26 weken zwanger en de hele buik is erg gevoelig

Discussion in 'Gezondheid' started by Vechtertje, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vechtertje

Aug 25, 2013
    47
    0
    0
    levenscoach
    Limburg
    Sinds vandaag ben ik precies 26 weken zwanger. En ik heb zowiezo al niet echt een roze-kleurige zwangerschap als alleenstaande maar daarnaast ook komen en gaan de kwaaltjes; is het ene weg dient t andere zich alweer aan. Op zich ging het vrij goed de laatste weken, maar nu weer moeheid en misselijkheid. Mijn hele buik van mijn maag tot aan de uitgang zeg maar is extreem gevoelig... pffff..

Mijn maag is zeer gevoelig maar dat komt wellicht doordat de kleine daartegen aan duwt, mijn baarmoeder groeit dus bandenpijn en gevoelig en daarnaast hebben mijn darmen een compleet eigen wil (vaak last van niet kunnen gaan). En weer zo moe als in het begin van de zwangerschap.

Hoe ervaren jullie dit...?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Probeer vaak kleine hoeveelheden te eten. Ik k9n sinds de 23e week niet meer een maaltijd in 1x eten. Dus verdeelde alles over de hele dag.
    Verder drink veel water (ivm je darmen) eet voldoende vezels en probeer fruit te eten. Dit houd je ontlasting soepel. Op die manier kun je toch wat makkelijker naar de wc maar een lichte vorm van verstopping hoort wel bij een zwangerschap alleen moet je ervoor zorgen dat het niet nog erger wordt.
    Je darmen werken door de hormonen ook trager. Tja en dan wordt je ontlasting ook moeilijker.

Share This Page