Migraine en zwanger...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rammel, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hoi meiden!

Ik zit even met een probleem. Ik heb al sinds mijn kindertijd heftige migraine aanvallen. Met alles erop en eraan, niet tegen licht en geluid kunnen, het gevoel hebben dat je hoofd uit elkaar knapt en overgeven. Heel erg vervelend!!
    Maar sinds een jaar of 3 heb ik een medicijn gevonden die alleen te koop is bij een duitse apotheek. Het zijn 2 grote bruistabletten die je in een glas water moet oplossen. Het smaakt naar Spa rood en mijn migraine is na een half uur (!!!) verdwenen. Het is voor mij echt een wondermiddel en ben zo blij dat ik ooit die medicijnen heb gevonden.

Nu weet ik van mijn zussen (die hebben namelijk hetzelfde) dat je die medicijnen niet mag nemen tijdens je zwangerschap. Maar wat moet ik nu? Heeft iemand hier ook migraine? Hoe heb je dat opgelost tijdens je zwangerschap? Heeft je huisarts een ander middel voorgeschreven? Of laat je de migraineaanval over je heen komen?

Overigens zijn die medicijnen die ik bij de duitse apotheek haal niet op recept, maar gewoon zo verkrijgbaar.

Bedankt alvast :)

2. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hallo,

Pff wat vervelend he.
    Ik heb ook altijd last van (verschillende sorten) hoofdpijn. Iedere dag. Toen ik met de pil begon was het in de stopweek op zn ergst, alsof het tijdens het slikken van de pil zich ophoopte ofzo. Dus ik was heel bang dat wanneer ik zou stoppen met de pil om zwanger te worden ik heel veel last zou hebben van hoofdpijn. Maar het gekke is dus (ik ben inmiddles bijna 39 weken zwanger) dat ik er bijna geen last van heb gehad!!!!!!!!!!!!!
    Echt heeeeel bizar, maar zooooo heerlijk een leven zonder hoofdpijn!!!
    Ik hoop voor jou dat het ook zo gaat werken!!!!!!!!!!
    En anders moet je eens met je huisarts of vk overleggen ofzo??

Sterkte er mee!!!

Liefs Loes

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Nou mijn verhaal hoef ik niet meer te typen want dat heeft Loesk al gedaan!

Sinds mijn zwangerschap heb ik helemaal geen hoofdpijn/ migraine meer gehad, heeeerlijk..

4. pat1971

pat1971 Lid

15 jan 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik heb ook altijd rond mijn menstruatie een migraine-aanval en soms daarbuiten. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik geen enkele migraine-aanval gehad, dat was echt heerlijk, 9 maanden geen hoofdpijn.

Vorige week zou eigenlijk mijn menstruatie komen maar zoals je aan mijn banner kan zien is dat niet gekomen en daarbij ook geen migraine. Ik hoop dus dat het weer 9 maandjes wegblijft.

Groetjes
    Pat

5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hey, wat hebben jullie een geluk allemaal!
    Mijn migraine heeft niks met mijn ongesteldheid te maken, want het komt altijd wanneer het zin heeft. Kan er geen pijl aan op trekken.
    Ik had woensdag lichte hoofdpijn, dat wel leek op migraine, maar dan in lichtere vorm ;). En gisteravond ben ik om 19:00 uur naar bed gegaan, want het was weer zo ver... Bonkende koppijn met overgeven en het hele gedoe erbij. BAH BAH BAH!! En dat terwijl ik toch echt zwanger ben!
    Ik hoop dat het een foutje van mijn lichaam is en dat het even moet wennen aan de HCG ofzoiets ;) Ik ga maandag in ieder geval naar mijn huisarts en ga daar dan ook maar even advies vragen.

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Zijn er zo weinig meiden met migraine??

7. Sandra79

Sandra79 Lid

2 sep 2008
    35
    0
    0
    administrateur
    Breda
    Hoi,

ik heb geen echte migraine, maar wel af en toe migraine-achtige hoofdpijn. Het enige wat ik mocht gebruiken was paracetamol. Dit werkte natuurlijk niet, maar wat wel wat hielp was met een hittepit op bed gaan liggen. Sorry dat ik dus geen oplossing heb voor je, maar misschien geeft dit iets van verlichting.

Groetjes,
    Sandra

8. LindaCR

LindaCR Lid

18 jan 2010
    36
    0
    0
    NULL
    Costa Rica
    Ik heb sinds mijn tiener jaren ook veel last van migraine en gebruik de Imigran neusspray. Helpt niet echt maar maakt het in iedergeval zo draaglijk dat ik in slaap kan vallen. Ben dus ook wel nieuwsgierig naar de naam van die Duitse bruistabletten. Ben benieuwd of ik die hier(Costa Rica) ook zou kunnen krijgen als ik straks mijn kindje heb.

Sinds ik zwanger ben heb ik maar 1 keer migraine gehad en ben nu 6.5 maanden. Heel erg weinig voor mij. Ik heb toen eigenlijk niks geslikt en ben gewoon op bed gaan liggen.

9. Baby4Us

Baby4Us Lid

2 dec 2009
    67
    0
    0
    Ik heb ook al sinds mijn kinderjaren last van migraine, in sommige periodes zelfs meerdere keren per week.
    Echter, sinds ik zwanger ben nog helemaal niets! Ik hoop dus dat het zo blijft! Ik vrees ook een aanval, want wat doe ik dan? Paracetemol helpen dus echt niet... Maar ik hoop dat mijn migraine voor de laatste 26 weken van mijn zwangerschap weg blijft!
    Ik ben ook wel benieuwd naar de naam van de bruis tabletjes uit Duitsland, zelf neem ik naragran, maar natuurlijk niet tijdens mijn zwangerschap!

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap (gelukkig!) maar 1 aanval gehad. En die heb ik gewoon over me heen laten komen. Ik ben in bed gaan liggen met een emmer naast me. Manlief kwam zo nu en dan even met een washandje en een glaasje water en verder niks er tegen genomen.
    Ik denk dat medicijnen niet goed voor je kindje zijn en dat je er beter 'doorheen' kunt gaan.

Sterkte! Ik hoop dat je niet teveel aanvallen zult krijgen.

11. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik ben zelf ook bekend met migraine en behoor tot de gelukkigen die er tijdens (en tot nu toe ook na) de zwangerschap geen last van hebben gehad. Ik hoop voor jou dat dat ook nog het geval gaat zijn!
    Ik ben wel HEEL benieuwd naar de NAAM van het medicijn, elk wondermiddel is natuurlij welkom als je weet hoeveel ellende migraine inhoudt!

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb ook van kinds af aan (als ik zo terugreken vanaf dat ik ging menstrueren) last van hoofdpijn/migraine. En idd ook meestal in mijn stopweek.
    Toen ik zwanger werd had ik ook de 'angst' wat moet ik nu als ik er last van krijg. Maar heel de zwangerschap heb ik geen hoofdpijn gehad!!! Pas nadat ik weer ontzwangerd was kreeg ik weer last.
    Hoofdpijn is bij mij dus echt een hormoonkwestie.

Hopelijk heb jij er ook geen last van tijdens je zwangerschap.

13. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ook ik heb regelmatig migraine-aanvallen, die zijn begonnen toen ik aan de pil ging. Toen ik vorig jaar stopte met de pil, was ook de migraine over,maar sinds ik zwanger ben, zijn ze helaas weer terug en kan er niks aan doen. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik diclofenac zetpillen bij een aanval, maar die mag ik nu niet, dus ik laat een aanval over me heen komen, ga op bed liggen met een koud washandje op mn hoofd en een emmer naast mn bed.

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik slik bij een migraine-aanval Naramig. Dit mag ook niet tijdens de zwangerschap. Toen ik zwanger was heb ik een poosje elke dag Propranolol geslikt. Dat mocht wel tijdens zwangerschap, maar beter is natuurlijk om niks te slikken. Dus op gegeven moment heb ik dat afgebouwd. 'k Heb nog wel migraine gehad. Maar rond de 23 weken ofzo was het over.
    En nu heb ik er zo nu en dan nog weer last van en dan neem ik weer een Naramig.

15. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hier dan een foto van mijn wondermiddel. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik heb al veel mensen blij gemaakt met deze tip, dus ik hoop dat het voor jullie ook werkt! :D

Bedankt voor jullie reactie's. Ik lees in veel berichtjes dat de migraine vaak weg gaat als je zwanger bent. Ik heb vorige week een aanval gehad, dus ik ben er bang voor... Maar we zullen zien. ;)

Bekijk bijlage 65335

16. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Oja, en als het werkt, of als je het geprobeerd hebt, zou ik het leuk vinden als je het even laat weten! :)

17. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    hier ook iemand die enorm last heeft van migraine, vooral nu ik sinds kort weer ben begonnen met de pil na mijn zwangerschap, had ik in de stop week op een gegeven moment 2 keer op de dag een aanval echt een hel,

ik zal dat middel eens aan gaan schaffen en kijken of het werkt.

ik heb ook wel eens gehoord dat ascal ook goed helpt.

18. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @rammel, k heb nu sinds dat ik weet dat ik zwanger ben 2 aanvallen gehad. Terwijl ik normaal gezegend ben met 1 aanval in het jaar ofzo. Ik heb het geluk dat als ik gelijk ga slapen ik er doorheen slaapdoor het ergste. Lukt dat nie is het inderdaad een hel. Ik had het bij mijn tweede zwangerschap ook heel veel aanvallen gehad de eerste 13 weken toen was het over. Dus dat kan natuurlijk ook nog. Hopen dat ik er nu nog minder last van krijg. Jij natuurlijk gefeliciteerd en succes.

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Beste Rammel,

allereerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb zelf van mijn 24ste tot mijn 34ste ernstige migraine gehad en daarna 'mildere'... Heb tijdens mijn 2 zwangerschappen GEEN migraine gehad! Soms wel wat hoofdpijn, maar nooit meer aanvallen. Ik wens je dat van harte toe. Misschien dat je over een tijdje merkt dat het echt minder wordt, ik hoop het voor je

groet
    Amber

20. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Bedankt allemaal!
    Ik had voor mijn zwangerschap altijd gemiddeld zo'n 1 á 2 keer in de maand migraine. Echt met alles erop en eraan. Maar het had absoluut geen verband met mijn ongesteldheid, want het kwam opzetten wanneer het er zin in had.
    Sinds ik zwanger ben, heb ik het 1 keer gehad, en ik hoop heel erg dat dat ook de laatste keer was.
    Nogmaals, bedankt voor alle reactie's en ik hoop dat jullie net zoveel baadt bij het medicijn hebben als mij. Vraag er eens na bij je apotheek. Mijn apotheek zei dat ze het niet in Nederland verkopen, maar wie weet!
    Oja, zo'n doosje heb je in 6 en 12 stuks. Die met 12 stuks kost geloof ik bijna 10 euro, dus valt nog mee. Al waren ze 10 euro duurder, ik heb het er voor over, want het is voor mij echt de uitvinding van de eeuw!!

Groetjes!

Deel Deze Pagina