buik is bijna altijd hard en vaak gevoelig waar de kleine ligt.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden!
    Ik heb dagelijks harde buiken en ga lekker relaxen zodra ik ze heb.. maar sinds een korte tijd is mijn buik zelf ook heel erg hard wanneer ik sta en soms als ik ga zitten.. herkennen jullie dit?

Ook merk ik vaak dat me buik onderhuids gevoelig kan zijn.. voekt een beetje als een onderhuidse blauwe plek, maar dit duurt vaak maar eventjes en die plekken varieren ook vaak op een dag.. wel is het altijd een plek waar die kleine op dat moment ligt..
    Weet iemand hier een verklaring voor? Vind het idee zelf erg raar de me buik zo gevoelig kan zijn.. alsof me baarmoeder geirriteerd is ofzo

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op t moment ook heel veel harde buiken.. Verder doen de bewegingen van de kleine gewoon echt zeer! Ik voel me vreselijk beurs vanbinnen en zelfs rond mn navel is t blauw aan de buitenkant

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Harde buik met opstaan herken ik wel. Heb het niet altijd, maar soms wel als ik even te snel wil ;)

Ik merk ook wel dat mijn buik wat harder is daar waar de mini ligt, maar dat lijkt me eigenlijk ook wel een beetje logisch... Toch? Het is dan trouwens niet pijnlijk of echt hard, maar wel harder dan de rest van mijn buik.

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik heb ook een blauwe plekken gevoel op sommige plaatsen hoor, vooral waar ons beebje nu lekker ligt te trappen (rond mn ribben ;) )

Harde buiken zelf mogen niet echt pijnlijk zijn (geen kramp die je weg moet zuchten), ik heb ze zelfs als ik lig te chillen op de bank... Kan ook door ons meisje veroorzaakt worden, als ze lekker ligt te wringen daarbinnen. Volgens de VK allemaal normaal voor dit termijn.

Blauwe plekken gevoel van binnen hoor ik van veel mensen trouwens, ook niet zo gek als ik voel hoe ze de boel af en toe aan het verbouwen is hoor ;) :D

5. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden! Het zijn geen harde buiken wat ik steeds heb hoor.. heb wel vaak harde buiken en heb dan ook een vernoeid gevoel.. maar wanneer ik soms sta dan heb ik er geen last van alleen me buij zelf is dan gewoon keihard.. kan dan niet eens voelen waar de kleine ligt..

En dat gevoelige zijn geen blauwe plekjes want ik kan er soms maar 5 minuutjes last van hebben en dan is het gevoelige weg en later is een andere plek weer gevoelig

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Als je het niet vertrouwd meis, gewoon even de VK bellen hoor!

Ik heb aan het eind van de dag wel vaak last van een "gespannen" buik, dus geen harde buik als in samentrekking, maar gewoon een helemaal gespannen buik. Misschien dat je dat bedoelt? Die laat ik door manlief masseren met een massage die we op de yoga geleerd hebben :D en dan voelt t daarna vaak beter.

7. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik ook en zeker de laatste 8 weken. Lag ze met haar ruggetje naar links dan was het minder maar soms draaide ze om haar as naar rechts, was de hele buik scheef en keihard de hele dag. En ook geen plezierig gevoel alsof alles opzij getrokken was. En het was inderdaad niet zo als harde buiken want die kreeg ik ook. Maar gewoon keihard en niet fijn. Uiteindelijk met 38 weken gezond geboren.

8. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook hoor. Ws ben je zelf slank? Ik in ieder geval wel, dus voel je eigenlijk alles door de buikwand heen. Nu heb ik wel eens harde buiken en dat voelde idd anders aan dan wanneer je een gespannen buik hebt. En vooral met opstaan. En waar heb kind zit, vooral de uitsteeksel, armen, voeten, hoofd kan erg gevoelig aanvoelen. Nu is het over gegaan in harde buiken, niet dat dat erg fijn aanvoelt, maar ja daar is het nu ook tijd voor met ruim 37 weken. Succes!

9. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa bedoel echt de gespannen buik wat jullie bedoelen.. voel dus dan niet me baarmoeder samentrekken ofzo, me buik is dan gewoon keihard. Was niet superslank.. had wel een vetlaagje over me buik haha maar die is inmiddels helemaal strakgetrokken ahhaha

Deel Deze Pagina