uiterlijk baby...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melody, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat vragen we ons ook af.
    Ik hoop dat het kindje wel het soort haar en huid van me vriend hebben want dat is een stuk makkelijker als dat van mij.
    Maar kwa bouw en mijn blonde haren en blauwe ogen mogen ze wel hebben haha.

Het meest maak ik me druk of het kindje niet zo slecht kan leren als mij want we wonen in een klein dorpje en ik ben bang als je dan binnen het speciaal onderwijs valt dat het weinig vriendjes of vriendinnetje zal hebben

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Mijn vriend en ik hebben allebei bruine ogen, maar omdat er bij onze ouders ook 5 blauwe ogen zijn, kan het best zijn dat Hugo's ogen blauw blijven. Ze zijn nu donkerblauw, met een dun lijntje lichtblauw om de pupil. De kans is 1/4 op blauw en 3/4 op bruin. Ben heel benieuwd...

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou dat dominante verhaal gaat in mijn omgeving vaak niet op.

ken stellen half turks, nl, en blonde kids
    zo ook met half marok, en half nl stellen.
    hier vlakbij woont ook een stel, waarvan de vader heel donker is, denk surinaams of iets, en moeder gewoon blond. dat kindje heeft blond kroeshaar, en blauwe ogen heel apart.

mijn man heeft klein pijpekrullen, ik alleen wat slag, en mijn kids hebben stijl haar. ik ben wel heel benieuwd waar deze kleine nu op gaat lijken.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat je babytje bruine ogen krijgt, en donkere haartjes.

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik heb zelf bruin haar en bruine ogen en mijn man is blond met blauwe ogen.

Onze dochter heeft donkerblond haar met groen/bruine ogen....een mixje van ons :)

Ben wel reuze benieuwd hoe ons 2e beebje eruit gaat zien,of die op onze dochter lijkt...

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hier even een uitleg over de erfelijkheidsfactoren ;)
    Ik neem als voorbeeld de ogen:
    Iedereen heeft 2 genen die de kleur van de ogen bepaalt. De een heb je van je moeder en de ander heb je van je vader gekregen.
    Bruin is dominant. Dat wil zeggen, dat als je 1 bruin gen hebt, je bruine ogen krijgt.
    b.v. je krijgt van je moeder blauw en van je vader bruin, dan krijg je bruine ogen. Je moet dus blauw/blauw hebben om blauwe ogen te krijgen.
    Als beide ouders bruine ogen hebben kan het kind tóch blauwe ogen krijgen. De ouders moeten dan allebei bruin/blauw hebben en het blauwe gen doorgeven aan het kind. Het kind krijgt dan blauw/blauw en krijgt dus blauwe ogen. De kans op bruine ogen is echter groter omdat beide ouders min. 1 bruin gen hebben en als dit wordt doorgegeven krijgt het kind bruine ogen.
    Als beide ouders blauwe ogen hebben (blauw/blauw), kunnen zij alleen een blauw gen doorgeven en krijgt het kind dus ook blauw/blauw en dus ook blauwe ogen.

Errug ingewikkeld verhaal om kort uit te leggen, maar leuk om te weten :oops:

Mijn vriend heeft blauwe ogen en heeft dus 2 blauwe genen.
    Ik heb bruine ogen. Mijn vader had blauwe ogen (blauw/blauw), dus van hem heb ik zeker een blauw gen gekregen. Dan heb ik dus van mijn moeder het bruine gen gekregen en heb ik dus bruin/blauw.
    Ons kind krijgt dus iig een blauw gen van mijn vriend en van mij kan ze blauw of bruin krijgen. Zij heeft 50% kans op blauwe ogen.

7. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    mijn moeder heeft blauwe ogen en blond haar
    mijn vader heeft zwart haar en hazelhootbruine ogen
    mijn opa's en oma's hebben 3 van de 4 bruine ogen en 1 van de 4 blauwe ogen.....

ik heb dus een familie met grotendeels zwart haar en bruine of blauwe ogen OF blond haar met blauwe ogen

ik ben de ENIGE in heel de familie met donkerbruin haar en ook de ENIGE in de familie met groene ogen, ben toch benieuwd waar dat dan vandaan komt...

Deel Deze Pagina