Uitgaven kleding per maand/jaar

Discussion in 'De lounge' started by Me26, Sep 19, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is de wedstrijdkleding van indian maharadja, met logo van de club, moet bij een bepaalde winkel besteld worden is 38 euro en een shirt 30. Sokken 15 euro.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Pff. Wat een prijzen en elk jaar kun je weer opnieuw ja. Ben blij dat ze dat hier beter hebben geregeld dan. Rokje kopen ze zelf hier, meen 20 euro met logo en shirtje "leen" je van de club tegen 10 euro.

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Geen idee wat wij precies uitgeven. Geen 5% van ons inkomen in elk geval. Soms maanden niets en dan ineens groeien de kinderen achter elkaar overal uit, zijn alle broeken tegelijk kapot etc.
    Ik denk gemiddeld tussen de 100-200 per maand, voor 5 personen.

Mijn man koopt veel kleding bij de kringloop voor zichzelf. Ik weet niet hoe hij het doet, maar hij komt vaak thuis met splinternieuwe merkkleding voor 5 euro enzo. Ik zie bij de kringloop altijd alleen maar van die ouderwetse verwassen dingen hangen, waar ik van griezel, maar hij pikt de pareltjes er feilloos uit. Hij vindt het merk ook echt belangrijk, dus ik ben blij dat het hem lukt om zich bij de kringloop uit te leven, anders zou het budget fors hoger moeten worden.

Voor mezelf koop ik vooral via bonprix. Ik hou niet zo van shoppen in echte winkels, heb er ook geen tijd voor. En ik geef niets om merken, als het er maar leuk uit ziet en lekker zit, maakt het me echt niet uit van welke winkel het is.

De kinderen geven ook niets om merkkleding, zelfs de puber (nog) niet, die gaan het liefst naar H&M of C&A, omdat daar veel keuze tegelijk is, zodat ze snel klaar zijn met winkelen. Online shoppen doe ik niet zoveel voor ze, omdat ze heel kritisch zijn over hoe het voelt. Een labeltje in hun nek kan al genoeg zijn om iets af te keuren, dus dan maar gewoon in de winkel passen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dit is niet normaal hoor.

5. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Nou, voor mijzelf staat de score voor heel 2020 tot nu op 42 euro: 3 paar sokken, een trui voor 5 euro in de sale bij de Hema, en vandaag bij miss etam 2 mooie broeken in herfstkleuren voor een tientje per stuk en nog een shirt bij C&A.

GossipGirlxoxo likes this.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Ja hier hetzelfde, van Reece, alleen in de lokale intersport of de webshop. Twee shirtjes he, ook uittenue voor als de tegenpartij vergelijkbare kleuren heeft

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Oh men. Hier nemen ze dan gewoon een zwart shirtje mee. Vind het soms een beetje onprofessioneel, maar heeft ook zo zijn voordelen dus

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Vooropgesteld dat ik het echt niet vervelend bedoel, ben ik toch benieuwd hoe je dat redt dan. Dat is dus (gemiddeld €150 per maand voor 5 personen) plusminus €30 per persoon per maand? Laat je daar met veel geluk 1 setje kleren van kunnen kopen bij H&M bijvoorbeeld, dan heb je dus Max 6 setjes per seizoen en nog geen jas, schoenen, ondergoed, sokken etc.?
    Ik zou echt willen dat ik voor deze bedragen klaar was maar ik snap het echt niet:oops:

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja uit is hier niet verplicht. Je kunt idd ook gewoon allemaal een zelfde kleur van een ander shirt pakken. Voor mij prima, maar sommige ouders hebben hun kinderen op hockey voor de modeshow ipv het spel;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Je hebt als volwassene toch niet elke maand nieuwe kleding nodig? Ik niet in elk geval.

11. Paardenbloem

Nee oké, ik zat vooral aan kinderen te denken. Zelf doe ik ook langer overal mee en koop ik zeker niet maandelijks iets. Maar kleding voor volwassenen is ook weer duurder. Ik zou het met €180 voor 1 seizoen ook nooit redden iig..

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113

Ik koop voor mezelf ook echt niet elke maand nieuwe kleren. Voor het laatst heb ik denk ik in juni twee jurkjes en een blousje voor de zomer gekocht voor mezelf. Was in totaal iets van 50 euro bij Bonprix. En vanochtend toevallig 2 nieuwe bh's.
    Voor de kinderen vorige maand allemaal nog een hoodie in de uitverkoop voor een tientje per stuk bij Terstal of iets dergelijks. Dat is het laatste.

En ook voor de kinderen koop ik niet elke maand iets. Ik heb drie jongens, dus die dragen behoorlijk wat af van elkaar. En wij kopen geen dure merken, ondergoed en sokken meestal bij de Action of Zeeman. Winterjassen meestal via marktplaats.

Het is niet dat we het geld niet hebben, wat dat betreft zou ik best elke maand kunnen gaan shoppen. We geven er gewoon niet genoeg om. Ik ga liever een keer extra een weekendje weg (dat doen we dus wel heel vaak) dan dat ik het zoveelste paar schoenen of jurkje koop. Ik doe ook zelf echt heel lang met mijn kleren. Het shirt dat ik vandaag draag heb ik denk ik al 8 jaar of zo. Zit nog heerlijk, haha.

Paardenbloem likes this.
  13. Paardenbloem

Oké wat goed. Ik zou dus ook best graag meer over willen houden maar ik vind dus echt nooit wat voor de bedragen die jij noemt, maar ik zal wel op de verkeerde plekken zoeken dan:o:

14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Haha ik ben daaraan wel heel erg veel minder uit gaan geven dan ik een jaar geleden deed. Ik heb mezelf vorig jaar voorgenomen voor mezelf niets meer te kopen totdat ik mijn kleding kast eens helemaal grondig heb leeggehaald, uitgezocht, opgeruimd en vooral veel weg heb gedaan omdat mijn kast uitpuilt. Tot een jaar geleden kocht ik voor mezelf meerdere malen per week kleding. Dit varieerde van kleding op de markt tot kleding uit de PC. Prijs keek ik nooit naar, ook niet of ik iets echt super leuk vond. Een beetje leuk of 1 keer kunnen dragen naar een gelegenheid was hebben. Denk dat ik wel een soort winkel verslaving had. Dat voornemen heb ik een aantal maanden volgehouden. In de lente ben ik gezwicht maar ik heb wel echt een grote sprong gemaakt. Waar ik voorheen rustig 1000 euro per maand aan mezelf alleen uitgaf is dat nu de afgelopen 6 maanden bij elkaar denk ik €1000 geweest. Gisteren toevallig gewinkeld op de Albert Cuyp. Had 2 paar sneakers, 2 blousejes, 2 vesten, 1 t-shirt en 1 spijkerbroek samen voor €300. Dat is voor mijn doen echt super knap. Voor man heb ik ook lang al niets gekocht. Normaal kocht ik voor hem voor de zomervakantie allemaal nieuwe korte broeken en shirts maar ja, corona, geen vakantie dus voor hem hebben we het laatste half jaar alleen maar nieuwe schoenen, slippers en 2 zwembroeken gekocht en heeft hij het deze zomer met al zijn kleding van vorig jaar gedaan. Voor de kinderen ben ik niet echt geminderd. Die groeien als kool en hebben veel gewoon nodig (nu is nodig in mijn ogen een andere nodig dan in andermans ogen) maar heb voor beide wel anders gewinkeld. Voor zoon heb ik afgelopen zomer voor de winter heel veel hoodies en truien in de sale gekocht van zijn favoriete merken met 70% korting. Normaal deed ik dat zo goed als nooit omdat er weinig keuze nog was in de sale maar nu hij naar een heren maat S is gegaan is er zo gigantisch veel uitverkoop keuze dat ik het dood zonde vond dit niet zo te doen. Ik kan voor hem ook niets meer zonder zijn goedkeuring kopen ivm smaak dus als we nu voor hem winkelen is het in 1x heel veel voor een paar maanden en niet meer zoals voorheen dat ik wekelijks wel ergens wat kocht omdat het leuk was en dat scheelt ook best wel geld want uiteindelijk koop ik op deze manier minder. De enige voor wie ik wekelijks nog wat koop is dochter maar dat kan ook bij de Primark of Zara zijn gecombineerd met kleding van Le Chic en bijv. Mayoral dus haar kleding zijn de grootste kosten ook niet.

Dus als ik antwoord voor mezelf moet geven ben ik van zo een €1000 per maand naar €200 per maand gegaan. Voor het gezin zal het samen iets van €500 per maand zijn geworden als ik terug reken van de afgelopen 6 maanden en denk dat ik het dan nog ruim heb genomen.
    Nu hebben wel man en zoon een nieuwe winterjas nodig, ik wil er graag nog een winterjas bij en voor dochter ben ik ook nog op zoek naar een echt hele warme winterjas. Dan kan het zomaar gebeuren dat we in 1 maand €4000 uitgeven aan alleen winterjassen. Voor dochter hoeft het niet perse een dure jas te zijn maar de jassen die man zoon en ik willen zijn helaas allemaal duur (vooral zoon is een verschil in prijs met voorgaande jaren nu hij geen kinder maat, dus kinderprijs, meer heeft)

Paardenbloem and Butchke like this.
  15. Tafellamp

Tafellamp Actief lid

Sep 17, 2019
    252
    103
    43
    Female
    Uit nieuwsgierigheid toch even gerekend, en wij geven iets meer dan 5% van ons jaarlijks inkomen uit aan kleding voor 5 personen.
    Voor mijzelf koop ik heel weinig, man ook. Oudste zoon slurpt het meeste budget op want die groeit als kool en wil alleen maar in bepaalde merkkleding lopen. De jongste dochter draagt zo nu en dan kleding van de oudste dochter dus daar hoef ik ook minder voor te kopen.

Zonnestralen and GossipGirlxoxo like this.
  16. GossipGirlxoxo

Uit nieuwsgierigheid even grof omgerekend. Vroeger ging ik richting de 13%. Ik zit nu het laatste half jaar net iets boven de 6%. En dat heeft niet veel te maken met de hoeveelheden die zijn aangeschaft maar vooral met de prijzen van de merkkleding van zoon in een heren maat. Zijn kleding haalt het percentage flink omhoog. Had ik voor hem dezelfde hoeveelheid kleding bij Zara of H&M gekocht had ik ruim onder die 5% gebleven. Dan zat ik net boven de 3% als ik de niet merk prijzen een beetje goed in schat. Als vergelijking onze hypotheeklasten zijn nog minder dan 5% van het inkomen. Betrapte me er gisteren wel op dat ik een emotie shopper ben om me op dat moment even beter te voelen.

Butchke likes this.
  17. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij blijven ruim onder de 5% van ons loon. Heb een hele nieuwe wintergarderobe voor dochter voor 200 euro en is bijna allemaal Nik en Nik.

sportkleding tel ik niet mee. Maar hier ook 1 op hockey en ik was zo 200 euro armer en dan nog geen nieuwe schoenen.....

18. GossipGirlxoxo

Hoe heb je dat gedaan met de Nik&Nik collectie? Alles in de wintersale afgelopen lente alvast wat groter gekocht voor deze winter? Als ik voor dochter nu kijk bij de wintercollectie dan kom ik met 200 euro lang niet op een hele gararobe. Hoogstens op 2 setjes en nog 1 los item.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ja vroeg ik mij ook af. Kan er nog wel wat bij gebruiken voor dochter, maar was vorige week toch al 100 euro kwijt voor 1 setje.

20. Paardenbloem

Oh wat goed, haha dan zitten we nu gemiddeld bijna op hetzelfde per maand. Wij zitten op €150 p.p. per maand gemiddeld heeft mijn man uitgerekend. Alleen die €4000 aan winterjassen zal bij ons niet gebeuren;)
    €300 voor wat jij noemt, vind ik ook netjes hoor!
    Ik moet ook zeggen dat bij ons hoge maandlasten etc. mij wel dwingen om me in te houden, andere zou ik ook gerust voor iedereen elke week iets willen kopen:roflmao::o:

Share This Page