Uitgaven kleding per maand/jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 19 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O dat is heel netjes!
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Oh 6/7 setjes haal ik niet haha, eerder 20 voor de kindjes, maar setjes van 80/90 euro zijn wel een uitzondering. Broeken haal ik bij de WE of Vingino in de sale bijvoorbeeld. Jurkjes meestal zo rond de 40 per stuk, max 60, maar als ik iets leuks zie bij H&M gaat dat ook mee. Let bij merk wel op aanbiedingen, koop het meeste van de kinderbijslag.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.836
    113
    Hier voor de kids meestal goedkope broeken en een duurder shirt erop.
    En dure schoenen :)
    Vaak 1 paar sneakers (adidas/nike/sketchers) en een paar goede leren schoenen.
    Jongste heeft aangepaste zolen erin en zijn zo 130 kwijt voor schoenen.

    Ik tel eigenlijk nooit setjes maar koop wat ik leuk vind.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar dan geef jij dus niks minder dan ik uit. Dat idee kreeg ik eerder. Hier veel kleding van h&m (vooral de jongste) en veel jola voor de oudste. Is niet megaduur. Bij de hema bv ben je ook zo 25 euro voor een simpel jurkje kwijt.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Voor de kinderen niet nee, denk eerder meer, maar voor mijzelf koop ik dan weer bijna niks. Ik heb nog geen 10e in de kast van wat jij hebt denk ik.
    Mijn oudste krijgt 80 per maand en de helft van zijn schoenen en winterjas. Aan de andere 2 besteed ik de kinderbijslag en zo'n 100 per maand denk ik.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Voor onszelf zal dan idd het verschil zitten. Ik ben dol op kleding. Mijn man heeft het minimale wat hij van mij "moet":roflmao:, die geeft er niks om.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Man en ik geven er beiden niks om. Al heeft hij wel wat duurdere kleding voor zijn werk. Paar mooie polos, nette broeken, nette overhemden.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    5% van ons inkomen per maand met zijn drieën redden we wel. 5% pp zeker niet.
    Het meeste zijn we kwijt voor onze dochter, maar dat komt omdat ik de meeste (middenklasse) merken leuk vind. Setjes koop ik niet, alles los en te combineren. Alleen van haar kinderbijslag zou ik nooit redden! Nu alleen al: winterjas €100, schoenen €70, joggingpak (o’neill) €70, 3 jurkjes Billy en Lilly (sale) €55.
    Daar komt ze de winter niet mee door.
    Mijn man koopt alles van PME, maar dat gaat dan ook wel een paar jaar mee. En zelf koop ik de laatste jaren ook veel minder, maar wel duurder. En zeker niet maandelijks.

    Ik die ook altijd in November en December mee aan de ‘verspillingsvrije’ maanden en dan koop ik, voor mijn dochter en mij, vrijwel niets aan kleding.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  9. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    #69 Venelientje, 20 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2020
    5% zou waanzinnig veel zijn, dus nee dat halen wij niet. Rekenen jullie schoenen wel of niet mee trouwens? Ik wel voor de anderen, niet voor mijzelf, die kostten 1400 euro (aangepast).

    Man koopt zelden iets, 2x per jaar voor 2 a 300 euro denk ik in 1x bij van Dal (lastige maat). Schoenen doet hij verbazingwekkend lang mee, hij heeft wel eens 5 jaar met een paar Timberlands van 8 dollar gedaan!

    Zelf koop ik soms wat nieuws, H&M en C&A vooral en steeds meer Hema. Vorig jaar een keer gek gedaan en wat truien van esprit en andere merken gekocht, nou die trui van 50 euro is waanzinnig slecht dus....trui van 5 euro uit de sale bij Hema is daarentegen prima van kwaliteit.

    Dochter krijgt nu kleedgeld en mag in principe alles van die 50 euro doen. Dit jaar krijgt ze nog wel een winterjas van ons. Ze heeft al ontdekt dat de kwaliteit van Shein waardeloos is
    Qua schoenen heeft ze dr Martens gekregen vorige maand, enige wat goed paste bij haar, 240 EUR euro! Die krijgt ze van ons als ze aan vervanging toe zijn, en ze er netjes mee om is gegaan. Andere schoenen voor er bij moet ze wel zelf betalen. Ze is gestart met een mooie basis dus ze kan nu steeds rustig aan aanvullen en vervangen en leren dat niet alles in 1x kan.

    Zoontje is een ander verhaal, moet bij hem echt oppassen. Hij draagt lange broeken van de Hema (2e halve prijs) anders vallen ze van zijn gat. Bovenkleding hoofdzakelijk H&M en daar heeft hij wel te veel van. Streven is de kinderbijslag maar dat lukt niet helemaal... al die truien, blousjes en pyjamas zijn zo leuk ;) Koop het meeste voor hem wel online trouwens, daar is veel meer te vinden dan in de winkel zelf en dan draagt hij niet hetzelfde als de andere jongetjes uit de klas die ook H&M dragen. Voor hem kopen we ook wel eens een uniek shirt in een dierentuin of in Praag trouwens, voor de variatie.
    Zijn schoenen kosten meestal 30 euro per paar: Duitse outlet met merken als Ricosta etc of gewoon een paar adidasjes bij van Haren.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    wij halen dat nog niet eens. Als dochter een maat verschuift is het ff heftig allicht. Man zn spijkerbroeken willen nog wel eens door de middennaad scheuren, die wordt dan vervangen (59,-) en ik koop zelden kleding. (ik heb ook echt helemaal niks met mode, dat scheelt) Moet nog een paar andere wandelschoenen gaan halen, dat is ook eens per jaar. Bijzondere items zoals een net zwart jurkje maak ik zelf, alles wat ik tot nu toe in de winkel vind is niet wat ik wil.

    Mijn hardloopschoenen zijn afgevallen, dat scheelt wel een flinke berg. 200,- voor een paar die geregeld vervangen moeten worden (ik loop alleen goed op aesics).
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Oh dat is zeker zo. Die kostenpost was ik bij man even vergeten. Koopt zeker 4 paar per jaar.

    Hmm als ik erover na ga denken geef ik meer uit dan ik denk waarschijnlijk.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    En misschien verdient de rest hier wel veel meer dan wij. 5% van ons inkomen is echt niet zo veel hoor
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Ik heb geen idee hoeveel dat precies is maar absoluut niet veel. Tot nu toe kom ik er mee weg om schoenen voor onze zoon in de aanbieding te kopen.

    De kleding van de c&a past onze zoon goed en staat super leuk en dat is zeer betaalbaar.

    Winterjassen koop ik voor hem in de sale en tot nu toe lukt dat goed. Hopelijk dit jaar weer.

    Mijn man draagt pantalons en die van de c&a passen goed. Ik draag kleding wat in de aanbieding is. Laatst nog gelukt om 3 broeken te kopen voor nog geen 30 euro. Ze zitten heerlijk en staan super netjes.

    We zijn niet van het merk en dragen wat we mooi vinden. Winterjassen heb je niet elk jaar nodig dus dat is handig.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Ja dat is zo. Zegt weinig zo. Hier ook niet (indien voor 5 man, pp vind ik het wel veel).
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Dat sowieso! 5% van ons inkomen is echt veel vind ik, maar mijn man is zzp'er dus moest van dat inkomen ook een half jaar werkeloos thuis zitten door corona betalen....dus dit jaar is dat inkomen in feite gehalveerd.
    En ik heb maar zo het idee trouwens als ik de bedragen hier lees dat mensen met een lager inkomen wel aan onze 5% komen...
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik geef 300 pm uit aan de kinderen, wel voor 4 ;) En dat is wel aan de krappe kant, want mijn ene dochter is aangewezen op schoenen zo rond de 130-140 euro per paar. Dat dan een 3-4 keer per jaar is best een hap uit het budget. Vind het soms best een uitdaging worden. Mijn kinderen hebben het minimale aan kleding als ik het hier op het forum vergelijk. Ikzelf helemaal :rolleyes:
     
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    5%
    Haha.

    Laat ik het erop houden dat ik erg veel geld uitgeef aan mijn zoontje zijn kleding.
    Ik houd dan ook van mooie kleding en slaag maar zelden bij H&M of Zara.

    Ik ben gek op een aantal merken, en voor 125 a 150 euro heb je pas 1 setje.
    (Kijk bijvoorbeeld maar op Z8 of Sproet en Sprout)

    Voor mezelf en mijn vriend koop ik niet elke maand standaard iets.
     
  18. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat bedacht ik me ook al. Kan er niks aan doen dat het 10% is, wij verdienen gewoon extreem weinig:roflmao:
     
    Kolibrie2, Zonnestralen en suus1983 vinden dit leuk.
  19. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.531
    1.526
    113
    Uhm denk 250 per jaar voor mij zelf.
    En heb 2 paar schoenen 1 zomer 1 winter.
    Jassen koop ik waneer nodig (meestal om het jaar)
    Thirts Primark 10 stuks doe ik een jaar mee.
    En de rest waneer nodig en met een leuk aanbieding.

    Gooi dus nooit zomaar weg vaak is het afgedragen.

    Vriend loopt vaak in werk kleding een dus ook waneer nodig (a250 soms minder of meer)

    Dochter loopt prima in zeeman of wibra ook 250 per jaar buiten de schoenen en jas
     
  20. Alanyali

    Alanyali Actief lid

    11 apr 2019
    276
    246
    43
    Vrouw
    Wauw wat een bedragen. Ik heb voor mijn man en mij kopen we eigenlijk alleen als het nodig is elk seizoen wat basic items die nodig zijn. En dat doen we ook voor de kids. Ik vind een overdreven kast vol met kleding helemaal nergens voor nodig. Ze dragen veel toch niet. Dus een aantal lange broeken met de winter en truien als ze eruit gegroeid zijn. En de zomer nieuwe korte broeken en tshirts ik koop zeker niet elke maand kleding.
     

Deel Deze Pagina