Pregnyl na Clomid: zelf zetten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Summerfeeling, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerfeeling

11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    Ik ben daarnet opnieuw naar de ferti-gyn geweest. Zaterdag had ik twee follikels van 15mm (en daar was ik erg blij mee). Vandaag moest ik opnieuw gaan: één follikel was nu 19,5 mm, de andere was nog steeds ongeveer 15 mm (jammer!). Ze hebben mijn bloed genomen en ik ga vanmiddag horen wanneer ik de Pregnyl mag zetten.

Inderdaad, ik zal de Pregnyl zelf moeten zetten blijkbaar. De vorige keer kreeg ik de Pregnyl bij de ferti-gyn. Nu ben ik er zelf moeten omrijden in het ziekenhuis. Heeft iemand ervaring met het zelf zetten van Pregnyl? Ik ben aan het twijfelen om dit zelf te doen. Of deden jullie dit de eerste keer onder begeleiding? Valt dit een beetje mee?

En dan kunnen we opnieuw enkele dagen ons best doen hé. Spannend alweer. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat mislukt echt volledig. Ik zal uiteindelijk mogen testen rond 21/3 (precies één jaar na onze eerste positieve test vorige jaar...).

2. Pregnyl |
    Misschien kun je hier iets mee? Daar heb ik het stap voor stap omschreven, met foto's :) Succes!

3. Summerfeeling

11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    Bedankt, erg handig!

Ik heb dit nog maar één keer gekregen en heb nog nooit mogen oefenen. Denk je dat dit me ook zou lukken?

4. Tuurlijk! Mijn eerste spuit was geen pregnyl, maar toen heb ik ook zitten janken van de spanning hoor! Ik wist zeker dat het mij echt nóóit ging lukken om mezelf te prikken.. En nu, nu is het inmiddels 'normaal'. Iedereen vertelde mij altijd dat het wel mee zou vallen, geloofde ik niets van.. En nu ben ik er eigenlijk aan gewend en heb ik er geen enkel probleem meer mee.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat ze je aan je lot overlaten. Ik vind pregnyl de meest ingewikkelde spuit om klaar te maken, raar dat je niet even instructies hebt gekregen!

Maar uiteindelijk komt het wel goed! Een huidplooi pakken, tot 3 tellen en dan in één keer de spuit er in. Ik heb bij mijn eerste spuit ongeveer 30 keer tot 3 geteld ;)

5. Summerfeeling

11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    Ze hebben me wel instructies gegeven hoor, maar ze konden het niet tonen en ik kon het zelf niet oefenen. We vinden er wel iets op. En als ik het zelf uiteindelijk toch niet durf, dan moet mijn man het maar doen.

Bedankt!

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Kun je zelf doen hoor!Kan gewoon in je buik.Is even lastig met t mengen enzo,maar als je de tijd neemt moet het lukken!

7. Summerfeeling

11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    't Is me gelukt! Nog eens bedankt voor jullie tips. Ik ben heel fier op mezelf :)

8. Goedzo! Fijn dat het gelukt is! :)

Deel Deze Pagina