uiteten?!?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marjanne, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Gisteren zijn we met de hele familie uiteten geweest, wist niet goed wat ik kiezen moest...
    Er stond een verassingsmenu op, dan maakt de kok wat, je mag wel aangeven wat je niet lust/ eet.
    Ik dacht dat is een makkie, dan hoef ik zelf niet meer te kiezen. ;)

Ik dus aangegeven, ik eet geen ei en ik ben zwanger dus mag geen rauwe dingen en schimmelkazen enzo.
    Het meisje het opgeschreven, dus ik dacht dat komt wel goed! :D

Het ging ook wel goed totdat het hoofdgerecht kwam,
    we kregen kalfs-rib-eye.
    Op zich eet ik al helemaal geen kalfsvlees, dus ik baalde al een beetje :(
    Maar toen ik het aan het snijden was, was het toch niet helemaal doorbakken!
    Ik boos naar de ober, terwijl ik het nog gezegd had!
    Zij heeft het terug gebracht naar de kok en ik kreeg een nieuwe.
    De volgende was weer niet helemaal doorbakken!
    Je snapt, het huilen stond me naarder dan het lachen.
    Ik had al helemaal geen trek meer!
    Maar dacht; we betalen er goed voor en ik vond het belachelijk dat er niet naar de wensen werd geluisterd!
    Dus nog maar een keer wat van gezegd.
    Werd mij nog verteld door de ober dat dat juist hoort bij kalfsvlees!
    Ik geantwoord dat ik het niet mag en dat mijn gezondheid en die van de beeb voorgaat aks zo'n stom stukje vlees!
    (waar ik ook al geen trek meer in had!)
    En ik had helemaal geen kalfsvlees besteld!
    ze hadden me toch ook met een ander gerecht kunnen verassen!
    Het derde stukje vlees dat ik kreeg was eindelijk goed doorbakken,
    maar idd niet te eten! :oops:
    Je snapt dat ik er m'n buik van vol had!
    Ik eet vervolgens wel thuis!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien had je dan ook beter gewoon iets van de kaart uit kunnen zoeken. Bij die verrassingsmenu's krijg je meestal dingen die op moeten, dus dan zit je met dit soort ellende... Maar ja dat kon je natuurlijk van tevoren ook niet weten. Maar ik zou gerust weer uit eten gaan als ik jou was, alleen dan gewoon van de kaart.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben het met je eens, het uiteten gaan is lastiger, maar moet wel zeggen dat het wel mogelijk is. Ik ga meestal op safe dus voor vis. Een enkele keer vlees en dan niet het soort dingen als biefstuk, lamskoteletten etc. Die smaken, denk ook naar inzicht van de kok, gewoon minder als ze doorbakken zijn.

Misschien geen verrassingsmenu's meer maar een visje?? Is ook nog goed voor je beeb!

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wat vervelend zeg!!
    Ik ga ook minder uit eten als anders...

Als ik uit eten ga, kies ik kip, vis of pasta...En ook geen salades, maar gekookte groenten (je weet nooit hoe goed het gewassen is).

Maar ja das lastig als je een verassingsmenu krijgt....

Ik hoop dat dit niet alles heeft verpest en dat je de volgende keer gewoon weer lekker uit eten gaat..

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben vegetarisch dus geen gedoe met halfdoorbakken vlees ;)

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wij gaan af en toe ook nog gewoon uit eten. En ook ik kies dan liever voor iets van de kaart dan voor een verrassingsmenu. Helaas geen biefstuk en kaasplankjes, glaasje rode wijn of iets in die trent, maar je weet waar je het voor doet. Hopelijk kan ik binnen nu en hele korte tijd mijn uk in de armen sluiten en dan weet ik dat ik er alles aan heb gedaan om ervoor te zorgen dat hij of zij zo gezond mogelijk ter wereld komt. Dus ga gewoon lekker uit eten, maar kies je eten wel zelf uit. En van de meeste gerechten weet je zelf wel of ze half rauw of gewoon doorbakken geserveerd worden en mocht je iets niet helemaal weten, dan kun je het altijd nog vragen!

Smakelijk eten!

Liefs,
    Qwizzle.

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ach ik moet zeggen...
    zo moeilijk is het niet...
    je moet wel even opletten waar je naar toe gaat.
    Als ze maar genoeg keuze hebben dan komt het wel goed...

en tja groentes kun je best hebben....
    ik ga ervan uit dat het goed gewassen is.

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    tja het ging mij er meer om dat ik had aangegeven geen rauwe producten te eten. En dat daar nou niet naar geluisterd werd, ik voelde me erg onbegrepen... :(
    Moest gewoon ff m'n ei kwijt ;)
    Bedankt voor 't "luisteren"

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    "graag gedaan".... hihihi!

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat vervelend zeg. Denk je dat je lekker uit eten gaat en dan luisteren ze niet eens naar je. Ik zou ook erg balen zeg. Tijdens me zwangerschap ben ik met me vriend uit eten geweest, had toen biefstuk gekozen en gezegd dat hij goed doorbakken moest worden. De kok had het gelukkig goed gedaan, het had dus ook anders bij jou kunnen verlopen. Vindt het wel onbeschoft dat ze niet naar je wilde luisteren.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Bah wat vervelend! Ik ga ook meestal op safe en neem vis. Maar laatst had ik heel erg zin in biefstuk dus ik heb ook gezegd dat ie absoluut niet rood mocht zijn want zwanger blabla. Dat was gelukkig goed gegaan want hij was perfect (qua veilig dan want goed doorbakken is niet echt lekker :D ). Mijn vriend had toen iets veiligs gekozen dus we hadden onze borden kunnen ruilen als de biefstuk toch niet goed doorbakken was geweest.

12. Minie79

Minie79 Lid

8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik zou er niet maar zo vanuit gaan dat in een restaurant alles goed gewassen wordt. Doorgaans wordt alles 's morgens of 's middags gewassen en gesneden. Vervolgens ligt het de hele tijd in koelbakken in een koelbank. Dat is al niet zonder risico. Bovendien is het mogelijk dat er, bv als de sla tomaten oid op zijn, in de stress gewoon groente wordt gesneden zonder dat het gewassen wordt. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de salades even laten voor wat het is!

Deel Deze Pagina