uitgaven feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    We geven ook wel behoorlijk wat uit met de feestdagen, vooral aan goed/lekker eten met een bubbeltje erbij, heerlijk!
    Kerstcadeau's doen we eigenlijk niet meer met de familie, het is gewoon allemaal veel te duur. Ik koop wel altijd wat voor m'n neefje en m'n zus wat voor ons dochtertje.
    Mijn man en ik kopen wat voor elkaar en natuurlijk een paar (niet overdreven) cadeautjes voor ons dochtertje voor onder de boom.

Sinterklaas doen we nog niet aan, volgend jaar gaat ons meisje naar de PSZ en dan wordt het een ander verhaal. De opa's en oma's komen wel een bakkie doen, dan haal ik wat lekkers en krijg ze van beide en van ons 1 cadeau, 3 dus in totaal, meer dan zat.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik zou als ik jou was ook bezuinigen op cadeau's met de feestdagen en iemand zei iets over verjaardagen samen vieren, dat vind ik echt een goed idee en kan makkelijk, want jullie zijn een maand na elkaar jarig. Dat scheelt behoorlijk in je uitgaven.

3. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    O ik was ook altijd zoveel kwijt.
    Maar ik ga nu veel kadootjes zelf maken. Ben de laatste tijd druk met de naaimachine in de weer. En ik heb voor 2 kraambezoekjes ook zelf een leuk dekentje gemaakt. Scheelt veel geld en mensen vinden het vaak leuk dat je het zelf gemaakt hebt voor ze.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons valt het wel mee voor de decembermaand. Het is eerder de zomerperiode die voor ons duur is, haha.
    Voor sinterklaas/kerst heb ik voor ieder kind iets van 20 euro te besteden, mijn man is 20 december jarig maar die heeft z'n cadeau al gehad (en dat was best prijzig dus die heeft meteen voor sint/kerst gehad). En met kerst haal ik niks bijzonders, misschien alleen het nagerecht dat iets specialer wordt. Met oud en nieuw gaan we nooit ergens naartoe en d'r komt ook niemand hier, dus dan zijn we al snel klaar met 'n paar oliebollen.

5. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Wij geven ook altijd veel geld uit in deze tijd! Qua uitgaven kijk ik er altijd tegenop maar wat is het toch een gezellige tijd!
    Bij ons begint het vanaf september tot december met alle verjaardagen.
    -mijn moeder, mijn 2 broers, ikzelf, mijn vriend, mijn schoonzus, veel vrienden van ons, onze baby is in december uitgerekend.
    -dan heb je nog sinterklaar
    -kerst

Love it!

Maar goed, wel een fortuin kwijt.

Ik zou als ik jou was al ver vooruit naar koopjes zoeken, mijn moeder deed altijd zowat een heel jaar lang al de meeste cadeautjes voor sinterklaar kopen, ipv alles op het einde.
    Dan verspreid je de uitgaven en dan kun je vaak op aanbiedingen etc. afgaan.

Verder is lootjes trekken of een budget afspreken voor elk cadeautje wel een optie.

Verjaardagen samenvieren ook!

Succes ermee maar geniet er ook van!

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Oef... we vieren eigenlijk niet echt kerst meer en Sinterklaas pas vanaf afgelopen jaar. Bovendien eten we altijd bij onze ouders, dus dat kost ons ook niets. Afgelopen jaar waren we ongeveer €15 p.p kwijt voor Sinterklaascadeaus (lootjes trekken) en met kerst nemen we vaak een fles "dure" port mee voor mijn vader en lekkere wijn voor mijn moeder. Dus ook zo rond de €15 in totaal.

Het is niet dat we het niet kunnen missen hoor, maar we doen er gewoon niets mee. We vinden de sfeer en het lekkere eten veeeeeel leuker ;) Toen mijn broertje en ik nog kleiner waren, kregen we wel cadeaus (eerst met Sinterklaas en later) met kerst. Die traditie is dus langzaamaan weggevallen.

Om onszelf te verwennen, gaan vriendlief en ik met oud en nieuw een weekend naar Brugge en dat zal ons rond de €500-600 kosten. Het hotel is al geboekt en kost €350 voor 2 nachten. Vorig jaar zijn we vlak voor kerst een weekend naar Valkenburg geweest en dat heeft ons ook zo'n €500 gekost. Dat zijn onze enige grote kosten met de feestdagen in de afgelopen twee jaar ;)

7. emje

emje Niet meer actief

dat door het jaar heen kado's kopen is inderdaad wel een goed idee. dat ga ik volgend jaar is doen :)

we hebben net mijn schoonouders even gebeld om voor te stellen om met de kerst naar den bosch te komen en dan met zijn alle lekker te lunchen. er zijn geen kinderen meer aan die kant van de familie alleen volwassenen dus leek ons dit wel een leuk idee.

alleen doen schoonouders weer eens moeilijk. ze willen perse dat wij hun kant op komen en dan ook nog is na 21.30 s'avonds. (vind ik niet fijn want ik zit met emily en ben zelf ook zwanger). en dan willen ze ook dat we voor iedereen apart een kado meenemen want dat hoort zo! vorig jaar deden ze ook best moeilijk. toen vroegen we of ze kerst bij ons zouden vieren maar dat wilde ze niet want ze wilde het thuis met hun gezin vieren de gehele kerst en we mochten ook niet langskomen :(

ik heb nu al geen zin meer in de kerstdagen :(

met mijn ouders gaan we trouwens wel lootjes doen en vieren we het smiddags zodat alle kindjes lekker optijd naar hun eigen bedje kunnen.

8. emje

emje Niet meer actief

oh en we hebben net besproken dat we onze eigen verjaardagen dit jaar niet gaan vieren. vorig jaar hadden we beide familie's uitgenodigd en allemaal lekkere dingen en taart in huis gehaald maar de enige die gekomen zijn zijn mijn ouders. de rest is niet geweest en heeft niet eens afgebeld. mijn schoonouders vonden het leuker met het gezin te gaan winkelen en hadden dus geen tijd (zou fijn geweest zijn als ze dat even hadden laten weten)

dus dit jaar vieren we het niet. scheelt ook al wel geld

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Jen: Als mijn schoonouders zo weinig rekening met onze wensen hielden dan hadden ze dikke pech want dan ging ik er met de feestdagen echt niet heen.

10. emje

emje Niet meer actief

@yummy,

zo denk ik er ook over maar dat kan ik niet maken tegenover mijn vriend. hij heeft alleen zijn vader (en stiefmoeder) nog. zijn moeder is 10 jaar geleden overleden.

ik word er alleen gek van dat ze alles willen bepalen voor ons. de feestdagen zijn niet het enige. maar bijvoorbeeld ook hoe wij het financieel doen. hoe we emily opvoeden. (we moeten emily bijvoorbeeld bij hun laten slapen want dat is beter voor emily. nou echt niet he). met de doop van emily hebben we een grote ruzie gehad omdat we niet de mensen uitnodigden die hun erbij wilde. ze zijn toen zelf ook maar heel even geweest (achter in de kerk)

11. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    jen ik snap dat het voor jou vriend anders ligt omdat zijn moeder er niet meer is en hij alleen vader en stiefmoeder heeft.
    Maar kom op zeg, je mag toch zelf bepalen hoe je je feestdagen doorbrengt?
    Ik zou het voorzichtig aankaarten bij je vriend, dan moet er maar een middenweg in gevonden worden.
    Ik snap dat jij je niet de oorzaak wilt voelen van een familieruzie oid maar dit gaat te ver.
    Ze mogen begrip hebben voor het feit dat jullie een kindje hebben en ook nog zwanger en dan vragen dat je pas na 2130 uur komt, vind ik echt achterlijk. Ik zou bedanken, dan komen ze maar naar jullie toe, of jullie komen eerder.

12. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het gek, als je iedereen een kado gaat geven terwijl je er eigenlijk het geld niet voor hebt..
    Wij doen met kerst niet aan kadootjes, dat vind ik met Sinterklaas.. Kerst is gewoon lekker eten met de familie en dat organiseren mijn ouders meestal.
    Hoeveel geld wij uitgeven geen idee, maar de bedragen van 500-1000 euro daar schrik:$ ik echt van. Nooit zal ik zoveel geld uitgeven aan alleen kadootjes! En mijn dochter en ik zijn ook in november en december jarig!
    Als ik heel eerlijk ben vind ik december een vreselijke maand en ben ik altijd blij als het weer januari is..:D (al die stomme verplichtingen)!

13. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Jeetje Jen wat vervelend zeg dat je s-familie zo doet. Dikke knuffel hoor. Je krijgt ze er toch maar kado bij he.

14. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Hier is december ook een volle en dure maand. Mijn vader, man en dochtertje zijn allemaal rond de feestdagen jarig.

Mijn man en ik kopen met kerst voor elkaar ook echt alleen een klein cadeautje. Bij mijn schoonouders trekken we met kerst lootjes. Alleen bij mijn ouders koopt iedereen een cadeautje voor iedereen. Maar ik heb geen broers of zussen, dus we zijn dan toch maar met een klein clubje.

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

bij ons begin het met oktober, onze jongste jarig, in dec mam en mijn man en mijn andere zoon jarig.
    En ik heb al kadootjes in huis, koop hele jaar door wat.
    Als ik ergens tegenaan loop voor zeer goede prijs, ga het op zolder.
    ikheb kado voor mijn man en mijn zoons al binnen.... (handschoenen voor de motor, skelter van berg voor mijn oudste en grote duplo voor mijn jongste). Zo scheelt dit hoop geld.
    Alles in de aanbieding gekocht en skelter zo goed als nieuw op mp een dorp verder.
    gr brenda

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Wij geven voor de hele familie denk ik rond de 250 euro uit aan kadootjes.
    daar zitten dan de kadootjes voor de jongens bij, familieleden zoals opa's/oma's en ooms en tantes.
    ( aan beide kanten vieren we sinterklaas met iedereen erbij, zoooo leuk)

Wat ik ts als tip mee kan geven is dat je gewoon al het hele jaar door moet kijken of je leuke kadootjes ziet.
    Ik heb al meniggeen gekocht, ideaal.
    zie ik een leuk koopje dan neem ik het vast mee en leg het gewoon in de kast.
    zo was ik toevallig bij Het Goed , lagen daar nieuw in de verpakking 2 puzzels van Plop, ik mocht ze meenemen voor 1,50 euro voor beide.
    Ze waren echt nieuw , dus ik helemaal happy.

zo sprokkel ik het hele jaar door, heerlijk.
    Wat wij ook doen is het geld van de internetenqeutes opsparen van een jaar lang en dat in oktober/november uit laten betalen en daar halen we dan ook weer veel kadootjes van.
    tot nu toe zit ik op 65 euro aan cash geld, en 30 euro aan blokkerbonnen.

Ook kijken wij altijd lekker rond op de speelgoed en kledingbeurs, niet omdat we het financieel niet kunnen betalen , maar meer omdat ik het een sport vind om zo toch superleuke en goede dingen voor een prikkie te kunnen scoren!!!

liefs joyce

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb hetzelfde in sept.

verjaardag dochter, verjaardag zoon ,verjaardag ex, kermis,( allemaal in dezelfde week) verjaardag schoonvader, school toestanden betalen ( dit jaar ruim 3.000 euro voor de oudste alleen al )

wat ik doe voor de dec maand is ruim van te voren in gaan kopen. zo heb je niet alle kosten van de dec maand daadwerkelijk in dec. wij zijn iets meer dan jou 500 euro kwijt. ik koop ook niet voor de hele fam wat alleen voor de kids en voor mijn vriend en ex 1 kado.

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik denk dat ik wel boven dat bedrag kwam in het verleden maar dit jaar niet :)
    Normaal gesproken kopen we voor iedereen kadootjes (15 man minimaal) en hebben we een groot kerstdiner met alles erop en eraan voor ongeveer 9 man en een kindje
    Alleen al het diner komt op minimaal 200 euries hihihi
    Maar dit jaar kook ik niet zo groot, we gaan bij mijn ouders eten waarschijnlijk

Besparen kun je denk ik het makkelijkst op de kado's
    Misschien afspreken dat je voor iedereen een kadootje van max 10 euro koopt? Is ook nog eens veel leuker omdat je creatief moet zijn met wat je koopt :)
    En anders iets maken als kado, lekker verse toffee?
    Dat doe ik dit jaar :D

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik schrik wel een beetje van sommige cadeau-bedragen....
    Mijn zoontje krijgt voor Sinterklaas van ons iets twv max. 20 euro (waarschijnlijk 2 cadeautjes van ongeveer een tientje), en voor zijn verjaardag kostte het nog niet eens 20 euro. Die kleintjes zijn vaak het meest blij met een schoenendoos met wc-rollen (bij wijze van spreken), dus wij kopen de komende jaren écht geen dure cadeaus....
    Ik ben op een verjaardag ook wel eens aangekomen met kaarsjes die perfect bij de kleur van haar huis pastten, en die ik bij het kruidvat voor 1,50 had gekocht. Ze was er hartstikke blij mee. Het kan ook leuk zijn, zonder duur te zijn!

20. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Ook hier in nov en dec drukke maanden maar schrik echt als ik hier bedragen hoor voor sint krijgen de kids echt geen 100euro hoor maximaal 50 en vaak zit ik er nog onder. Ze krijgen al zoveel van peetoom,peettante en dan ook nog opa's en oma's dus het is niet alsof ik ze tekort doe door niet zoveel te geven

En eten met kerst en oud en nieuw word altijd eerlijk gedeeld per koppel das meestal rond de 50euro dus valt wel mee

Deel Deze Pagina