Heel graag advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Meiden zoals vele van jullie weten ben ik met de noorderzon (in ogen van mijn ex) vertrokken 150 verderop met mijn zoontje.

Ik heb hem meerdere malen gevraagd wanneer hij zijn zoontje wilde zien. Hij had er geen tijd voor en was er nog niet aan toe!

Nu eindelijk 4 maanden later toont hij zelf interesse in zijn zoontje. E wil hij dat ik hem as vrijdag kom brengen met de trein en hem zondag weer kom ophalen met de trein. Nu is het zo dat ik had moeten overleggen met hem dat ik ging verhuizen..... Er loopt een aangifte tegen hem wegens mishandeling richting mij. Maar volgens mijn advocaat zodra die aangifte nog niet compleet is kan ik nog steeds van de rechtbank de opdracht krijgen om terug te verhuizen en/of dat ik verplicht ben om mijn zoontje te brengen en te halen......

Ik heb net mijn advocaat nogmaals gesproken en heb aangegeven dan hij in al die tijd dat mijn zoontje leeft hij nog nooit maar dan ook nooit naar hem omgekeken heeft. Hij weet niet eens hoe hij een luier moet verschonen. De advocaat geeft nu aan dat het idd niet verstandig is gezien de leeftijd van mijn zoontje dat hij daar van vrijdag middag tot en met zondag avond heen gaat.

Mijn ex geeft aan dat hij geen tijd heeft voor reistijden ivm zijn eigen onderneming.... dit gaat dus inhouden dat hij ook geen tijd heeft voor mijn zoontje... of ben ik nou gek aan het worden.

Maar wat mijn vraag nu eigenlijk is. In hoevere sta ik in mijn recht om mijn zoontje niet naar zijn vader te laten gaan ivm de mishandelingen tegen mij. Hij heeft losse handjes maar moet daar wel mijn kind gaan brengen....... Mijn zoontje zit in de fase van ik luister lekker toch niet nananananaaa dus dit gaat dan inhouden dat zijn losse handjes weer tevoorschijn gaan komen...

Help wat moet ik nou??? Mijn advocaat zegt zolang de complete aangifte van jouw niet compleet is en hij niks richting het kind gedaan heeft ben je verplicht om hem daar te brengen.

P.s. sorry voor het lange verhaal

2. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Pff.. Lastig zeg! Ik zou hem ook niet met een gerust hart wegbrengen. Kan je zelf nog iets doen om het completeren van de aangifte te bespoedigen....
    Ik weet niet of je eventueel een voorlopige voorziening aan zou kunnen vragen bij de rechter.

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zou het niet doen.. zolang er nog geen rechtzaak van een omgangsregeling loopt en er nog niks is afgesproken via een rechter. Ik zou dat willen afwachten.

Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en toen zijn er andere afspraken gemaakt. Kindje mocht papa zien met mama en hulpverleners erbij en daarna met hulpverleners en papa alleen en nu na een jaar zijn ze een stuk verder en kan het kindje af en toe een middag bij haar vader zijn. Er is eerst gezorgt dat moeder zich meer vertrouwt ging voelen met het idee dat kindje bij papa moest zijn.

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Hebben jullie voor gezamenlijk gezag de formulieren opgestuurd naar de rechter, heeft hij het kind erkend? Dit maakt behoorlijk verschil uit voor een evt omgangsregeling.

5. Que

Que Niet meer actief

Helaas wel ja!!

6. Que

Que Niet meer actief

Ik woon 150 km verderop. En zou mijn zoontje dan met de trein en bus en alles moeten gaan brengen en halen.... Ik wil niet maar dan ook niet 1 sec bij hem alleen in de buurt zijn. Dat is al punt 1.

Ook ben ik als de dood dat hij mijn zoontje wat aandoet. Ik heb er dan geen zicht meer op. Kind kan niet praten niks. Dus wat moet je. Je kind bij een of andere gek brengen en maar hopen dat er niks gebeurt..... Zowel voor mijn zoontje als voor mezelf.

Ben aan het zoeken op internet maar kan er werkelijk waar niets over vinden.

7. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Ik zou het niet doen.Sorry maar ik zou bang zijn dat er iets zou gebeuren of dat hij geen aandacht krijgt.
    Hij heeft er duidelijk geen tijd voor, waarom dan een heel weekend.
    Kan het zijn dat hij dit doet om jou te pesten/jou dwars te zitten.

8. Que

Que Niet meer actief

Ja dat zou heel goed kunnen. Het gaat er dan op neer komen dat mijn zoontje het hele weekend bij zijn oma verblijft die hij in zijn hele leven misschien 4x gezien heeft..... Kind wordt daar volgestopt met snoep en chips en chocolade. Mijn zoontje heeft een koemelkallergie en soya allergie. Hij heeft in al die tijd als hij thuis was nooit opgelet dat hij bepaalde dingen NIET mocht hebben.

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    heey meis..
    lastige situatie. Ik zou hem er ook niet heen brengen. desnoods voor een middagje, maar dan wél samen met jou. Laat hem eerst maar eens zien dat hij goed voor S kan zorgen. Kun je niet regelen dat jullie samen afspreken op een openbare plek ofzo? Balorig ofzo? neem jij een boek mee ofzo, en kan papa met S spelen. en jij kan het in de gaten houden. Lijkt me voor S ook erg moeilijk, om in eens een heel weekend met een 'vreemde' man door te moeten brengen. Want hij ziet hem natuurlijk niet als vader. 4 maanden is heel veel op een leventje van 16 mnd!

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    zo te lezen heb je goed contct met een advocaat, dus voor advies kan je volgens mij beter bij hem terecht. (wij kunnen adviseren wat we willen, maar zijn geen advocaten/rechters;))
    Toch, als je het vraagt, volgens mij is het zo dat zodra er een omgangsregeling ontstaat, het aan de vader zelf is om zijn zoon te halen en terug brengen. (dit was bij mij ook zo toen ik kind was. Mijn biologische vader vond het te veel werk om me te halen en brengen, en vond dat mijn moeder mij moest brengen en hij me dan terug zou brengen. Mooi niet dus, zo hoort het niet, en zo is het contact met mijn b.vader afgelopen. Achteraf was ik dan ook beter af;))
    Hoe dan ook, wil ik je graag veel sterkte wensen. En weet wel, in de Nederlandse wet sta je als moeder altijd veel sterker. (is niet altijd terecht, maar wel zo.)

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik zou ze niet alleen laten maar mee gaan (desnoods ook slapen). En zodra duidelijk is dat ze zich niet aan zijn dieet houden zou ik weer vertrekken. t lijkt me redelijk dat je je kind niet erg ziek hoeft te laten worden omdat ie bij papa moet zijn.

en dit mag ik natuurlijk niet opperen, maar misschien word ie wel gewoon ziek (koorts en al) en dan kan ie niet naar zijn papa;)
    maar papa mag natuurlijk wel langs komen, dan hoeft ie niet naar buiten met zijn zieke koppie:cool:

moeilijk meis, ik hoop dat ze er snel verder mee komen. knuf en sterkte

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Allereerst zou ik je zoontje zeker geen heel weekend uit handen geven bij iemand die jou mishandeld heeft. Je zoontje is nog veel te klein, en heeft zijn vader dus vier maanden niet gezien. Vind de tip van ergens bij een indoorspeeltuin af te spreken wel slim. Heb je er toch zicht op.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, je schrijft dat je je ex meerdere malen hebt gevraagd of en wanneer hij je zoontje wilde zien. Hoe had je je dat dan voorgesteld?? Want nu wil hij je zoontje zien, maar blijkt het toch niet zo'n goed plan te zijn. Lastige situatie.

13. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ten eerste ben ik gelukkig een leek op dit gebied, maaaar..
    Als jij goed contact heb de advocaat zou ik hem/haar maar geloven. Zij hebben er voor gestudeerd en zijn op de hoogte van de wetgeving. Wat moet er nog gebeuren om de aangifte compleet te maken?
    Wij kunnen hier wel met z'n allen zeggen van niet doen, als je verplicht ben heb je niet zoveel keuze. Ik zou je advocaat nogmaals benaderen en vragen wat je verdere opties zijn (bij blijven e.d)

succes!

14. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Is er geen familielid van je ex die jij vertrouwd, zodat jij met de kleine een ontmoeting creeert met je ex, bekende jij en jullie kind??
    k`Zou het voor de eerste keer bij een korte ontmoeting houden.
    Wel moeilijk allemaal, maar als hij je kind erkend en nooit wat heeft aangedaan sta jij misschien niet zo sterk.
    Maar een heel weekend het kind daar naar toe, nooit en te nimmer.(zoals de zaken nu staan).

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

je kunt bij bepaalde instellingen regelen dat je zoontje onder toezicht zijn papa ziet. geloof dat het bij leger des heils bijvoorbeeld kan.

vader heeft nu eenmaal recht op een omgangsregeling, maar gezien leeftijd van je zoontje, lijkt me zo uit het niets een heel weekend veel te veel. Doe je het via een instelling, is het voor een rechter ook meteen duidelijk dat jij wel wilt *ook al is dat niet zo* en als vader dan niet op komt draven dan is ook meteen duidelijk dat hij helemaal niet veel zin heeft om zijn zoontje te zien.

ik zou iig ff rond gaan bellen

16. Que

Que Niet meer actief

Was ik verplicht volgens mijn advocaat om de band tussen vader en kind te stimuleren..... Heb dr spijt van dat ik dat ooit gedaan heb, maar goed aan de andere kant kan een rechter daarin mij niets verwijten dat ik dat niet gedaan heb

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als je advocaat zegt dat je verplicht bent om je ex omgangsrecht te laten hebben dan zou ik er vanuit gaan dat dit zo is en me er ook zeker aan houden.

Denk dat je dan moet voorstellen dat je erbij wilt blijven, maar ik vrees dat indien hij dat niet wil je ook dat niet kunt eisen. Jullie hebben samen een kind gekregen en totdat de rechter anders uitspreekt hebben jullie beide het recht het kind te zien.

Kun je niet met je advocaat overleggen om alvast via de rechter de omgangsregeling te laten bepalen? dan kun je vast en zeker wel proberen te eisen dat je erbij mag blijven ivm een mishandelingsaangifte die loopt.

18. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Lastige situatie, maar als jij je al niet veilig voelt bij die man, zou ik zéker mijn kind er niet achterlaten!!!
    Prima als hij zijn kind wil zien, maar dan moet hij maar komen voor een 'afspraak' met jou en eventueel iemand anders (je nieuwe partner?) erbij... Zodat je toch nog toezicht hebt, op de hele situatie!

Sterkte en succes ermee hoor!

19. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ook ik ben mishandeld geweest door mijn ex....hij is gelukkig dan wel niet de vaderr van mijn kinderen....maar als dat wel zo was zou ik ze never nooit bij hem laten!!!
    dan laat ik het nog liever tot een rechtzaak komen dan me kids aan deze psychopaat bloot te stellen!!

ik heb ook aangifte tegen hem gedaan nadat ik weggevlucht ben...(vorig jaar)
    het heeft een jaar geduurd voor er een rechtzaak kwam en de uitspraak was absoluut niet bevredigend....nl..4 weken voorwaarrdelijk over een periode van 2 jaar!!!!
    die man heeft me geschopt geslagen,proberen te wurgen noem maarr op!!!
    dus ik weet maar al te goed hoe krom het rechtssysteem hier in NL is!!!
    als ie iemand op straat in elkaar had geslagen had ie er allang een hogere straf voo gehad en mss had ie dan wel allang vastgezeten,maa je vrouw/vriendin 4 jr lang in elkaar slaan is blijkbaar minder ernstig!!!!

inmiddels heeft ie alweer een nieuwe vriendin (weer een toekomstig slachtoffer)met ook weer en kind die ie kan gaan traumatiseren!!

meid ik wil je heel veel sterkte wensen in je besluit !!!

20. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    mss heeft ie het kind idd lichamelijk nooit wat aangedaan,maar geestelijk kan dat kind er heel wat aan hebben over gehouden door getuige te zijn van alle geweld!!!

Deel Deze Pagina