Ik heb met de gyn afgesproken dat ik niet langer overtijd loop dan 41 weken . Hoe zit dat nou precies ? Wanneer leiden ze dan in ? Als alles nog potdicht zit , krijg je toch eerst pilletjes om te verweken en dat duurt toch ook een paar dagen ? Dus dan zou het proces met 40.5 zoiets al beginnen ? Maar ze kijken niet hoe het ervoor staat zeg maar met verweeking ontsluiting enzo ? Dus hoe weten ze dan wanneer de afspraak geplant moet worden als je geen verweking en ontsluiting enzo heb duurt het toch dagen voordat ze kunnen inleiden ? Dus moeten ze de afspraak eerder plannen als wanneer ik nier meer "potdicht " zit . Ik snap er helemaal niks van haha . Nog meer mensen die tot 41 liepen en niet langer en hoe ging dat bij hun in zijn werking ? Heb geen haast hoor dat ik daar nu al mee bezig ben begrijp me niet verkeerd , ik geniet volop van alles . Maar ben benieuwd hoe dat in ze werking gaat ? Alvast bedankt !
Bedoelen ze niet dat ze je tot 41 weken zelf de tijd geven om te bevallen en dat ze daarna gaan inleiden dus dan pas beginnen met alles? Is dat standaard dan, tot 41? Of willen ze je met een bepaalde reden niet langer door laten lopen?
Ik ben bevallen bij 41 weken en dus niet ingeleid. Wel ben ik vanaf 40 weken in ZH onder controle geweest (zg. serotoniteits controles) voor CTG en echo om de toestand van de baby te volgen. Ik ben toen 2x gestript en de 2e keer dus bij 41 weken een baby tot gevolg gehad Inleiden kan op meerdere manieren en is afhankelijk van de mate van ontsluiting die je op dat moment hebt. Zit je nog potdicht met een niet verweekte baarmoederhals dan kan je idd gel inbrengen die prostaglandines bevat om de boel te rijpen, een ballonkatheter in combinatie met oxytocine infuus (weeënstimulator) is een tweede mogelijkheid. Als er al enige ontsluiting is kan besloten worden de vliezen te breken.
Hier begonnen ze met precies 41 weken met de tabletjes (al ging die meteen niet lekker en werd een keizersnede maar dat terzijde, ze weten ook niet zo goed hoe het kwam).