Ik ga het gewoon proberen...lijkt me gewoon ook wel heel gezellig om met haar erbij uit eten te gaan...zolang er niet gegilt en gehuild wordt natuurlijk Ik zorg voor genoeg speeltjes en afleiding en dan moet het volgens mij wel gaan lukken.
Wij zijnde laaste paar weken een paar keer wezen uiteten en ons manneke is nu bijna 8 maanden. De eerste keer zag ik er heel erg tegen op. Was een familie aangelegenheid en er zou voor slaapplek gezorgd zijn. Maar eenmaal daar was er amper ruimte dus stond het campingbedje naast de bar in een hoekje. Geslapen werd er niet... eerst spelen daarna huilen. We hebben hem 3 x geprobeerd weg te leggen maar dat had geen zin. Dus bij ons genomen en vanaf toen een druk en vrolijk manneke. Eten liep heel erg uit en waren pas om 21 uur klaar. Gisteren ook wezen eten. Om 17.30 aan tafel, Lars in de mc want de kinderstoelen daar waren vééls te groot. Meneer heeft gezellig liggen kletsen en lachen. Daar zijn groente en toetje op. Om 19 uur zijn we gegaan en was dus voor herhaling vatbaar. (had smiddags slecht geslapen trouwens... zitten in een verbouwing) Onze Lars kan het dus heel goed. Die word ook alleen maar druk als hij moe is. Jengelen ook wel... maar neem ik hem bij me, of geef aandacht dan is het weer goed.
Ík heb m'n draagdoek altijd bij me. Eerst zit 'ie dan in de maxicosi om zich heen te kijken, maar dat verveelt al snel en dan gaat hij een beetje mekkeren. Voordat dat echt huilen wordt, doe ik 'm in de draagdoek. Even heen en weer lopen tot 'ie slaapt en ik heb m'n handen weer vrij om te eten. We zijn al wel een aantal keer voor het toetje al naar huis gegaan, omdat het te lang duurde en meneertje weer trek in borstvoeding kreeg (ben nog niet zo handig in voeden int openbaar) Dan drinken we thuis gewoon nog koffie met wat lekkers
Toen ze 4 weken was gingen we ergens lunchen en zij lag lekker te slapen. tot nu toe doen we dit wel vaker niet uiteten maar lunchen. als ze 6 maandjes is gaan we op vakantie en dan gaan we dus wel uiteten.....zien wel hoe dat gaat, zorg wel dat zij eerst heeft gegegeten voor wij gaan.....misschien een fruithapje/flesje/speeltje meenemen. Wij hebben een villa gehuurd dus gaan niet iedere avond uiteten, lekker BBQ bij het prive zwembad in onze zwemkleding vindt ik net zo fijn.
Hier met tien maanden voor het eerst uit eten genomen. Vroeg gegaan, dr hapje meegenomen, daar gegeven, verder speelgoed en drinken meegenomen voor haar. Op het moment dat wij gingen eten werd ze echter wel jengelig, ze moest en zou ook wat van het eten krijgen, uiteindelijk een klein bordje voor haar neergelegd en stukjes eten, toen was het helemaal goed en hebben we ruim 3 uur in totaal er gezeten.
Wij gaan nooit uit eten met de kleine erbij (10,5 maand). Die ligt altijd om 19 uur in bed en daarvoor uit eten wordt krap en in vakantielanden eten ze vaak laat, dus dat lukt al helemaal niet. Later naar bed gaat niet, dan zet ze het echt op een schreeuwen. Ze zit nooit, maar dan ook nooit stil dus tja het is gewoon zoals het is.. Op vakantie ook niet uit eten geweest, alleen wel een keer lekker uitgebreid lunchen. Of een keer met vrienden op vakantie die kunnen oppassen en zelf uit eten
Dat is bij ons ook zo, qua bedtijd, maar op de Canarische Eilanden kan je gewoon al om 17.00 uur gaan eten hoor. Niet in de hotels, maar wel op de boulevards. Er daar zitten dan heel veel gezinnen met kleine kinderen. Dus misschien een keer die richting op . Buiten dat, ik denk dat het scheelt of je het al vaak in NL deed. Wij hebben ons zoontje snel mee uit eten genomen (vanaf week of 6) en er eigenlijk nooit zo'n issue van gemaakt, we zagen altijd wel of het ging. Kan me voorstellen als je voor het eerst met kindje uit eten gaat als het 1/1,5 is, dit niet goed valt...... Vooral niet als je zelf al redelijk gespannen bent, want dat voelt je uk haarfijn aan. Gewoon proberen, iets simpels, en gaat het niet, nou dan niet! Die tijd komt dan ook wel weer.
nou ik vind het zo een gehaast worden. om 17 uur eten en dan snel weer weg, naar huis, in bad en dan naar bed. en daarnaast blijft ze dus ook gewoon niet stil zitten. althans, niet langer dan 10 minuten.. daarna wil ze kruipen hihi nogal beweeglijk type t
Ik heb het nog niet gedaan omdat ik weet dat het niet goed zal gaan ... maar ik heb me erbij neergelegd, het komt vast wel weer Mijn zoontje is echt een onderzoekend kindje en zit niet graag stil of op schoot, hij wil lekker kunnen rondkruipen (nu nog een beetje schuiven maar het gaat al richting kruipen) of dat wij met hem rondlopen. Ik denk dat als we met hem uit eten gaan we zelf niet zo kunnen genieten omdat we om en om met hem rond moeten lopen. Dus dan eet ik lekkerder en relaxter thuis. Tegenwoordig als ik op straat hem even vasthoud probeert hij ook letterlijk weg te lopen hihi, gaat hij trappelen en vrolijk lachen naar vogeltjes en alles wat hij ziet en dan wil hij zich echt van mij losmaken. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als hij kan lopen... anyway, zoals de anderen zeggen ik denk dat het aan het karakter van je kindje ligt of het wel of niet goed gaat