Uiteinde plasser knik/omhoog

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.286
    1.444
    113
    Ik had altijd al het idee gehad dat het uiteinde van de plasser van mijn zoontje een klein beetje omhoog stond (soort knikje erin). Maar ja in het begin is alles zo klein dat het niet zo opviel. Nu mijn mannetje inmiddels al weer 10 mnd is wordt het naar mijn idee toch duidelijk dat het uiteinde een beetje omhoog steekt en dat er ook een knik in zit. Vandaag had hij ook een plasluier waarbij de plas echt naar boven (lees romper nat) is gegaan. Ik neem aan dat dit niet normaal is of wel? En heeft iemand hier ervaring mee? Ik moet over een maand sowieso weer naar het cb dus dan wil ik het ook ff laten zien.

2. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    zoontje van een vriendin van me heeft het ook, hij is inmiddels 9 en weet t zelf nog niet maar die moet daar later aan geopereerd worden voor zn puberteit. Zou problemen kunnen geven met geslachtsgemeenschap dacht k dat ze zei.. even naar huisarts mee gaan wat die zegt

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hebben ze op t consultatieburo nog nooit gekeken?
    Kan wezen dat zn plasbuis iets omhoog loopt of op een ander plek nawr buiten komt.
    Google eens 'hypospadie', komt volgens mij best regelmatig voor ( hier in de buurt twee jongetjes die er aan geholpen zijn)

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Inderdaad, zou goed hypospadie kunnen zijn. Mijn oudste zoontje heeft het ook gehad. Dat is toen meteen na de geboorte gezien door de verloskundige en vandaar dat we vrij snel zijn doorgestuurd naar de uroloog. Zijn plasbuis kwam op de verkeerde plek uit waardoor hij omhoog plaste. Met 13 maanden is hij eraan geopereerd en is de plasbuis verplaatst. Wellicht goed om even te laten checken, want vooral voor later kan het wel problemen geven (denk aan zelf naar de wc gaan, lastig als je de verkeerde kant op plast)

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.286
    1.444
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het de laatste keer aangegeven bij het cb maar toen zat er een verpleegkundige en zij heeft het opgeschreven voor de arts voor als ik daar de vlg x (met 11 mnd) ben. Had al eens gegoogled op hypospadie maar dat zag er allemaal veel 'erger' uit waardoor ik dacht dat het dat wel niet zou zijn. Maar dat waren ook foto's van volwassen mensen.... Is dat een zware operatie?

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.286
    1.444
    113
    Trouwens nog een vraagje. Op zich komt de plasbuis wel uit de top van de penis alleen staat dat topje dus een beetje scheef. Als ik google op hypospadie dan lijkt het meer alsof de plasbuis op een verkeerde plek er ergens uitkomt. Of zie ik dat verkeerd?

Deel Deze Pagina