Vervelen op mijn werk

Discussie in 'De lounge' gestart door medj1983, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    O jee.. ik werk nu bijna 3 jaar bij hetzelfde bedrijf en het gevoel bekruipt me weer. Verveling. Ik heb dit bij mijn vorige werk ook gehad en ben toen na 4 jaar van baan veranderd.
    Nu heb ik net 2 weken vrij gehad en zit hier echt zo van: tja.. tomtidomtidom, wat zal ik eens gaan doen vanochtend..
    Ik werk op een receptie en in de middag in de bediening, dan heb ik vaak genoeg te doen. Maar die ochtenden.. gaap.
    Het lijkt me ook niet handig om iedere paar jaar van baan te wisselen ;) gelukkig ervaar ik deze verveling niet met mijn man hahaha :p iemand dezelfde ervaring? Wat heb je eraan gedaan?

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zijn er geen dingen die je op kunt (mag) oppakken als je je verveelt?
    Lijkt me verschrikkelijk als je de tijd voorbij zit te kijken.

3. Astre

Astre Niet meer actief

Herkenbaar. Ik wil ook altijd iets nieuws en iets anders. Ik ben constant nieuwe dingen aan het bedenken.

Naar je leidinggevende stappen en aangeven dat je graag meer uitdaging wilt? Wie weet ligt er nog wat?

Of mijn tactiek zelf iets bedenken, plan kort uitwerken en zo presenteren dat ze wel ja moeten zeggen dat jij dit gaat doen. Ze zullen dan wel gek zijn om dit te weigeren :D.

4. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja, heel herkenbaar!
    Meestal ben ik zo na een jaar/anderhalf jaar van baan gewisseld. Mijn vorige baan daar heb ik het 3 jaar uitgehouden en als er geen perfecte interne vacature voorbij was gekomen had ik daar nu vast nog steeds gewerkt.
    Wat voor mij het verschil maakte is dat ik in mijn vorige baan en in mijn baan nu steeds kan blijven groeien, veranderen, ontwikkelen. Dat maakt het voor mij leuk. Ik vind het verschrikkelijk ook steeds hetzelfde te moeten doen en niet iets nieuws te kunnen ontwikkelen.

5. Astre

Astre Niet meer actief

Ik ben uiteindelijk als zzp-er gaan werken en heb dus elke paar maanden een andere opdracht en ook de luxe om voor langere tijd geen opdracht aan te nemen. Ik zit nu al 5 maanden niks te doen, maar in september weer aan de slag. Het fijne is dat ik elke keer wat anders heb, maar dan wel binnen mijn eigen vakgebied.

6. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Ik heb t ook gehad, heb na 3 jaar mijn vaste baan opgezegd en ben een nieuwe uitdaging aangegaan. Helaas heeft dat averechts gewerkt, maar het kan ook goed gaan. Meerdere malen aangegeven dat ik nieuwe dingen wou leren, maar er kwam niks. T bedrijf heeft inmiddels ook een paar reorganisaties gehad, dus hoogstwaarschijnlijk had ik er inmiddels al wel uitgelegen.
    Als ik alles van tevoren zou weten..;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou idd eerst zelf eens uitzoeken waar in deze baan mogelijkheden liggen (extra taken) en dan met een voorstel naar je baas gaan. Zo zien ze ook al dat je erover nagedacht hebt

8. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Heel herkenbaar, na een jaar slaat hier ook opnieuw de verveling toe. Had dit ook op mijn vorige werk. Ik vind dit beangstigend, want ga ik OOIT eens een job vinden waar ik blijvend voldoening uit haal?
    Ik doe nu al 2 verschillende taken op mijn werk... Eens ik iets kan ... Is het saai.

Wel frustrerend. En vooral omdat ik nu opnieuw niet gelukkig ben met wat ik doe.

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik had het vroeger ook, toen ik nog administratieve baantjes had of net als jij, als receptionist werkte. Ik dacht dan na over de dingen die beter konden in het bedrijf en maakte daar plannen voor. Die legde ik voor aan management en soms mocht ik die dan uitvoeren. Zo ben ik regelmatig omhoog geklommen in bedrijven, bijvoorbeeld naar accountmanager of salesmedewerker.

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Heel herkenbaar hoor!
    Volgens mij komt die verveling doordat je onder je 'niveau' werkt en werkzaamheden/taken op een gegeven moment routine worden.
    Ik ben 32 jaar, op mijn 25e afgestudeerd en gedurende die 7 jaar zit nu op mijn 5e functie. In sept begin ik weer aan een nieuwe uitdaging.

Werk kan soms echt een zoektocht zijn. En dat geeft niet! De een zit jarenlang op dezelfde functie en is daar gelukkig mee. De ander heeft om de zoveel tijd nieuwe uitdagingen nodig of zit gewoon niet op de goede plek.
    Ik heb het geaccepteerd en zie het niet als teken van zwakte. Het maakt mij juist gelukkiger door zo nu en dan nieuwe dingen te gaan doen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Ik herken het ook, maar heb dan ook totaal geen uitdaging meer in mijn werk. Ik ben nu aan het rondkijken voor een leuke studie die ik ernaast kan gaan doen.

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Heel herkenbaar. De eerste paar jaar kwam het bij mij omdat de taken onder mijn niveau lagen, maar je moet toch altijd ergens onderaan de ladder beginnen. Bij de eerste werkgevers bleef ik heel kort (enkele maanden tot een jaar), daarna ben ik een keer 4j gebleven en dat kwam omdat de taak nog vrij lang een uitdaging bleef en ook ietwat evolueerde. Nu zit ik bij mijn huidige werkgever alweer 5j en daar plan ik zeker nog wel enkele jaren bij te doen, ik krijg er veel groeikansen en start er na de bevalling al in mijn derde functie.

Dus afwisseling en uitdaging is en blijft voor mij belangrijk, maar als een werkgever dat kan bieden dan hoeft er geen jobhoppen aan te pas te komen. Op een gegeven moment werd ik dat namelijk toch ook beu. Dit keer heb ik - op een positieve manier - mijn "probleem" al bij de sollicitatie op tafel gegooid. En hier zagen ze daar wel wat in, het is nu dus ook mijn "talent" geworden. Een werkgever heeft uiteindelijk routine-liefhebbers nodig voor continuïteit en stabiliteit, maar daarnaast ook mensen die in zijn voor verandering, innovatie, vernieuwing.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Heel herkenbaar helaas. Bepaalde momenten is er bij ons echt wel werk, maar andere momenten is 't doodkalm en zit ik echt de hele dag met mijn vingers te draaien.

Op dit moment is 't bijvoorbeeld doodkalm en ik weet dat ik morgen en overmorgen weer 2 dagen met mijn duimen ga zitten draaien (vrijdag is mijn directe collega en overste terug en is er weer wel effe werk, joepie :)).

Mijn baas weet ervan, maar die kan helaas geen extra werk toveren.
    Het enige wat ooit 1 keer heeft geholpen, is letterlijk op vrijdag om 2 uur gezegd "ik heb nog verlofuren open staan en hier is nul komma nul werk zeg jij zelf, dus ik neem die uren nu vanmiddag op als je 't niet erg vindt". De week erop was er ineens wel wat werk ;).
    Maar ja, dat kunstje flik ik niet elke week, want dan is al mijn verlof erdoor zonder dat ik er echt iets aan heb.

In de zomer pak ik er altijd het telefoon- en onthaalwerk bij als mijn collega's van 't onthaal in vakantie zijn. Maar daar vul je helaas je dag niet mee (zij doen dat onthaal naast hun gewoon werk).

Helaas ... Gezien al mijn medische troubles en 't feit dat ik 3 jaar (!) ben aan 't zoeken geweest eer ik deze job had (ik werk er nu 2.5 jaar) ... is ander werk zoeken geen oplossing en gewoon niet te vinden.
    Bovendien ligt het bedrijf en de collega's mij 300 %. Ik wil er dus eigenlijk niet weg.

Overigens ben ik nu wel telkens bijna 1.5 uur enkel onderweg (bus, trein, tram, te voet - ik heb geen rijbewijs en mag het niet halen, anders stond ik er op 25 minuten). Ik kijk dus alleen naar jobs dichterbij en die bereikbaar zijn met openbaar vervoer of fiets.
    Dit is immers echt mijn limiet qua onderweg zijn.

Over een paar jaar gaan er bij ons overigens 2 mensen op pensioen. Ik hoop dat ze bij het zoeken naar vervanging ook es aan mij denken :).

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Dank jullie wel voor de reacties. Het klopt inderdaad dat ik wat onder mijn niveau werk, maar ja, deze baan heeft de ideale werktijden voor me en iets beters vind ik gewoon niet in de regio waar ik woon. Verbeterplannen maken, ja, dat heb ik al een aantal keren gedaan, maar daar hecht mijn werkgeven weinig waarde aan. En opklimmen in het bedrijf is niet mogelijk, dan zou ik de positie van de eigenaar krijgen en daar bedank ik vriendelijk voor ;) Nou ja, heb in ieder geval de tijd om ZP uitvoerig te bekijken op mijn werkdagen en Candy Crush blijft ook een favoriet haha. Mijn baas weet overigens ook hoor dat ik niets te doen heb :p en die stoort zich daar niet aan. Gelukkig is de bouwvak straks voorbij, hopelijk weer wat meer aanloop hier.

15. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Je mag wel een beetje van mij? Bij ons is het zo druk dat ik niet eens aan vervelen kan denken.

Maar ik zou vragen of je wat extra's op kunt pakken die ochtend. Desnoods archief ofzo

16. p1982

p1982 Niet meer actief

hier erg druk en werk iedere week min 2 uur over.

soms weken dat ik 8-10 uur per week extra werk

ben blij dat we werk hebben maar soms niet leuk en makkelijk te regelen met oppas voor de kids

17. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Ik verveel me ook heel erg, zeker nu in de vakantieperiode.
    Op zich heb ik genoeg te doen, maar allemaal rotklussen. Mijn motivatie is erg ver te zoeken.
    Soms denk ik dat ik tegen een burn out aan zit, want ook al stapelt het werk zich op heb ik er moeite mee op gang te komen. Mijn werk daagt me echt gewoon niet meer uit. Maar de voorwaarden en salaris zijn goed en ik kan dit prima combineren met mijn gezin. Als het goed is veranderen er binnenkort een aantal dingen, hoop dat we dan met z'n allen weer een boost gaan krijgen (want mijn collega's beginnen net zo in te kakken als ik).
    Het is wel heel vervelend, want de werkdagen duren nu ontzettend lang.

18. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Klinkt meer als een bore out (zelfde symptomen als burn out, andere oorzaak en dus ook andere oplossing).

Deel Deze Pagina