gekneusde ribben

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani84, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

Ik ben afgelopen zaterdag van de trap gevallen :oops: (met kindje gelukkig alles goed) en nu heb ik een gekneusd stuitje en een gekneusde rib ter hoogte van m`n borsten. Dit kan 4 - 6 weken duren..

Nou ben ik over 2 weken uit geteld en volgens de huisarts gaat dit behoorlijk zeer doen bij bevallen.

Heeft iemand hier ervaring mee? bevallen tewijl je een gekneusde rib of stuitje had en zo ja wat deden jullie tegen de pijn of hoe ging je er mee om. Als ik snachts lig word ik er gwoon kortademig van.. niet makkelijk met persen denk ik enz..

graag reacties.. bedankt

Groetjes Danielle

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

oei nee, geen ervaring mee en hopelijk komt dat ook niet :( maar ik wil je wel veel sterkte wensen en ik gun je een wolk van een gezond kindje dan ben je alles zo weer vergeten ;)

en misschien mag je een ruggeprik? of zit het daar te hoog voor?

3. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Hoi Dani84,

Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar mijn broer heeft (30 jaar geleden hahaha) toen hij nog bij mijn moeder in de buik zat, haar gekneusde ribben geschopt... Hiermee is zij ook bevallen en eigenlijk hoor ik nooit dat het daardoor echt extra pijn deed ofzo... Ik denk dat je het kan vergelijken dat wanneer je hoofdpijn hebt, en je stoot je teen, je je hoofdpijn ook even niet meer voelt! Ofwel misschien is het zo dat de pijn die bij het bevallen hoort, meer aanwezig zal zijn dan de gekneusde rib (en in jouw geval stuitje erbij)?

Maar jeetje das wel hartstikke vervelend joh... Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent! Heeeel veel beterschap!

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Bedankt, ik wou graag thuis bevallen, dus die ruggeprik is dan niet echt een optie.. voor m`n stuitje zal het dan wel helpen maar voor boven aan m`n rug (longen) niet.

Ik hoop dat onze uk nog ff 2 weken blijft zitten en de pijn dan een stuk minder is..

groetjess

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vreemd genoeg vergeet je op dat moment van bevallen de andere pijntjes en ongemakken die je hebt..

Wat wel belangrijk is met een gekneuse rib is goede pijnmedicatie slikken (met regelmaat zodat je geen pijn (teveel pijn dan) krijgt, WAAROM, als je pijn hebt aan je rib ga je bewust (en onbewust) oppervlakkiger ademen en kan dat leiden tot een longontsteking, dus als je zorgt dat je er minder last van hebt door (in overleg met je VK) het maximale PCM's te slikken per dag dan kan je dat proberen te voorkomen (je ziet het namelijk heel vaak na een rib kneuzing)

Mijn baby die zat altijd zo hoog dat alles zo beurs was en zo heb ik een longontsteking gekregen (van het niet diep genoeg door (kunnen) ademen)

Een voordeel van bevallingspijn is idd wle dat je andere pijnen niet meer zo opvallen :p

Succes ermee!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb ook gekneusde ribben door de kleine... en tjah ben eerlij gezegd alleen al blij als ik kan bevallen ;) ik hoop voor je dat je geen oefenweeën krijgt... die heb ik al 2,5 week en me baarmoeder drukt constant dan tegen de ribben aan... smeren met arnica wil wel wat helpen, hou je rusig en ga niet te veel piekeren!

7. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    jeetje,dat is ook wat
    ik hoop dat het allemaal onder het bevallen wel meevalt,vaak denk je er niet aan he,aan andere ongemakken aan je lichaam enzo

sucses en sterkte voor dan

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

bedankt dames en imd voor de tip! huisarts heeft idd ook goed naar m`n longen e.d. geluisterd en ook gekeken of ik long embolie ofzo had..

Ga nu toch maar ff 2 paracetamol nemen en dan maar 2 voor ik naar bed ga ofzo kijken of dit helpt!

groetjess

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    probeer ze zo over de dag te verdelen dat je zo min mogelijk pijn hebt zou ik zeggen, das zoiezo ook wel zo prettig voor jezelf, enneh oplettende huisarts! die van mij is niet zo scherp haha

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

haha was nog een in opleiding ook! ;)

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo dames

De paracetamol lijkt niet echt te helpen. Om de 4 a 6 uur neem ik er 2.. Maar blijf giga pijn houden.. t lijkt ook echt niet minder te worden. Buik wod ook steeds zwaarder en gaan ook aan me rug hangen natuurlijk..
    Kijk het nog een halve week aan.. is het dan nog niet beter ga ik toch de vk of ha maar weer bellen.

groetjes

Share This Page