekriem zijn veel gratis cursussen te volgen om je te helpen een baan te vinden.
     
  8. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je naast een studie ook echt een inkomen nodig hebt, zou ik kiezen voor een BBL opleiding. Werken leren dus. Dan betaald een werkgever je opleiding en na je opleiding heb je baangarantie, maar zit je ook een paar jaar aan een werkgever vast (tenzij je een boete betaald). BBL trajecten zijn er voor allerlei werkvelden.

    Mocht het vooral om de studie gaan. Dan inderdaad een HBO opleiding met leven lang leren krediet. En op sommige beroepen waar erg tekort aan is, zitten subsidies.
     
  9. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    kijk eens op: http://www.kansberoepen.nl/

    waar woon je?
    ben je al naar een uitzendbureau gegaan? veel banen worden via een intermediair opgevuld. dus eerst via een bureau en later mogelijk in dienst.
     
  10. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik ben ook zeker tevreden met een baan zonder opleiding. Ben mij aan het oriënteren naar mogelijkheden om mijn kansen te vergroten. Coaching en workshops niet gehad recentelijk. De broekriem goede tip dank je.
     
  11. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bbl is juist wat ik zoek. Paar je bij een werkgever juist geen probleem. Kom helaas dat soort vacatures niet tegen.
     
  12. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Ik ga eens kijken bedankt. Ik woon in het noorden.
     
  13. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedankt voor de tips tot nu toe.

    Ben niet opzoek naar een fulltime hbo opleiding. Vind het terug betalen ook groot nadeel. De zorg is helaas niet aan mij besteed in de zin als verzorgende/verpleegkundige. Ik hoef nu perse een opleiding te doen. Sta bij uitzendbureau's ingeschreven. Voldoe merendeel niet aan de eissen, vooral werkervaring wat onbreekt. Maar hoe ga ik dat anders krijgen.
     
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zag helaas dat deze regeling tot 31 december 2017 was. Iemand enig idee of dit soms verlengd is omdat de site nog steeds doet voorkomen dat je gewoon subsidie aan kan vragen?
     
  15. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat staat ook vaak niet op vacature sites. Ik zou dan gericht gaan zoeken op BBL trajecten. Als je weet welke sector je zou willen werken dan kun je ook eens bellen naar bekende bedrijven daarin. Of kijk op de site van plekken waar je wel zou willen werken. Bijv in de zorg zoeken ze altijd mensen en zijn er heel veel BBL plekken beschikbaar. Dus dan kun je zoeken bij ziekenhuizen, gehandicaptenzorg instellingen, thuiszorg instellingen, verpleeghuizen. Al naar gelang van wat je leuk vind.
     

Deel Deze Pagina