Hallo iedereen! Ik zit met een vraagje ... Graag wil ik zwanger worden van mijn tweede kindje. Vorige maand stopte ik met de pil en had ik een mooie cyclus van 28 dagen. Ik gebruik ovulatietesten als bevestiging want ik voel vrij goed wanneer ik mijn eisprong heb en de 14 dagen erna heb ik wat branderige/pijnlijke tepels bij aanraking. Nu ben ik gestart aan de tweede cyclus en ik heb nog niets gemerkt van mijn eisprong en ook de ovulatietesten blijven negatief. Ik zit momenteel op dag 24 en nog geen eisprong te bespeuren. Toen ik zwanger wou worden van mijn eerste zoontje had ik drie cyclussen van 26 - 28 dagen en opeens duurde mijn vierde cyclus 40 dagen! De maand erna weer netjes een eisprong op dag 14 en toen was ik ook zwanger. Lang verhaal om mijn uiteindelijke vraag te stellen Heeft er nog iemand ervaring met zo'n eenmalige lange cyclus? Is dit een teken dat de hormonen in je lichaam terug even de tijd nodig hebben om op zijn plooi te komen maar waarom was m'n eerste cyclus dan mooi 28 dagen? Het is wel heel raar dat dit hetzelfde verhaal is dan bij mijn eerste poging om zwanger te worden maar dan wel al in ronde 2. Moet ik dit toch best even navragen bij de dokter of heeft hier nog iemand ervaring mee en is dit net een goed teken dat alles in zijn plooi valt? Of toch eerder iets anders aan de hand? Vele groetjes en bedankt voor de reacties !
Na het stoppen van de pil kan je lichaam wat van slag zijn en je cylcus nogal variëren in lengte. Als je naar mijn handtekening kijkt zie je dat ik ook een paar waaronder één echt wel lange 'uitschieters' heb gehad. Dit hoort allemaal bij het ontpillen wat een jaar na stoppen met de pil nog steeds niet altijd gestabiliseerd is. Dus om je vraag simpel te beantwoorden: Ja een eenmalige lange cyclus is totaal niet gek zeker na het voor kort stoppen met de pil, het beste is gewoon om te blijven tempen etc om je eisprong te vinden.. als je cyclus echt maanden uitblijft (er zijn genoeg verhalen van meiden die al over de 100 dagen op hun menstruatie wachten) dan kun je bij de dokter aan de bel trekken, in Frankrijk waar ik woon is dit na het uitblijven van 2 maanden maar ik geloof dat ze je in Nederland pas veel later helpen. Ik hoop dat je snel je eisprong kunt vinden en dat je een regelmatige cyclus krijgt
Hoi Abbii, bedankt voor je reactie. Een idee of die uitschieter kan betekenen dat je lichaam zich nadien stilaan heeft aangepast? Pfff, die onwetendheid is soms toch om gek van te worden he. Begrijp gewoon niet dat m'n eerste cyclus dan mooi 28 dagen was. In ieder geval een dikke proficiat met je zwangerschap! Geniet er maar met volle teugen van!
Ja klopt ook, is ook hartstikke om gek van te worden haha! kon het lichaam maar praten hé?!! Ja, dat je eerste cyclus 28 dagen was zegt nog niet veel.. misschien trekt je cyclus zich na deze maand of later recht op bijv 32 dagen.. je weet het niet en dat is het lastige! Gewoon wachten op of een ovulatie of (helaas) een menstruatie en naarmate er meer volgen hier een gemiddelde van nemen. Of als ie helemaal regelmatig wordt is dat natuurlijk heel erg mooi!! Dat je al je lichaam beter probeert te begrijpen door je ovulatie te vinden is al superhandig, misschien kun je ook gaan tempen? Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je snel zwanger mag zijn!! En nogmaals maak je geen zorgen over zo'n uitschieter, het is voor alsnog volkomen normaal en duidt niet op iets vreemds in de hormoonhuishouding En dankjewel voor je felicitatie hihi Ik geniet er zeker van!!