uitgaan tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebloem92, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tja er lopen ook genoeg mafkezen op straat rond dus dat zou ik niet mee nemen in m'n overweging. Geluid, rook en drukte wel.
    En hoezo? Je kiest voor een kind dus dan kun je niet meer op stap? Dat is wel een hele ouderwetse gedachte. Zwanger dus het leven houdt op :(

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik ben met 4,5 maand zwangerschap naar het sziget festival geweest (week lang) wel in een hotel hoor.
    En een week voor de bevalling nog naar een concert in de hmh, wel zittend want staan hield ik toen niet meer vol. Daar vond ze het harde geluid alleen niet heel fijn ;)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja hoor! Ik ben bij de eerste met 26 weken nog naar een festival geweest. Af en toe eventjes in het gras gezeten maar ook lekker gedanst. Ook nog regelmatig naar de kroeg of een concert geweest. Zolang je je goed voelt, waarom niet?

4. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik ga ook gerust nog een avondje weg, als mijn lijf het toelaat. Meestal is het toch niet verder dan stadje waar ik woon. Dus als er wat is ben ik zo thuis. En dan ben ik gewoon optijd thuis, maar dan heb iig mijn gezicht laten zien. ;) overdag ga ik ook gewoon van huis en dagjes weg, dus waarom in de avond niet?

5. Dit :)

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Op straat zal het niet zo snel voorkomen dan op een feestje. Ben in het verleden vaak genoeg naar een feest/festival geweest en ik weet hoe mensen kunnen zijn dus dat bespaar ik mijzelf.

En nee ik zeg helemaal niet dat je leven ophoud zodra je zwanger bent, in tegendeel. Maar het opstap gaan kun je toch wel even op een laag pitje zetten?

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik zou niet weten waarom niet... Tuurlijk, niet naar een kroeg die blauw staat van de rook, maar gelukkig is dat in de meeste kroegen geen probleem meer...

Wat betreft hard geluid.. Het is ook maar net wat je zelf gewent bent, en dus je baby.
    Mijn vriend en ik spelen beiden in een band (rock dus vrij pittig.) ook met oefenen gaat dat toch vrij hard qua volume. Heb het uitgebreid overlegd met mijn vk aan het begin van de zwangerschap, omdat ik sws bijna elke week meega naar de oefenruimte van de band van mn vriend. Zelf speel ik momenteel niet (niet eens door de zwangerschap ;) )
    De vk gaf gelijk aan dat het geen enkel probleem is. Gewoon lekker blijven doen! zei ze. Het vruchtwater dempt en beschermt genoeg.
    Het punt is dat onze baby niet anders gewent is, en er dus niet van schrikt. Hij is ook niet drukker als thuis qua bewegen.
    Vrouwen die verder nooit bij harde geluiden zitten, maar ineens met 5 of 6 maand zwangerschap naar een concert gaan zullen misschien protest krijgen van het kindje door drukke bewegingen... Omdat het kindje het niet gewent is.
    Klinkt logisch, en als de vk dit zegt, dan vertrouw ik daarop :)

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben echt op tig festivals geweest en heb tijdens mijn eerste zwangerschap zelfs op zaterdagnacht nog in een kroeg gewerkt (in Amsterdam, dus druk) en ben nog nooit in een gevaarlijke situatie terecht gekomen. Je kan het gewoon uit de weg gaan, vaak zie je al of het uit de hand gaat lopen en dan kun je ergens anders heen lopen. En 9 vd 10 keer zijn mensen met drugs op tijdens festivals juist hartstikke lief en gezellig. Ik heb altijd gezegd dat ik wel zwanger ben, maar niet ineens terminaal. Mijn leven ging dus gewoon door. Snap ook niet waarom ik sommige dingen dan op een laag pitje zou moeten zetten als het lichamelijk nog prima gaat.

9. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Sommige mensen gaan blijkbaar nooit (meer) uit...er wordt echt bijna nergens meer gerookt. Er zijn altijd wel rustigere plekjes te vinden. Zelfs bij concerten kun je achteraan gaan staan en dat scheelt een boel in geluid en drukte. Je merkt zelf wat je lichaamlijk aan kan.
    Niet meer uit omdat je voor een kind kiest, sorry, belachelijk. Ik hoop mij kind later naar concerten mee te kunnen nemen net als mijn ouders, nietvin kleine harde zaaltjes maar naar festivalletjes, koningsdag etc. Je hebt goede gehoorbescherming en alcohol hoeft geen onderdeel te zijn van een avond uit. In mijn uitgaans gelegenheden kom ik zelden agressief of asociaal gedrag tegen, zelfs niet als mensen drugs ophebben. Jarenlang horeca ervaring geeft misschien ook wat meer inzicht om dingen iets meer in te schatten. Masr vanaf nu mooi meer naar de kroeg of een concert...nergens voor nodig

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor waarom niet! Ik ben naar een festival geweest. En ook naar de kroeg! Ik ga niet in rookruimtes staan ofzo en een discotheek ben ik ook niet geweest maar terras, festival, kroeg, bioscoop, allemaal gedaan :)

11. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hier gewoon alles gedaan. Net zwanger naar walibi fright nights, spookhuizen ingeweest. Genoeg feestjes gehad met keiharde muziek bij mensen thuis (ook bij mezelf) alleen nu met bijna 38 weken zou ik er helemaal geen zin meer in hebben haha. Als je je er goed bij voelt lekker gaan. Ik zeg altijd maar zo: ik ben zwanger.. Niet ziek dus als ik me lekker voel ga ik gewoon :)

12. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Met 7 en 27 weken gewoon uit geweest tot middennacht. Met 7 weken was het wel een drama door misselijkheid die ik die avond had, en met 27 weken heel de avond staan dansen. Haha dus als jij je goed voelt waarom niet.

13. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik nog wel hoor, al ben ik natuurlijk nog niet zo zwanger. En ik ben geen groot fan van discotheken ofzo, ben vaker in de kroeg of bioscoop te vinden.
    Maar toen ik nog niet zo lang zwanger was (of ik dat nu wel ben, haha), ben ik naar de huldiging van PSV geweest en dan ook echt naar t stadhuisplein, en dat zou ik mezelf nu niet meer aanraden. Het daar staan was prima te doen, maar toen we weg wilden, kwamen we in de grootste groepsknuffel ooit terecht en we werden totáál geplet. Dat zou ik nu toch minder fijn vinden.

Maar buiten dat, waarom niet? Geniet er van!

14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Als jij jezelf er goed bij voelt inderdaad lekker doen.
    Ik stond met week 21 ook gewoon twee dagen te carnavallen.
    Moet er nu niet meer aandenken :)

15. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Gewoon wezen stappen tot ongeveer 24 weken. Laatste keer bij een kroegje, maar kreeg harde buiken van de muziek/bass, moet ook wel zeggen dat ik me niet fijn meer voelde in de mensendrukte.

Ik vind dat zolang je je goed en prettig voelt je gewoon moet gaan :)

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Haha ja vind ik ook een beetje een vreemde opmerking/idee...

17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ja hoor. Met 35 weken in de tent gestaan ivm kermis. Met 30 weken bruiloft gehad, tot 1 uur staan dansen (tussendoor wel even zitten hoor) en met 37 weken hele dag bruiloft inclusief feest tot half 1 volgehouden. Toen overigens wel wat minder staan dansen ;). Verder regelmatig terras gepakt etc. Echt stappen (tot 4 uur) deed ik al niet dus ook niet tijdens de zwangerschap. Vriendin is overigens dag voor haar uitgerekende datum gewoon met ons de kroeg in geweest tijdens de carnaval.
    Zou doen waar je jezelf lekker bij voelt, wat je wel en niet vol kan houden en niks aantrekken van wat anderen denken/zeggen.

18. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Als jij je goed voelt gewoon doen.

Ik ben vorige zwangerschap nog naar een festival geweest (tegen het derde trimester) en ook gewoon in een tentje geslapen. Ik voelde me goed en het ging prima, je drinkt toch niet, dus als je naar huis wil dan stap je zo in de auto. ;)

19. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Je kindje zit warm en veilig bij je daardoor kun je gaan en staan waar je wilt.
    Wat hierboven staat is wel erg ouderwets. Je kunt niet op stap als je net een kleintje hebt maar zeker wel als je zwanger bent. Je leven eindigt niet tijdens een zwangerschap en daarna trouwens ook niet!

20. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik ben gister nog naar een kroegje geweest. Lekker gezeten met manlief en 2 vrienden en een spel gespeeld. Zijn rond 12 uur naar huis gegaan en ik moet zeggen dat ik blij was weer thuis te zijn. Pas toen ik in bed lag merkte ik pas hoe zeer m'n rug deed en hoe moe ik was!
    Echt naar een festival gaan.. nee ik niet. Ik word heel gefrustreerd van die harde muziek en erger me aan alles op dat moment.
    Soms als ik alleen thuis ben doe ik juist de muziek super hard aan, maar dat vind ik toch anders dan op een festival!
    Ook ben ik bang dat er op drukke plekken misschien perongeluk in m"n buik gestompt word (dit zit in mijn hoofd, het kan natuurlijk op elke plek gebeuren)
    En aangezien dit ons eerste kindje word ben ik extreem voorzichtig denk ik. Doe gewoon alles en ga op stap (winkelen bijv.) Maar drukke plekken vermijd ik liever.

Deel Deze Pagina