Ik word van de zomer 30. Normaal lunchen we altijd uitgebreid bij ons thuis met alleen mijn beste vriendinnen en vrienden met gezinnen. Geen poespas, gewoon gezellig lunchen met elkaar. Vanwege omstandigheden zie ik dit eigenlijk niet zitten. Ik word toch 30 en wil het niet zomaar voorbij laten gaan. Maar die luch heb ik gewoon even geen zin in. Misschien gewoon koffie oid met de vrienden die willen komen en ouders, schoonouders, grootouders en zwager, schoonzus ofzo. Hoe vier jij je verjaardag of waar? Het liefst dus niet zo'n kringetje wat in mijn ogen zo'n verplicht gezellig gedoe is ..
Ik vier mijn verjaardag niet meer. Heb er geen zin meer in en ben dan meer aan het lopen en serveren, dan dat ik op mijn kont zit en met visite kan praten. Meestal komen mijn ouders en schoonouders en zus uit zichzelf wel een bakkie doen, maar officieel vier ik het niet meer. Voor je 30e is een high tea misschien leuk met je vriendinnen?
Elk jaar met hangtafels, lekkere hapjes (bestellen) en goeie flessen wijn! T liefste buiten in de tuin met vuurkorf erbij en anders gewoon binnen in huis! Ik vier t leven graag!!
Zo veel mogelijk buiten. En dan gaat de vuurkorf aan, eventueel heaters als het koud is, bbq met berg sateetjes. Onze oude woonkamer was gewoon te klein voor de hele familie, en komend half jaar leven we in een woonkamer van 5 bij 3 dus no way dat ik daar een verjaardag in ga vieren. Dus zijn de voorspellingen goed dan vieren we het buiten, zo niet dan gewoon niet. Volgend jaar is de grote verbouwing klaar en wil ik het met alle liefde weer binnen vieren. Al moet ik wel zeggen dat ik de ongedwongen buiten verjaardagen waarbij we tot in de kleine uurtjes bij de vuurkorf zitten wel het allerleukste vind, ook bij anderen.
Onze verjaardagen (wij schelen 5 dagen) in de tuin, gezellig zitje, statafels, vuurkorf, hapjes en lekkere wijn!
ik wilde mijn verjaardag niet meer vieren maar ergens is de traditie erin geslopen om in die periode een ‘spelletjesavond’ te organiseren. Fijne vrienden/buren/mijn broertje en nichtje en dan lekker weerwolven spelen, lekkere hapjes en drankjes erbij. Klinkt heel saai maar het is altijd zó gezellig dat we het erin houden. Door familie en vrienden wordt het gebruikt me alsnog te feliciteren maar zo zien wij m niet, er sluiten ook wel vrienden van vrienden aan.
Daarom doe ik al jaren zo'n lunch. Ik zorg dat de tafel gedekt staat. Een aparte tafel voor de kinderen. Lekker eten en erna helpt iedereen met opruimen en kletsen we nog lekker verder op de bank. Gewoon ongedwongen gezelligheid. Maar ik zie dit niet voor me met (schoon)familie. Dan moeten we ook wel een hele grote tafel dekken. Nu ik dit typ zie ik alweer allemaal pinterest achtige gedekte extreem lange tafels.
Ik ben op gegeven moment opgehouden mijn verjaardag te vieren. De meeste konden vaak niet of zeiden op het laatst af met als gevolg dat er 1 of 2 wel kwamen en daar zat je met alle hapjes. Voor mij was de lol er snel vanaf. Hebben ook nauwelijks familie en vrienden. Over 2 weken de verjaardag van dochter vieren wat een drama alweer. Schoonmoeder en zwager hebben een eigen zaak en kunnen niet eerder dan 17.30 uur op visite komen. Het is een kinderfeestje. Na mijn idee kunnen zo ook wel uurtje eerder sluiten, doen ze anders ook (zoals gisteren bijvoorbeeld) vaak genoeg. Voor de kids vind het al moeder heel verdrietig dat er nauwelijks visite komt. Ik mis dan toch echt wel (grotere) familie dan wij om ons heen hebben en vrienden. Ik zou een lekkere bbq doen met vlees, salade en hapjes bijvoorbeeld en de mensen uitnodigen die dicht bij je staan.