mijn kat doet ineens heel vreemd... sinds een paar dagen (meestal snachts) poept ze op mijn deurmat,op bed bij oudste(overdag) of op een stoel in de woonkamer...ze ligt nu ook ineens heel veel bij de oudste op zijn kamer (als ze de kans kijgt)terwijl ze normaal altijd op onze kamer wilde liggen gek word ik ervan aangezien ik alles schoon wil hebben en houden,zeker nu de bevalling dichterbij komt.. kan het zijn dat ze de bevalling aan voelt komen? of heeft iemand anders een idee waar dit gedrag vandaan kan komen?? owja de kattenbak is gewoon schoon (heb hem zelfs expres iedere dag verschoond!!!) vind het zoooo vies!
He bah zeg, daar zit je niet op te wachten natuurlijk. Heb je ander kattebakgrind gekocht? Katten die iets onder de leden hebben laten dit volgens mij weleens zien door hun behoeftes buiten de bak te doen op plekken die je niet waardeert, om aandacht te trekken dat ze ziek zijn. Maar het kan ook zijn dat de kattebak op een plek staat wat hem niet aanstaat, of dat het grind niet bevalt of idd je zwangerschap etc. etc. Het is dus best moeilijk om een duidelijk antwoord te geven, sorry.
Gelukkig poept die van mij niet van zich af.. Wat vervelend zeg! Maarrr die van mij doet ook al een week heel erg raar. Heel hard mauwen, raar rennen, dingen kapot maken, wil alleen maar bij me zijn en tegen me aan liggen. Ik weet niet of katten het aanvoelen.. Vind het in ieder geval vreemd..
Ik kan me herinneren dat de kat van m'n tante ook ineens op de bank z'n behoefte deed. Deze had iets onder de leden. Ik zou even contact opnemen met de dierenarts.
het kan er idd aan liggen dat je einde van je zwangerschap in zicht is.. miss heb je nu meer nesteldrang als eerst.. en ben je veel aan het soppen en verslepen van spulletjes.. of meubles verplaatsen... dat kan er allemaal mee te maken hebben..ze voelen alles aan.. bel desnoods even de dierenarts en vraag of dit normaal is of dat het aan iets anders kan liggen.. succes!
Ik zou er ook even mee naar de dierenarts gaan, voordat je kwaad wordt op je kat terwijl er een medische reden achter zit. Mijn kater plaste opeens op de deurmat, bleek een blaasontsteking en blaasgruis te hebben. Arm beestje. Antibiotica gekregen en op dieetvoer, nu voelt hij zich duidelijk beter en doet het ook niet meer. Ze kunnen het helaas niet zeggen als ze zich niet prettig voelen en kunnen dit dan zo gaan uiten. Dus ik zou sowieso eerst iets medisch uit laten sluiten door de dierenarts voordat je het op iets anders afschuift.
Inderdaad eerst even naar de dierenarts en nagaan of er misschien veel of vaak iets is veranderd bij jullie thuis. Verder weet ik dit niet zeker hoor, maar ik had ergens gehoord dat elke dag de kattenbak verschonen niet echt gewaardeerd wordt door de kat? Omdat dan z'n eigen geur ofzo er niet meer in zit? Zoiets had ik ergens gehoord...