Kringloop koopjes!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    De vorige is gesloten en wij zijn vandaag weer eens een keertje geweest. Ik vind het wel leuk om te zien wat anderen hebben gekocht. Dus foto's mogen heel graag! Wij hadden vandaag;

    Een Jack en Jones spijkerbroek nieuw met kaartje voor 5 euro voor mijn man
    Een Corvino step, bijna als nieuw. De rem zat los, die heeft man al gemaakt. 15 euro (ik zag ze of facebook tot wel 50 euro voorbij komen)
    Een zitverhoger met verstelbare hoofdsteun van Cars voor 7.50. De hoezen hangen al te drogen vanuit de wasmachine.
    Zoontje nog een opbergbox van Cars voor 2 euro.

    Meestal komen we met niets thuis, dus het was een vruchtbaar bezoekje :) Wie volgt?
     
    Luna86 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben de laatste tijd alleen maar gebracht.

    Maar onze kringloop accepteert geen autostoelen/zitverhogers meer, omdat ze als verkopende partij verantwoordelijk zijn als het ding bij een ongeluk niet blijkt te deugen.

    Blijkbaar geldt dit niet voor iedere kringloop.
     
    Jessi79 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.082
    15.607
    113
    Vrouw
    Voorlopig nog geen aankoop maar ik zag onlangs een super mooie kapstok staan voor de vitrine. Alleen weet ik niet of die er nog zal zijn als ik langs ga.

    Hier worden zitverhogers, autostoelen, maxi cosi, fietsstoeltjes en helmen ook niet meer aangenomen om die reden.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  4. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik weet dat de meningen daar over verdeeld zijn. Maar zo'n zitverhoger (deze dan) is niets meer dan een stuk plastic als je de bekleding er af hebt. Dat is heel of niet. Je gebruikt je eigen gordel. Er stonden ook categorie 1 en 2 stoeltjes. Die zou ik zelf ook laten staan hoor.
     
    Leni88 en anica vinden dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Niet helemaal waar, voor een Maxi-Cosi autostoel wordt bijvoorbeeld ook geadviseerd om dat ding om de 3 jaar te vervangen omdat het plastic ouder wordt en de constructie daarmee minder stevig.

    Hebben wij dat thuis gedaan? Nee.

    En wij hebben ook zitverhogers tweedehands overgenomen.

    Het zou interessant zijn als de Consumentenbond dit eens zou onderzoeken, ipv altijd alleen maar de modellen die er nu te koop zijn.
     
  6. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    Na 3 jaar al? Maxi cosi zegt zelf na 10 jaar.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    4 jaar geleden zeiden ze 3 jaar.

    Toen was ik zwanger van de jongste en was het ding 5 jaar oud.

    Ik weet nog dat ik daar toen over nagedacht heb.
     
    Eeka76 vindt dit leuk.
  8. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.805
    113
    De kringloop hier in de buurt ben ik 1 keer geweest en toen was dat letterlijk een hal vol rotzooi. Maar wie weet was het gewoon een pech periode, we gaan later nog wel eens kijken.
     
    Ysabella en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Meestal vinden wij ook niets, maar we vinden het wel leuk om even te snuffelen. Vandaag was een uitzondering :)
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Ik ben meer een brenger dan een haler.

    Van die maxicosi wist ik ook niet. Wij hebben die van ons ook voor twee kinderen gebruikt en daarna aan nichtje gegeven. Ding zag er nog prima stevig uit. Nooit iets mee gebeurt.
    Voor zitverhogers vind ik na 3 jaar vervangen Helemaal onnodig. Die zijn toch gewoon om iets hoger te zitten, zodat de gordel beter past. Een stevig kussen met randjes zou dan ook voldoen denk ik dan.
     
  11. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Dit pop up boek/huis/spel.Voor 1 euro. Helemaal nieuw kaartjes moesten nog uitgedrukt worden. Is eigenlijk een spel maar onze dochter gebruik het als poppenkast. Erg leuk! Helemaal aangezien we het verhaal over kikkers verjaardag ook als leesboek hebben
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Indire, rums, owly en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Ik kom er meestal voor boeken en decoraties voor in huis. Seizoensgebonden decoraties meestal.
    Vorige keer zag zoon dit spel en die moest natuurlijk mee. Heel leuk en zelfs de jongste van bijna 3 speelt het graag. Bekijk bijlage 632675
     
    Wizzy5 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik kom nog niet zo heel lang in kringloopwinkels, kan er voor in huis moeilijk slagen, maar vind het ideaal voor puzzels en spelletjes voor de kinderen. Dus die halen we met regelmaat en brengen we ook weer terug. Gebruik het dus een beetje als spelotheek. :D
     
    Zara75 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Het is ook leuker om tegen iets aan te lopen. Als je moet zoeken, vind je het waarschijnlijk niet. Wij zijn een jaar terug verhuisd en hebben onlangs alles wat nog niet verkocht was via bv marktplaats ook daar heen gebracht. Bijna een auto vol, het ruimt heerlijk op :)
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  15. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    @Lief of Stoer Ik zie dat je in Brabant woont. Naar welke kringloop ga jij meestal?
     
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.703
    113
    't Gezellige Brabant
    Vandaag was dat de kringloper in Roosendaal. Ze hebben meerdere vestigingen.. Roosendaal is aardig groot met 2 verdiepingen.
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Dat doen wij dus ook, hetzelfde met boeken.

    Hier best een aardige kringloop. Het meeste breng ik, maar ik koop er ook regelmatig wat. Boeken, dvd’s, speelgoed en soms kleding of iets anders.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  18. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik haal daar vaak boeken (thrillers) en na het lezen geef ik die weer door of breng ze weer terug.

    Ik ben er nu al een tijdjd niet geweest, binnenkort wel weer even heen om wat spulletjes te brengen.
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  19. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik haal er vaak:
    Glazen voor de kids met opdrukjes van prinsessen oid
    Vazen en bloempotten
    Boeken
    Puzzels en spellen

    Ik ga graag naar kringlopen, krijg er wel weer zin in met dit topic :p
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik ben wel eens in een kringloopwinkel geweest, maar ik stond ook weer snel buiten. Wat een troep verkochten ze daar zeg.:|:roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en Lief of Stoer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina