Uitgaven kleding per maand/jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Me26, 19 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Sommige kleding is hier in set, als de oudste een rokje heeft met een bepaalde kleur erin die je nooit meer los vindt;)
    Ik probeer dat zo min mogelijk te doen, en zelf te combineren.
    Maar als ik in setjes praat bedoel ik meestal de hoeveelheid. Als ik bv zou zeggen dat ze 20 setjes heeft, dan heeft ze bv 3 broeken, 7 rokken en 10 jurken. En minimaal 20 bovenstukken.
    In werkelijkheid zijn dat natuurlijk veel meer sets als je steeds anders combineert. Nu ik aan het typen ben, bedenk ik mij dat dit dus heel verwarrend is.

    Ik ben nu ook benieuwd wat anderen eronder verstaan:roflmao:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Oh maar ik wil niet bezuinigen hoor, maar als je dat wel moet je daar idd misschien niet op bezuinigen, maar het wel meerekenen. Het moet wel ergens vandaan komen natuurlijk.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik denk dat ik het afgelopen jaar minder dan 200,- heb uitgegeven.
    Bikini, jeans 5 shirtjes, een jurkje en 10x sokken.
    En nog een setje maar was van verjaardagsgeld....

    Maar ik schommel nog een beetje met gewicht (sinds november 10kilo er af, moet nog 20 af) dus een beetje zonde om dure dingen te kopen.
     
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Kan echt een setje zijn maar ook gewoon heel veel broeken en truien (Ik heb jongens). Dat is voor de oudste van 6 vrijwel altijd een spijkerbroek (ik denk dat hij wel 10 spijkerbroeken heeft van zwart. lichtdenim, donkerdenim, jogjeans, skinny, normal, grijs en washed) hij heeft één ''nette'' joggingbroek. En bij die nette ''joggingbroek hoort een trui in een bepaalde kleur die precies in het koortje terugkomt haha. En dan heeft hij heel veel longsleeves, truien, sweaters, een hoodie, twee vesten en nu ook nog allemaal shirts. Overhemd ook nog. En dan al zijn sportkleding nog. Overigens heeft hij maar één zo'n nette joggingbroek/sweatbroek omdat hij vrij dun is en alles altijd afzakt haha.

    De jongste is nog een peuter en die heeft dan ook heel wat spijkerbroeken met longsleeves en truien maar ook nog best veel ''setjes'' van tumble n dry of Levv bijv. Dan heb ik het over echt een jogger/sweatbroek zo'n ''nette'' waar dan ook weer precies een leuk bijpassend iets hoort. Dus dan is het ook een setje.
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Wow, daar haal ik heel dr voorraad kleding voor.
     
    zonnetje2015 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Bij mij is het een combinatie van rokjes en shirts die op verschillende manieren gecombineerd kunnen worden en wat setjes die echt bij elkaar horen. Zoals op onderstaand plaatje, dat koop en trek ik haar echt aan als setje vanwege dat precies de goede kleur roze streepje in het truitje. En verder heb ik veel jurkjes voor haar waar je behalve een legging/maillot/sokken niks bij hoeft, ideaal:D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    tuc vindt dit leuk.
  7. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Hier geven we zo’n 300 euro per maand uit aan kleding voor 4 personen. Wij zijn niet van de merk kleding. Zo af en toe voor de kinderen maar het beste slagen we bij de H&M C&A en de WE voor hen. Zelf koop ik niet echt merk kleding maar wel veel kleding. Ben altijd snel uitgekeken op kleding dus heb altijd liever veel voor weinig omdat ik het maar een paar keer aan heb
     
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat kan! :D
    Is maar net wat je smaak en/of budget is.
    Ik vind de meeste goedkope items helaas niet zo leuk. Al heeft Zara of H&M soms wel echt item wat ik geweldig vind. :D
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik heb ook een zeur eerste klas. Dus ik pak maar een basic shirt van de zeeman en zet er een sticker op die ze leuk vindt. Had voor de kerst een glitter en glam setje voor dr van Riverdale, nou vergeet t maar. Als t nou t eerste was ala...

    Met een heavy metal mama en een dochter in knalkleur en glitter modus heeft die meid ook wel een zware dobber hoor.
     
    Prettykitty en Maslov vinden dit leuk.
  10. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Wij geven met 4 personen 130 euro per maand uit.
    Paar jaar geleden kwamen we erachter dat we voor onszelf veel te veel kleding hadden. We zijn dat nu gewoon aan het afdragen. Als we wat kopen, kopen we er wel goede spullen voor terug. Dan wel in de uitverkoop. Mijn man word bv heel blij van van Bommel schoenen en die koopt hij dan in de sale.
    De kinderen krijgen ook gewoon een garderobe maar jassen bv ook altijd in de uitverkoop. Alleen schoenen koop ik niet vooruit omdat ik dat lastig vind qua maat en pasvorm. Die koop ik hier in het dorp bij een speciaalzaak.
    Aan een bh ben ik zelf ook 100 euro kwijt maar ik probeer er dan elk jaar 1 te kopen nadat ik een goede basis had.

    Ik denk dat je ook vooral moet kijken naar wat je hebt liggen qua kleding als je wilt bezuinigen. Dan gewoon wegdoen wat niet leuk is en alleen dingen kopen waar je echt blij van wordt en die je dus met plezier draagt.
     
  11. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb even gerekend. Wij zitten onder de 5% met z'n 4-en. Dat is incl schoenen. Ik ben een sale shopper :D
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Ik koop liever een paar basics van goede kwaliteit en was ze wat vaker, dan heel veel kleren bezitten. We geven dus om de zoveel tijd wat meer uit, zo heb ik schoenen waar ik al 8 jaar mee doe bv, jassen minimaal 2 jaar etc. Voor ons kindje gaat dit natuurlijk wel veranderen straks, en wat is alles duur!

    Dus nee, ik kom niet aan de 5%.
     
  13. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik schaf alleen kleding aan wanneer iets vervangen moet worden. Daardoor hebben we nooit te veel en geven we dus ook nooit te veel geld uit.
    Voor de kinderen schaf ik voornamelijk in het voorjaar en najaar nieuwe dingen aan. Nu zijn we bv truien en vesten aan het uitzoeken wat nog past en mooi is.

    Het afgelopen jaar heb ik voor mezelf alleen een trui gekocht van een duurzaam merk omdat andere truien niet mooi meer waren en heb een maxi rok aangeschaft omdat ik deze nog niet had. Dan zit ik lang niet op die 5%.
     
  14. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoeveel, dat valt wat lastig terug te rekenen ook, ondanks dat ik een kasboek bij houdt. Ik koop wel eens wat in kringloopwinkels bijvoorbeeld.
    Hoe dan ook, ik geef er denk ik minder dan gemiddeld aan uit. Als het op bovenkleding voor mij en de kinderen aankomt, dus broeken, jurken, vesten, shirts/longsleeves, koop ik dat 95% tweedehands. Dat varieert van kledingbeurzen, kringloopwinkels, marktplaats en tweedehands kledingwinkels. Een enkele keer koop ik eens wat nieuw in de winkel, maar dat is dan ook gewoon liefst in de sale en echt geen merkkleding. Ik heb het er gewoon niet voor over. Man wil wel nieuw, prima. Voor mannen is tweedehands ook vele malen lastiger. En hij is veel kieskeuriger dan ik, dus niet te doen.
    Ondergoed, sokken, leggings/maillots kopen we 95% nieuw in de winkel. Een enkele keer tref ik een leuke legging voor de meiden, dus dat verklaart waarom het geen 100% is. :)
    Zo was ik afgelopen donderdag op een beurs, daar kocht ik voor 46,50 een stuk of 7 baby setjes/pakjes van oa Noppies en Z8, een aantal rompers en vier jurken voor de meiden. Vrijdag kocht ik op een andere beurs voor 13,50 twee leggings, één maillot en één Quapi jurk voor de meiden, één broekje en shirtje voor de baby. Ik ben dol op tweedehands, fijne manier om je leuk te kleden zonder dat het veel geld kost.
     
    Emsy en NiVa0230 vinden dit leuk.
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Wij geven ongeveer €500 per maand uit aan kleding voor 2 volwassenen, 1 peuter en een baby.

    Ik heb afgelopen zwangerschap bijna al mijn gewone kleren weggedaan, en ben een nieuwe garderobe aan het samenstellen door elke maand wat te kopen.
    De kleintjes groeien ook zo snel, dus daar blijf ik ook voor kopen. En alles is ook zo leuk haha!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.252
    7.820
    113
    Gelderland
    Wij zitten denk ik gemiddeld op zo’n 300/400 per maand aan kleding. Net voor een nieuw seizoen ligt dat hoger maar het komt ook voor dat ik alleen een shirtje koop bijv.

    Man draagt altijd merk, ik een mix en de oudste heeft voorkeur voor merk, jongste maakt het niet uit. Kleding van de oudste gaat vaak nog door naar de jongste dus dat vul ik altijd aan met nieuwe items. Als de jongste aangeeft dat niet meer te willen stoppen we daar mee.
    Ik koop het liefste in de opruiming en soms ook bij de kringloop of tweedehands. Dat laatste hoeft financieel niet maar vind ik echt super leuk :p
     
  17. mh81

    mh81 Bekend lid

    29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hier gemiddeld zo’n 400 per maand met 4 personen. Manlief heeft sowieso een dure kledingsmaak. Kinderen en ik dragen zowel merk als non merk. Voor de kinderen en mijzelf haal ik de merkkleding vaak in de sale.
     
  18. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Mijn man is heel blij als ik sommige bedragen van hier noem :roflmao:
     
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    #119 Dubbelgeluk, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    Hier is het budget substantieel lager geworden sinds COVID-19. Mijn la dress jurkjes, pumps en pantalons zijn aan het verstoffen nu ik alleen maar thuis werk, ik heb recentelijk wel 2 nieuwe spijkerbroeken en Nike air Max gekocht:roflmao:.

    Ik ga wel binnenkort nieuwe kleding voor de kinderen kopen, maar dat koop ik meestal in de sale, tenzij het een verjaardagsoutfit is. Ik ben fan van Tumble/ Z8/ funky XS (helaas failliet) etc. maar vind het erg duur om de normale prijs te betalen.
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Net 100 euro uitgegeven aan karatepakken voor S2 en mij :roflmao:

    Er zijn mooiere dingen te koop voor dat geld :|:roflmao:

    Geen idee wat ik exact uitgeef, ik heb 500 euro per week voor boodschappen en kleding. De ene week dineren de andere week de kids schoenen. Ik heb liever iets moois duurs, dan veel spulletjes.
     

Deel Deze Pagina