zweetlucht zonnehemel

Discussion in 'De lounge' started by Marieke21, Jun 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb een tweedehands zonnehemel gekregen, maar er zit een vreselijke zweetlucht aan!
    Hoe krijg ik die er ooit uit?
    En: kan ik voorkomen dat die lucht er weer ín komt?

Wie weet raad?

2. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Ik heb hem daarnet gedemonteerd, helemaal afgesopt en weer in elkaar gezet, de stank is minder, maar nog niet weg...

Niemand die ook wel eens met dit probleem te maken heeft gehad?

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Nee, niet bekend mee..

Komt waarschijnlijk doordat niet na elk gebruik schoongemaakt is.
    Werkt desinfectiemiddel niet?

4. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Weet niet of jullie dat in Nederland kenne, maar DETTOL is daar een goed middel tegen, of HAC.
    Zijn ontsmettend, ontgeurend en allesbehalve schadelijk.
    Wordt in de crèches speelgoed mee ontsmet enzo en is echt wel goed tegen geurtjes en bacteriën ;) Zélfs tegen kotslucht :)

5. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    Ik wil graag even reageren op wat platliggertje net zegt over dettol! De geur gaat er in igg wel vanaf omdat dettol desifecterend is, maar maakt niet "schoon" dus als je dettol gebruik kan je beter eerst wat anders gebruiken om af te nemen en daarna met dettol doen. Ik dacht altijd dat dettol "echt schoonmaakt" Maar mijn moeder vertelde mij dat dit dus niet zo is. (daarom wordt het niet meer gebruikt in het ziekenhuis, mijn moeders is medisch deskundige, die regelt alles omtrent het goed schoon zijn van medische apparaten)

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Oké, Dettol dus. Dat ga ik proberen!
    Bedankt !

7. Platliggertje

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Had ook niets gezegd van effectief schoonmaken hé :p
    Moest er idd bijgezet hebben dat het enkel om het ontsmetten en ontgeuren gaat, foutje van de fabriek :oops:

8. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    haha Het is ook geen verwijd hoor, Maar ik weet dat een boel mensen denken dat het "het perfecte schoonmaakmiddel is" wat niet zo is.

9. Platliggertje

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Is het idd niet, maar wel het perfecte ontsmettingsmiddel hé :)
    Ik maak eerst schoon met Mr proper (geen idee of dat in NL bestaat) en dan ga ik er nog eens over met dettol.
    Idem met stof afdoen, toiletpot ontsmetten, kattenbak, eet- en drinkbakken van de poezen, hamsterkooien, speelblokken van de kids enz enz.
    Ben gek op de geur, of eh, noem me maar verslaafd dan :oops:

Ik doe er af en toe ook een beetje van in bad, helpt echt enorm goed tegen die zwangerschapsacné!
    (tip die ik van m'n gynae kreeg, en staat trouwens op de bijsluiter ook vermeld, zie ik juist, nog nooit eerder op gelet)

10. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    dat is een goeie, ik zit onzettend onder puistjes! Kan je dan ook gebruiken onder de douche? (heb geen bad!)

En idd de geur van dettol is ontzettend verslafend! Ruikt heerlijk en blijft lekkerlang hangen!

11. Platliggertje

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Onder de douche niet, is te geconcentreerd, maar als je 50 ml in 1 liter water doet, kan je je ermee wassen (zo aan de lavabo ofzo :p ) en die oplossing is dan 1 maand houdbaar.
    Denk dat als je met die oplossing onder de douche staat te klooien, je geen effect bereikt.
    Best eerst ff testen of je handen er goed tegen kunnen en dan kan je starten.

12. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    haha, ik ga wel ff in bad bij me schoonouders! Het lijkt me ook niet goed om elke dag het te gebruiken!

Bedankt voor de tip!

Share This Page