uitgave sinterklaas/kerst

Discussion in 'De lounge' started by Lyso, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meilan

Meilan Bekend lid

Oct 18, 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Voor mijn dochter hebben we zo'n 120 euro uitgegeven voor Sinterklaas en een 150 euro voor Kerst.

Ook wij hebben Britse familie, dus van die kant komt een hoop.

2. draga

draga Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wij hebben geen kinderen maar mijn zusje wel.
    Die heeft 2 kinderen.
    Sinterklaas heb ik niet echt een budget maar ga max tot 100 euro per kind. En als het goedkoper is is dan fijn.
    Voor de oudste was ik 65 euro kwijt
    Voor de jongste 70 euro kwijt.
    Ze zijn ook nog allebei jarig in december dus verjaardag waren we kwijt voor allebei 175 euro.
    Met de kerst lootjes trekken 25 euro p.p
    Kinderen gewoon een kleinigheid max 15 euro

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Gelukkig geven ook wij hier niets aan uit omdat we het beiden niet vieren!
    Lijkt me een heel gedoe hoor, uitzoeken wat je moet kopen en hoeveel het kost, of je het kunt betalen. En dan nog het 'verplicht' geven van kado's lijkt me echt raar.

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor sinterklaas heb ik volgens mij maar 2 tientjes uitgegeven. Kwam toevallig leuke dingen tegen voor weinig.

Voor kerst krijgt ze een keukentje van honderd euro. En dan nog voor mijn familie kados, bij elkaar denk ik ook honderd euro.

Ach we zijn wel genoeg geld kwijt.
    Voor sinterklaas komen er 6 mensen gourmetten. Kerst vieren we dan wel bij een ander.

Voor mijn dochters outfit voor deze 2 dagen was ik ook al 100 euro kwijt... dus sja... december is duur ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik wilde 100 euro per kind aanhouden voor sinterklaas. Voor dochter ver erboven, want ze krijgt een keukentje. Is ze aan toe en ze heeft toch geen weet van prijzen. Voor zoon ver eronder, want hij krijgt alleen iets voor de vorm van het krijgen. Maar hij krijgt bijvoorbeeld papschaaltjes en beiden krijgen ze kinderbordjes. We hebben wel meer praktische cadeautjes. Volgend jaar ga ik er wel beter op letten, want nu wel rond de 150 voor onze dochter en dat vind ik wel veel...

6. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

Nov 30, 2010
    603
    0
    0
    misschien wel een kerstkindje:)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sinterklaas, zo'n 200 euro voor beide kinderen in totaal. Schoonouders denk ik ook nog wel 100 euro en mijn ouders ook zoiets. Zitten grote dingen tussen ( lego, loopauto, duplo,set Smartmax )
    Kerst, 25 euro, hooguit. Meer voor de leukigheid dat er pakjes onder de boom liggen.
    Wij vieren kerst niet zo uitgebreid, Sinterklaas dus wel.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben hier lootjes getrokken met mijn gezin en het gezin van mijn man. Cadeautjes voor 15 euro. Maar er is maar één kleintje bij (bijna 4) en zij slaapt dan al. We doen overdag cadeautjes uit de zak voor haar, maar dat regelen haar ouders. Geen idee hoeveel ze daaraan uitgeven. Als wij in de toekomst kinderen mogen krijgen, zal het vast wel meer worden dan 15 euro!

Met kerst doen wij nooit cadeautjes. Wij zijn christenen en kerst draait voor ons meer om het religieuze aspect dan om cadeautjes. We vinden het ook overdreven om twee keer in zo'n korte tijd veel cadeau's te kopen en uit te wisselen.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

We hebben lootjes getrokken a 20 euro per persoon. Voor de oudste heb ik 50 euro aan cadeaus gekocht en de jongste 20 euro.

Zou meer kunnen missen maar dat vind ik niet zo nodig :) Bovendien is de oudste een maand later weer jarig (dan geven we ook 50 euro uit).

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Met kerst doen we trouwens geen cadeautjes :)

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier gaat met name alles naar de kids. En veel te veel vrees ik.. Nu zijn we denk voor de sint € 150,- kwijt en voor de kerst €200,-... Voor ons zelf rond de € 50,-, maar als manlief zijn extra bonus krijgt, wie weet wel meer. Voor de familie hebben we afgesproken geen cadeau's te doen.

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Heb nu alleen sintkado's, kerst komt hierna weer haha.
    Voor onze dochter hebben we nu zo'n 150 a 175 euro uitgegeven aan kado's en voor de dochter van mijn zus 75 euro. Eigenlijk veelste veel achteraf gezien maarja, het is al gekocht. Ik ben heel erg met kado's kopen, vind dingen kado doen heel erg leuk.....dus koop al gauw veelsteveel.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik wilde 75 euro per kind utigeven voor sinterklaas. uitindelijk is het tussen de 150,- en 200,-gworden per kind.
    kids krijgen van oma rond de 50,- per kind

kerst:
    ouders doen mee met suprise en wordt dus gewoon per persoon 25,- en dan vriend en ik hebben 1 persoon dus 50,- zijn we die avond kwijt

schoonouders samen rond de 50,-. hun zwemmen in het geld en wij krijgen ieder 50,- en ook nog voor 50 euro aan kadotjes. kids krijgen ook weer voor minimaal 50 euro aan kadotjes. wij hebben dat geld niet en dus krijgen ze samen een kado van 50,- of appart rond de 25,-

kinderen kleinigheidje van 20,- per kind en dat krijgen ze van mijn ouders. doe zelf niks met de kerst voor hun aan kadotjes

14. Opening

Opening Niet meer actief

Hier wou ik voor sinterklaas rond de 50 euro uitgeven. Is uiteindelijk ongeveer 125 euro geworden. Daarnaast nog van opa en oma 75 euro en van mijn zus met haar vriend ook 75 euro denk ik.

Met kerst doen we lootjes trekken 100 euro per persoon dus totaal ook 200 euro. ( bij mijn ouders thuis) De kleine doet natuurlijk nog niet mee met lootjes dus dan zal er ook wel weer de nodige komen.
    Dan ook nog kerst als gezin dat zal ongeveer ook 50 euro worden per persoon dus 100 euro totaal.

Dure maand!

15. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    eeehm even denken. Manlief en ik hebben samen zo'n 200 euro uitgegeven aan sint cadeautjes. We doen het met zijn familie. Vader, moeder en zus, zelf zijn we met zijn 3en, dus6 man in totaal.

16. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Ik eigenlijk ook, en hoewel ik zelf niet wekelijks naar de kerk ga, vind ik eigenlijk ook, dat het meer om de gedachte hoort te gaan. Echter ben ik met een engelsman getrouwd, en waar ik een echte sinterklaas freak ben, heeft hij er totaal helemaal niets mee, heeft wel een paar jaar mee gedaan aan lootjes, maar is daar ook mee opgehouden. Voor hem is kerstmis echt een groot iets, dus ik kom daar gewoon niet om heen. Voorlopig kunnen we sinterklaas bij mijn ouders vieren, (en zo de kosten besparen) en thuis kerst, maar moeten maar even afwachten tot hoelang. Wij hebben een grote familie (heb veel broers en zussen), en die wordt allen maar groter, dus er zal wel een keer een einde aan komen! Vandaar dat ik nieuwsgierig was hoe jullie dat soort dingen oplossen!

17. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier in principe alleen sint
    en ze krijgen hier voor bijna 100 euro per kind van ons
    dan nog van peetooms en tantes en van opaopa iets, en van mijn ouders ook 100 euro p.p plus nog een kleinighidje van ooms of tantes die geen peet- zijn....
    dus TEVEEL, wij wilde het dit jaar veel kleiner/minder doen maar weer niet gelukt. Ach we vinden het leuk om ze te verwennen :)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier 50 euro, aan cadeautjes, 10 cadeautjes, in totaal.
    Daarbij komen er straks ook nog een Sint en 2 Pieten, ook 50 euro.

Dus voor de sint 100 euro, wat een geld zeg

Maar Quinn was 8 nov jarig, en heeft hij ook een dure fiets en een werkbank gehad. Vind het wel goed zo.

Kerst weet ik nog niet wat ik ga doen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Hier is het niet raar, ik geniet er juist van. Hou het hele jaar mijn ogen open voor leuke kado's, mooie aanbiedingen. Ik vind het geweldig om iets te kopen waarvan ik weet dat iemand er heel blij mee zal zijn.
    Wij vieren beide dan ook heel erg uitgebreid met alles erop en eraan

20. Miniman

Miniman Niet meer actief

Sinterklaas : 20 euro. (een Little People kerststal gekocht bij het Kruidvat)
    Kerst : 25 euro. Wij doen een kerst-spel. Je koopt voor 25 euro iets voor jezelf en dat gaat mee in het spel, wat we met 6 man spelen. Er gaat een papiertje om en iedereen mag wat uitzoeken. Door middel van een dobbelsteen gooien mag je dan ruilen of pakken van een ander. Vorig jaar voor het eerst gedaan, hele avond lol voor niet veel geld!

Mijn kind is 17 maanden dus die snapt nog niets van het sinterklaas of kerstgebeuren.

Share This Page