Wie weet wanneer je nu echt weer een tampon mag gebruiken? Ik ben 4 weken geleden bevallen en verlies af en toe nog een beetje bloed. Ik wil weer gewoon net als vroeger tampons gebruiken en heb echt een hekel aan maandverband. Ik ben bij de bevalling minimaal ingescheurd geweest en dat is inmiddels genezen. Nu heb ik even de searchknop gebruikt en kan alleen maar vinden dat het niet zou mogen tot de eerste menstruatie. Maar nergens kan ik vinden WAAROM niet? Wie weet de reden exact waarom het niet mag? In mijn folder na de bevalling kan ik er ook niks over vinden..
volgens mij omdat als je vloeit het betekent dat je wond in de baarmoeder nog niet genezen is. Tampons kunnen dan voor infectiegevaar zorgen.
Het mag inderdaad pas als je de volgende keer ongesteld wordt. Als je nu nog bloedverlies hebt, dan betekent het dat je baarmoedermond nog open staat. Als je tampons gebruikt heb je kans op een baarmoederinfectie. Je baarmoeder is na de bevalling een open wond wat moet genezen. Dus ik zou nu zeker nog geen tampons gebruiken.
Dank voor jullie commentaar, ik wacht er nog even mee want dat is wel het laatste waar je op zit te wachten als je net bevallen bent.