Uitgaven kleding per maand/jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 19 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Voor de kinderen ben ik gaan minderen. Vond het op zich wel prima, maar toen ik stopte met werken bedacht ik dat iets minder ook wel kon.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Z8 is niet zo duur toch? Dan heb je voor 150 echt wel 2/3 setjes. Vind die prijzen altijd meevallen, maar mijn dochter is er al een tijdje uitgegroeid.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Maar met 4 snap ik het ook, ik las het bij 1 die volgens mij maar 1 kind heeft. Vind het dan toch best knap :p.
    Hier heb ik ook niet zoveel kleding als dat ik hier lees hoor. Kids hebben 7/8 setjes en daar redden ze het prima mee!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nee hoor voor dat bedrag heb je meerdere setjes van Z8.
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    CYMERA_20200920_135018.jpg

    Dit is toch echt 1 setje.
    Dus opzich noem ik Z8 niet heel goedkoop, en kan ik daar dus ook geen 3 setjes voor halen (voor 150 euro)
    Met 3 broekjes zit je er al bijna aan.
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Die % op basis van loon zeggen geen ene drol want iedereen heeft weer een ander maandloon.

    Ik zit rond de 600-700 euro per jaar voor mezelf en 2 kinderen.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar je koopt bij elke set bijpassende sokken??
    En dit is een set met shirt en blouse. Met alleen een broek en shirt of jurk met legging heb je ook een set en ben je dat echt niet kwijt.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    #88 Butchke, 20 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2020
    Eens inderdaad!

    Ik hou niet bij wat we per maand uitgeven. Het is ook geen maand hetzelfde. Als de nieuwe collecties uitkomen voor de kinderen koop ik meestal zsm om niet mis te grijpen qua maatjes. Dit geldt ook voor schoenen. Veelal merkjes. Maar daarna kan ik ook best een maandje niets kopen.

    Man draagt veel PME, vanguard etc , hij shopt meestal bij Jbfo.

    Denk dat we gemiddeld 700 euro per maand besteden.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Shirt en een broek is ook een set. Voor meisjes een jurkje + legging/maillot. Nou ja, ik vind het in elk geval niet een heel duur merk.
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Voor mezelf koop ik eigenlijk nooit meer iets.
    Voor de kinderen heb ik pas zo'n 450 euro aan uitgegeven voor de winter, Ze hebben nu alle 3 genoeg. Zo'n 6/7 setjes hebben ze in de kast hangen. Alleen de oudste moet nog nieuwe schoenen.
    Tussendoor nog wel eens wat als er wat stuk gaat.

    Zomerkleding koop ik vaak goedkoop in de sale of primark ofzo.

    Ik wil zelf eerst zo'n 5/10 kg kwijt en dan wil ik weer eens shoppen voor mezelf.
    Ook mijn man koopt nooit iets :p. Het gaat allemaal naar de kinderen :p
     
  11. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb de afgelopen jaren best veel moeten kopen ivm extreem gewichtsverlies. Maar normaal koop ik best basic jeans die ik dan weer kan combineren met verschillende shirtjes waardoor ik niet veel/vaak nieuw hoef te kopen, tenzij het kapot gaat.

    Ik kocht vrij veel van z8 (vaak in de uitverkoop) maar vind de laatste tijd de prijs kwaliteit om te huilen! Dus dat doe ik nu niet meer. Voor de jongste ben ik nog steeds opzoek naar leuke jeans die goed smal vallen aan de bovenkant.
    M'n middelste slijt kleding terwijl hij er naar kijkt dus voor hem koop ik tegenwoordig broeken bij de zeeman en primark, want hij heeft (zelfs dure broeken) vaak broeken 3x aan en dan zitten er alweer enorme vlekken of gaten in.
    Over het algemeen genomen koop ik waar ik iets leuks vind, merk non merk.

    Schoenen eigenlijk idem, behalve voor de jongste want ivm zijn spalk kan hij maar van 2 merken schoenen aan (Adidas of timberland laarsjes met veters en rits)
     
  12. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ok, heel gevarieerd dus. Ik zie bedragen langskomen waarvan ik denk dat geef ik echt niet uit bij mijn kinderen die er zo uitgegroeid zijn. Voor mezelf ligt de uitgave denk ik wel iets boven gemiddeld.
    Maar eigenlijk bijna geen antwoorden van anderen die hun uitgavenpatroon van kleding wel eens omlaag hebben gehaald, want daar wilde ik tips voor. Ik ga het maar eens proberen met een gemiddeld maandbedrag dat lager ligt dan wat ik nu gemiddeld uitgeef. Is zien of dat reëel is. Mijzelf eens uitdagen.
     
  13. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Hier hetzelfde, ik koop iets als ze/wij het nodig zijn. Met sommige kledingstukken doe ik al jaren.

    Voor de kinderen koop ik ook vaak tweedehands en de jongste draagt kleding van de oudste.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Toen ik moest bezuinigen dacht ik veel vooruit. Voornamelijk shoppen in de uitverkoop. Tweedehands heb ik ook gedaan. Maar daar was te vaak wat mis mee.

    Als je het serieus aan wil pakken dan zou ik een begroting maken en kijken wat je eraan uit wil geven. Overzicht en structuur.

    En evt vaker zelf iets repareren ipv wegdoen.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Heb ik ook geprobeerd, maar de jongste staat zo lullig met de jurken van zn zus. Zij draagt nl sinds ze 1,5 is geen enkele broek
     
    GossipGirlxoxo, Zonnestralen en Vaasje vinden dit leuk.
  16. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Dat is gewoon even omdenken en trends zetten ;)

    Ik heb het toevallig voor de kinderen bijgehouden, inclusief schoenen en jassen heb ik 50 euro per kind per maand uitgegeven tot nu toe. De kast lag iets te vol met t-shirts voor zoon en belachelijk veel zomerjurken voor dochter, hopelijk past er komend voorjaar nog iets van. Ik ga ook proberen bewuster te zijn van wat ik uitgeef, voornamelijk de hoeveelheden per kledingstuk ben ik van plan beter bij te gaan houden. We gaan er komend jaar (eigen keuze) in salaris op achteruit, dus ik moet sowieso er iets beter op gaan letten.
     
    tuc vindt dit leuk.
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb geen dochter, dus aan een jurkje en legging heb ik niets. :p

    Daarbij is dit de winter collectie, en is het een beetje koud om alleen een tshirtje te dragen bijvoorbeeld. De blouse is een blouse, maar wordt ook vaak gedragen als dun vestje. Dus jij ziet dat als twee items, maar voor mij is het 1 item. (want alleen de blouse zou ik mijn zoontje dan weer niet zo snel aantrekken)

    Er zit ook een rits in, om het zo te dragen. Screenshot_20200920_155410_com.huawei.browser.jpg

    En over de sokken. Ik koop niet bij iedere set sokken, maar wel bij veel. (bij 7 setjes zou ik bijvoorbeeld 5 paar bijpassende sokken kopen)

    En mijn voorbeeld van bijvoorbeeld Sproet en Sprout. Daar zou ik 100 euro kwijt zijn voor twee items, sokken zijn 10 euro. Dus 110 euro voor 1 Salopette, 1 truitje, en een paar sokken.

    (Dus ook dan kan ik geen 3 setjes kopen voor 150 euro)

    Als ik een dochter zou hebben, en het allergoedkoopste setje bij Z8 (legging en jurkje) zou kopen zou ik het wel redden met 55 euro voor twee items. :thumup:
     
  18. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Haha! Ik heb 2 jongens, dat scheelt weer :roflmao:
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.251
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zie heel vaak voorbij komen dat jullie setjes hebben voor de kinderen?
    Wat verstaan jullie daar onder?
    Een broek met steeds dezelfde trui erop?
    Een rokje met steeds hetzelfde truitje erop?
    De jongste draagt nog wel rokjes maar draagt daar nooit steeds hetzelfde truitje op maar dat combineren we dan juist want anders lijkt het nog alsof je steeds hetzelfde draagt ;)
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    denk dat je dat soort type schoenen wel buiten de berekeningen moet houden, net als aangepast schoeisel. Als je namelijk wilt gaan bezuinigen (waar dit soort dingen meestal om draait) dan zeker niet op die dingen doen. Dan betaal je later de hoofdprijs aan de fysio.
     

Deel Deze Pagina