Het heeft iets te maken met allergien, heb ik gelezen. Voeding wat een hoger risico heeft kan iets van een allergie veroorzaken waardoor je kind later weer allergish kan zijn voor bepaalde voeding.. Maar then again, je hoort ook dat het gaat om het risico voor voedselvergifteging omdat dat schadelijk kan zijn voor de feuteus, maar ik heb voedsel hygiene gedaan en daat ben ik voor geslaagd. en Als je voeding boven een bepaalde tempratuur verhit (altijd alles boven de 100) heeft gewoon 0,0 kans om te overleven.. In Bastion deden ze de steak raw, medium of well done in de oven en op de grill. Dus dan wordt het ook ver boven dat minimum verhit en dan blijft de vraag wat is precies zou schadelijk aan bepaalde soorten voeding het risico op voedselvergifteging of allergie..
Ik heb heerlijke ossenhaas gehad, kon de verleiding niet weerstaan! vooral in deze onzekere tijd: wel of niet zwanger...
Ik ben zwanger en mijn schoonvader is huisarts in Canada. Hij zegt dat als het rundvlees wel goed verwarmd is geworden, het best een beetje roze mag zijn van binnen. Ik heb mijn biefstuk met mijn verjaardag (8w zwanger) dus medium/doorbakken besteld en goed opgelet of hij niet rauw/koud van binnen was. Dus eerst doorsnijden en even kijken en voelen, en dan smullen! Het is natuurlijk wel zo dat je mijn schoonvader niet persoonlijk kent en wellicht wat minder geneigd bent op zijn adviezen af te gaan dan ik. Dat lijkt me ook logisch. Ik zelf vertrouw onvoorwaardelijk op hem, ook omdat hij enorm blij en trots is dat hij opa mag worden, en hij er alles aan zou doen om te voorkomen dat er iets mis gaat met deze zwangerschap. Overigens gaat het bij rood vlees tijdens de zwangerschap niet om voedselvergiftiging of allergieën, maar om lysteria en toxoplasmose.