Boom schilderen kinderkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door blike1987, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje krijgt een nieuwe kamer. We willen hier een junglekamer van maken. Nu had ik het plan om zelf een boom te gaan schilderen in de hoek van zijn kamer.

Nu hangt daar vrij dik behang, wat ik eigenlijk wil laten hangen en er dan overheen ga schilderen.
    Weet iemand of dit kan? Heb je hier speciale verf voor nodig??
    Nog nooit zoiets gedaan, dus tips zijn welkom!

2. Lentes

Lentes Niet meer actief

Kun je ook leuk doen met de behangfiguren van Inke!

www.inke.nl

3. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Lijkt me veel werk zou eerder voor een muursticker kijken

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vind die muurstickers altijd zo prijzig....
    Ben al gauw dik honderd euro kwijt voor een mooie, grote boom en dan moeten er nog dieren bij eigenlijk.

5. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Over behang kun je zo overheen schilderen, heb het zelf al tig keer gedaan met gewone verf en muurverf, bij mij is het zelf nooit mislukt.

Ik vind die stickers zelf ook enorm duur en weet dat ik het niet bij 1 sticker laat:D:D

Ik zelf wou eigenlijk ook een boom in de slaapkamer, maar omdat mijn muren schuin lopen boven zou dit niet echt mooi worden, dus ben ik zelf uit MDF aapjes gaan zagen en deze gaan opschilderen en ze zijn zeer mooi geworden al zeg ik het zelf;) en vind ze zelfs leuker dan muurstickers of zelf op de muur schilderen.

En een plaat mdf kost weinig 10 euro voor een hele grote plaat, en daar kun je behoorlijk veel bomen en figuurtjes uithalen. verf heb ik zelf in overvloed dus hoefde niets te kopen daarvoor.
    Maar als je er zelf 1 wilt schilderen op de muur, dan zou ik gewoon eerst een boom tekenen op het behang en deze inkleuren in de kleur wat je wilt en je kunt er een eigen draai aan maken.
    (of eerst op papier tekenen als je het gelijk op het behang tekenen niet aandurft en deze dan overtrekken op het behang.)

6. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    kan prima hebben wij ook gedaan. wij hebben de andere kant van de kamer bruin geverfd en met die bruin ook de boom gedaan

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wat een leuk idee zeg, zou je daar eens een foto van kunnen plaatsen, ben heel benieuwd naar het resultaat! En dat doe je met een figuurzaag of zo?

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Super idee!!!

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben toevallig bezig met t schilderen van een boom in de slaapkamer van mijn dochtertje. De muur heeft als ondergrond structuurverf. Dat maakt t behoorlijk arbeidsintensief, maar erg leuk om t zelf te doen

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou ook iets met MDF doen. Is goedkoop en simpel. Ik heb zelf een tak incl blaadjes en 3 uiltjes uit mdf gezaagd en beplakt met stof. De tak heb ik wit geverft. Heeft bij elkaar nog geen 10 euro gekost.

11. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Alleen verven is goedkoper:p

Deel Deze Pagina