Ik heb nooit zou krampachtig hoeven te doen qua bed/eettijden, maar mijn kinderen pikten het gelukkig allemaal prima! Misschien scheelt het dat ik ze van jongsaf aan bij zulk soort speciale gelegenheden gewoon mee heb genomen. Als ik van te voren al zou gaan bedenken wat er mis zou kunnen gaan zou ik er ook niet ontspannen gezeten hebben. Ik liet ze gewoon van tevoren wat langer slapen en de volgende morgen uitslapen. Hun humeur was de volgende dag vaak niet zo op en top, maar dat nam ik dan maar voor lief. Als er een speciaal familiefeestje is heb ik dat er wel voor over.
Nee hoor, onze kinderen zijn 4 en 2x2 (die gisteren jarig waren en hun feestje ook van 3 tot half 10 gevierd hebben!) Kom op, als je zelf jarig bent maak je het toch ook laat en doe het de dag daarna lekker rustig aan. Zelfde als bij kinderen.
Wij gaan ook zaterdag uiteten, maar niet laat en bij een kindvriendelijk restaurant, dan is het idd leuk en gezellig
Ligt er maar net aan hoe je er zelf in staat.... Hier vinden ze het leuk, wij gaan regelmatig met VIJF kinderen gewoon eten in een restaurant!
Maar wij eten altijd rond vijf uur, dus ze zijn het (nog) niet gewend, zoals die van jou (altijd na half zeven eten). Mijn dochter slaapt echt niet langer hoor als het later is geworden Maar goed, wij gaan ook wel uiteten, maar ik zou persoonlijk niet gaan naar zoiets van TS, misschien wel als ze het wat meer gewend waren zoals sommige andere kinderen.
Zie hierboven, wij gaan ook uiteten, maar niet zo laat en geen vijf gangen waar ze heel lang perse stil aan tafel moeten zitten. Bedoelde die opmerking meer in de trant van als je kinderen al moe zijn en je laat gaat eten en je kinderen al vervelend zijn, en is het niet leuk
Wij zijn pas wezen wokken met onze kleine meid, om 19.00 pas. Ze vond het geweldig en het personeel heeft letterlijk van dr genoten, zo vrolijk was ze Ik zou gewoon lekker gaan en als het echt niet gaat ga je naar huis. Je kan ze vooraf natuurlijkjog even wat te eten geven, zodat ze niet zo hongerig zijn...
Nee dat ben je niet Jij bent realistisch... Kinderen hebben er helemaal niks aan. Dus ze missen helemaal niks. Ik zou ook lekker thuisblijven als je jongste al om 18.00 uur moe is. Zou sneu zijn als ze dan pas om 19.00 uur gaan eten en je kindje valt om van de slaap. Je zou de oudste misschien wel mee kunnen laten gaan...maar goed dan moeten ze wel accepteren dat hij niks eet en niet stil zit.
Huh?? Beetje apart dan bel je de school toch dat hij moe is?! het is voor het kind echt niet leuk om moe te zijn en als ik al deze reacties lees dan snap ik meteen waarom er in een restaurant altijd van die kids jengelig en doodmoe en vervelend rondrennen
eeeh nee hoor, ik ben nu jarig, kinderen liggen in bed, man is werken en totaal geen visite gehad vandaag (komt omdat ik het zondagmiddag heb geviert) En nee ik maak het niet laat omdat ik weet dat ik het dan de volgende dag niet trek, met resultaat heel veel meningsverschillen om niets. Mijn kinderen gaan ook niet naar verjaardagen voor volwassenen als die "s avonds geviert worden en als we 's avonds visite hebben mogen ze een half uurtje later op blijven als normaal. Later in bed betekent hier helaas niet dat ze dan ook langer slapen hoor, ze staan dan gewoon weer om 7 uur naast mijn bed. Het enige waarin het resulteert is een chagie k dag nadien. Uit eten gaan we hier regelmatig maar dan zitten we er wel om 16.30 uur zodat er (net als thuis) rond 17 uur een maaltijd op tafel staat en ze op hun normale tijd in bed liggen. School wordt hier niet overgeslagen (of ze nu leerplichtig zijn of niet) tenzij ze ziek zijn. Net zoals mijn man zijn baas ook niet belt dat hij niet komt omdat hij moe is.
En zo is er elke keer wel wat bijzonders, feestje, verjaardag, kerst pasen.. ik vind dat je dat een kind niet kunt aandoen in een sjiek restaurant op het bedtijd tijdstip.. voor wie doe je het eigenlijk? Het kind doe je er echt geen plezier mee hoor
Ik zou gewoon gaan. Kijk hoe het gaat, gaat t niet ga je toch gewoon naar huis. Al is dit om 20.00 uur. Jammer van je eten dan. Ben je er toch bij geweest. En ms of ws gaat het gewoon goed. Het hierover nadenken/ allerlei senarios bedenken is zonde van je energie.
helemaal mee eens!!! Ik snap niet dat er hier zo makkelijk wordt gedaan over de school afbellen.. dat doe je inderdaad zelf toch ook niet op je werk??
Wij hebben ook zo'n jaarlijks etentje maar zijn al een aantal jaren niet geweest. Ik vind het gewoon niet fijn met kinderen.
De mijne vinden het juist altijd heel speciaal, omdat het niet heel vaak is, en omdat ze naar een feest gaan. Zij vinden het helemaal geweldig, als ik mijn peuter vertel dat we een feestje hebben staat ze te dansen, zo blij (de jongste kan het nog niet vertellen, maar is niet jengelig de dag erna en altijd vrolijk op het feestje zelf) de mijne zijn 16, bijna 3 en bijna 1. Maar ik houd wel enige rekening met de tijd, wij gaan naar een avondverjaardag om 1900 uur en blijven dan tot ongeveer 20.30/21.00 uur. Ik heb ook altijd de pyama's bij me zodat ik ze omkleed voordat we in de auto stappen, deken over ze heen en thuis overleggen wanneer ze slapen. nooit een probleem mee gehad.
Nou verjaardagen, kerst, Pasen enz. Komen elk jaar terug...... (schoon) vader gaat maar 1x met pensioen. Hiervan ze ook altijd op tijd naar bed en als we uit eten gaan hou ik daar zelf ook rekening mee. Laat ik ze van te voren slapen of gaan we vroeg eten zodat ze gewoon op tijd naar bed kunnen. Net als verjaardagen, ze mogen wel iets langer op blijven maar dat is dan max een half uurtje. Ik vind echter datbje voor sommige dingen best af zou kunnen wijken. Dit zou er voor mij in ieder geval 1 zijn. Onze 3 kinderen zou ik overigens een heel groot plezier doen om ze mee te nemen. Wij gaan regelmatig uiteten Al vanaf dat ze klein zijn en genieten er echt van. Overigens schreef ts in haar openingspost niks over een sjiek restaurant, dit kwam pas als excuus toen er weerstand kwam. En sjiek....wat is sjiek, ts schreef over biefstuk en dat ze geen kip lust. Zal dus geen mega sjiek restaurant zijn. Maargoed, ik denk dat ts moet doen wat voor haar goed voelt. Haar gevoel zegt niet gaan en haar man is het er mee eens, prima toch?
Overdrijf niet zo. Ik weet niet hoe oud het kind van Ts is maar iig basisschoolleeftijd. Ik dacht ongeveer 5 jaar? Nou dan is het toch geen probleem om even te bellen en een dagje te skippen? Voor die ene keer? En nee natuurlijk doe je dat met je werk niet, JIJ bent toch volwassen??? Ik zou ook school niet afbellen, die van mij gaan gewoon of ze nu om 8 of 11 uur in bed liggen. Maar het ging erom dat ts overal zo'n probleem van maakt dus deed ik dr een tip.