Ik ben 5 weken zwanger en van lichaam al wel "aan de maat". Maar mijn onderbuik begint nu wel een beetje vervelend aan te voelen(trekkerig en kramp). Spijkerbroeken(maat 46), vind ik nu al niet meer prettig om te dragen. Thuis loop ik in een fitnessbroek, maar als ik de deur uit moet, ga ik daar liever niet mee over straat Ik ben van plan om eerst maar eens een spijkerbroek in maat 48 of groter aan te passen, kijken of dat lekkerder zit. Ik vraag me af vanaf wanneer ik positie-broeken/kleding moet gaan dragen... En de meegroei-bh's/positieondergoed vd Hema, wie heeft daar ervaring mee? Groetjes!
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is! Gewoon lekker over gaan op positiekleding als je normale kleding niet comfortabel meer zit Wat ik heerlijk vind zitten is een zwangerschapslegging met een leuk tuniekje erop. Bij mijn dochter ging ik positiekleding dragen toen ik 14 weken zwanger was, bij deze zwangerschap pas met 22 weken.
Hoi Wat betreft hema ondergoed ligt aan je maat groote cupmaat zou ik zeker voor een beter merk gaan. Wat betreft trekkerige gevoel mss knoopje los of met een elastiekje doen. Het zijn waarschijnlijk je darmen die nu wat opblazen. Ik had zelf positiekleding vanaf week 8. En had toen ook al 2 cupmaten meer. Rond week 12 werd mijn buik minder en na de 15e week werd het een echt bolletje. Ik zou niet voor een maat groter gaan dan krijg je z'n floddermodel. Dan maar gelijk positiemode in je eigen maat. Ik weet dat het lastig kan zijn met de wat grotere maten dus als je tips wil roept u maar. O en bijna vergeten gefeliciteerd! Groetjes paula
Maat groter kopen zou ik zeer zeker niet doen, zoals gezegd staat al snel flodderig. Ik zou zelf gaan voor een legging met tuniekje in eerste instantie. En dan over een paar weken positiekleding kopen. Wat ik zelf "lastig" vond, is dat wanneer je nog niet echt een buikje hebt, dat dan de positiekleding steeds afzakt. dus loop je continue te "broekhijsen".
Enne niets "moet" hè. Bij de eerste droeg ik pas rond 20 weken positiekleding, voor die tijd gewoon broeklos en stukje elastiek ertussen. Bij de tweede droeg ik al vanaf 14 weken ofzo positiekleding.
als je spijkerbroeken niet meer lekker zitten, kun je altijd eerst nog overgaan op strechbroeken of leggings met jurkjes/tuniekjes. En als dat ook niet lekker zit koop je toch gewoon een positiebroek! Ik draag ze ook al, ondanks dat ik echt zo plat als een duppie ben maar het zit gewoon comfortabeler De rest kan ik je niet mee helpen, ik draag gewoon mijn eigen hipsters nog, vind ik het lekkerst zitten die knellen ook niet zo
Is denk ik heel verschillend. Zo ongeveer van week 5-9 had ik best een beetje last van opgezette darmen, maar daarna zakte mijn buik weer als een plumpudding in elkaar. Ben nu 15 wk en pas gewoon royaal in eigen kleding. Al kijk ik een beetje uit met strakke taillebanden omdat die gewoon soms wat zeer doen aan mijn buik. Dus misschien kun je tijdelijk kiezen voor kleding met een elastische tailleband ofzo? Ik denk dat er kans is dat je buik nog wel weer even terugzakt (hehe, ik weet niet hoe ik dat netjes moet zeggen)
Ik was bij de eerste na 4 weken zwangerschap al 5 kilo aangekomen, omdat ik gestopt was met roken, maar ook gelijk zwanger bleek. Met 8 weken zwanger moest ik echt andere kleding kopen. Ik heb toen maar gelijk zwangerschapskeding aangeschaft eigenlijk.
Mee eens! Doen waar jij je goed bij voelt. Helaas zullen echte zwangerschapsbroeken ook niet prettig zitten omdat er zo een band aan zit...deze zal nog niet goed blijven zitten om je buik. Ik was in de zomer pas zwanger dus kon lekker in de weer met luchtige jurkjes
Ik draag mijn strakke broeken op het moment niet meer omdat het niet zo lekker zit. Ook mij bh zit niet zoals normaal. Ik heb heel toevallig vorige week van mijn schoonmoeder een comfortisse bra gekregen en die is echt favoriet op het moment! Gewoon doen wat voor jouw prettig voelt.
Ik droeg vanaf ongeveer 11 weken een zwangerschapsbroek omdat ik mijn knoop al niet meer dicht kreeg, heb trouwens nog wel zo'n 6 weken lang tegelijkertijd m'n gewone spijkerbroeken gedragen die laag zaten met een elastiekje om de knoop, echt een buikje begon rond 18 weken.
Vanaf een week of 6 kreeg in mijn broeken met een stijve tailleband niet meer goed. Ik heb veel in jogging broeken gelopen en mijn hardloopbroeken kunnen redelijk door als gewone broeken Als ik echt een spijkerbroek aan wilde pakte ik mijn heupbroek. Nu inmiddels al een aantal weken aan de positiebroeken, die van de H&M zitten heerlijk, zelfs als je buikje nog niet heel groot is. De meegroeiBH's van de hema raad ik zeker aan. In het begin heel erg last gehad snel groeiende en gevoelige borsten, mijn eigen bh deden gewoon zeer. Sinds ik de meegroei BH draag (sinds 6weken zwanger) voelt dat echt als een verlichting. Ik draag geen andere Bh's meer...
Ik kon de eerste paar maanden niks op mn buik hebben dus toen heb ik veel leggings en jurkjes gedragen. Daarna was dat gevoel over en kon ik mn gewone spijkerbroeken weer aan en die draag ik nog steeds met een elastiekje om de knoop. Ik heb nu ook een zwangerschapsbroek die ik af en toe draag. Gewoon doen wat jou het fijnste zit!!