Uitgaven op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Espoir, 13 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    Poeh.. we dachten een ruim budget voor de vakantie te hebben, 2 weken op de camping in Italië. Maar toch komen we weer bedrogen uit en is het budget er weer doorheen voordat de vakantie voorbij is haha…

    wat besteden jullie op vakantie aan uitjes/boodschappen/uit eten etc.. brandstof en overnachten niet meegerekend..

    Ik had voor een gezin met 4 personen 125 euro per dag gerekend en dat is nu dus op.. en dan hebben we écht geen gekke dingen gedaan..
     
  2. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ik ben wel benieuwd hoeveel dagen je nog over hebt dan :) wij halen meestal 1 keer boodschappen in de supermarkt (als we een week blijven). Verder de verse dingen (melk, brood) in de supermarkt van de camping zelf (vooral dit laatste is vaak best duur). We gaan 2-3x uit eten en dan wel dagelijks wat drinken op een terrasje. Ik denk ook tussen de 125-150 euro per dag.
     
  3. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ik had het er toevallig met man over vanmiddag. Gisteren zijn wij teruggekomen na 16 dagen in Oostenrijk, met in totaal 10 verschillende verblijven (berghutten, hotel, appartement). Vaak 1 nacht ivm trektocht, soms ook wat langer in een dal (3-4) nachten. Daardoor niet echt een duidelijk totaaloverzicht in kosten.
    Maar met een grove schatting kwamen we op een totaal van 4000,- , dus 250,- per dag met 5 personen. Dit is wel inclusief verblijfskosten en 2 volle tanks diesel en tol. 10 dagen uit eten en ontbijtbuffet, voor de andere dagen deden we zelf boodschappen.
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    #4 Dubbelgeluk, 13 aug 2022
    Laatst bewerkt: 13 aug 2022
    Ik heb het niet bijgehouden, maar ik heb even de app geraadpleegd. We hebben nergens op gelet en komen uit op ongeveer 105 euro per dag. Camping in Frankrijk, met accomodatie. We zijn naar een klimbos geweest, hebben kano gevaren, oudste heeft met mijn man gekart, strandjes bezocht met een wipe out, een aantal keer ergens geluncht, uit eten geweest of eten gehaald op de camping. Ik vind 150 euro best fors als ik zie wat wij allemaal hebben gedaan.
     
  5. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    Afhankelijk van wat we doen. Wij zijn met 4 personen. Maar deze vakantie hebben we wel dure dagen gehad. Bijv Raften en uiteten dan ben je op 1 dag al 350 euro kwijt. En een dag naar een pretpark 250 euro. Op goedkopere dagen gingen we wandelen en namen we wat brood mee, maar dan is bijv. Een liftje, parkeren en een drankje in een berghut toch ook zo 75-100 euro.
     
  6. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    150 is met z’n vieren hè, niet pp
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    O ik bedoelde per dag:roflmao: wordt wel een onbetaalbare vakantie anders.
     
  8. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    nog 3/4 dagen
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    #9 Feye, 13 aug 2022
    Laatst bewerkt: 13 aug 2022
    Ik hou dat eigenlijk nooit bij. Reken ook niet met een bepaald budget voor de vakantie. Betekent trouwens niet dat we alles zo maar doen.
    Boodschappen let ik, net zoals in NL, altijd wel op de prijs. We doen wel vaak uitjes op de vakantie, bij een grotere activiteit kijk ik dan ook vaak wel of ik het de prijs waard vind.

    Dit jaar hadden we geen kosten aan boodschappen (werd door familie betaald waarmee we gingen). Net even de rekening gescand en aan uitjes waren we ongeveer €1.000 kwijt (3 weken), dus nog geen €50 p.d.
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Reis: 850 euro aan tol, benzine en overnachting (we hebben 2 locaties gehad)
    Uitgaven uitjes en boodschappen: 1500 euro
    Duur: 15 dagen

    dus 100 euro per dag ongeveer. Voor 5 personen. Best netjes vind ik dat want we hebben 2x uitgebreide lunch gedaan, 4 keer uiteten geweest, elke dag een ijsje / cocktail gehaald, een park/chateau geweest met forse entree prijs, abdij geweest en wat dorpjes en daar koffie gedronken, 1 museum geweest, 4 keer boodschappen gedaan, marktje nog wat gekocht, broodjes regelmatig gehaald. En natuurtochtje gedaan, parkeerkosten bij strandje, maar ook nog naar een chateau geweest en daar wijn en olijfolie gehaald.

    Niet dat ik het alsnog niet prijzig vond hoor met de huur van stacaravan enzo (wel al in 2019 betaald :roflmao: erbij maar toch. Het valt me ook weer mee met 5 personen en verder niet echt opletten en goed gevuld programma.

    Overigens: boodschappen doe ik normaal thuis ook natuurlijk. En benzine 1 tank ook zeker. Dus de vraag is of je dat moet meetellen maar goed voor het gemak dus wel en dan kom ik rond de 100 euro per dag uit. Maar dan heb je dus dagen van 300 euro maar ook dagen van 20 euro natuurlijk. We deden niet elke dag iets.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier ook net terug van Italië en wij hebben rond de 1400 euro uitgegeven aan eten etc. 12 dagen, 5 personen. Wij hebben niet gekookt, dus dan valt het me nog best mee, al blijft het een hele hoop geld voor 2 week vakantie.
    Benzine en tol zo'n 600 euro en 500 voor 2 overnachtingen onderweg.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Voor diegene die meerdere keren per jaar op vakantie gaan; kijken jullie dan echt bij alle vakanties niet naar het budget?:oops:
    En sparen jullie het hele jaar door of hoe doen jullie dat?

    Wij gaan 2x per jaar op vakantie waarvan 1x echt kamperen en zoveel mogelijk zelf koken en boodschappen doen. Zolang de kinderen maar vermaak hebben zijn wij ook aan het genieten.
    De andere vakantie dan wel een huisje ofzo met uit eten gaan.. maar kiezen dan ook wel uitjes wat geen geld kost.
    Geen idee wat we gemiddeld per dag uitgeven, verschilt omdat we dus niet iedere dag alleen maar betaalde dingen doen.

    Zeker met die prijzen van nu is voor ons meerdere vakanties in "luxe" leven niet te doen. Alleen al het bedrag wat er gevraagd wordt in schoolvakanties voor 2 weken exclusief alle extra's en uitjes is schrikbarend duur.
    En dan helemaal als je na de meivakantie al bijna weer de zomervakantie hebt.
    We hebben het niet slecht, maar al die vakanties ophoesten wordt zelfs ons te duur als we niet op het vakantie budget letten.:D
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik let altijd op, ook als het wel kan wil ik gewoon globaal in de gaten houden wat we uitgeven. Dit jaar hebben we naar onze maatstaven heel veel uitgegeven aan vakanties, maar dat komt ook doordat we door corona minder vaak zijn weggeweest.
    Ik heb een hekel aan koken, dus ik reken sowieso altijd een flink bedrag voor uit eten gaan bijvoorbeeld, maar wij doen ter plekke dan vaak weer weinig dure uitjes.
    Sparen doen we gewoon alles op 1 grote hoop en de duurste vakantie gaat meestal deels van het vakantiegeld.
    Achteraf bekeken vond ik onze zomervakantie te duur voor wat we kregen, maar goed, we hebben een fijne tijd gehad en daar gaat het om. Zou het alleen niet zo weer doen.
     
  14. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Wij gaan in principe iedere vakantie op vakantie. Tussendoor meestal een week naar landal/cp en in de zomer verderweg. Wij hebben op vakantie geen budget en doen gewoon wat we willen. Wij zijn overigens geen mega big spenders maar letten er ook niet op. Mijn man en ik hebbben beide een goed salaris dus we hoeven hier niet voor te sparen.
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Wij gaan 2x per jaar op vakantie: skiën en zomer. Dit jaar ook nog een weekje meivakantie gedaan trouwens, maar dat doen we niet elk jaar.
    Bij accomodatie (huis tijdens het skiën en camping zomer) kijk ik wel naar prijs. Zeker met skiën: Aan de piste in een groot gebied, kost je gewoon veel geld. Dan betaal ik liever wat minder en pak ik wel de skibus.
    Maar een max budget voor de vakantie heb ik niet. Onze vaste lasten liggen vrij laag, dus kunnen maandelijks veel sparen. We sparen niet apart voor vakanties, gaat gewoon op de grote hoop.
     
  16. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hebben jullie dan ook een vast bedrag wat de vakantie maximaal mag kosten?
    Ik haak soms echt af wat een simpele week op een camping met weinig faciliteiten kost voor een simpele stacaravan. :eek:
    Zeker buiten de zomervakantie is het hier in NL gokken wat voor weer je hebt in de overige vakanties.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja ik probeer wel een max aan te houden. Max 1000-1200 voor een week buiten het seizoen, maar liefst minder natuurlijk haha. Voor de zomervakantie max 5000/6000 inclusief reis/benzine etc. Maar ik wil dat eigenlijk niet meer, vind het een idiote hoeveelheid geld voor 2 weekjes, dus eens kijken of we dat volgend jaar niet eens anders kunnen gaan doen.
    Ik ben inmiddels wel een beetje gewend aan de prijzen in het hoogseizoen en ben zeker geen tentpersoon
     
  18. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb niet echt een budget.. let er ook niet op..
    Nu zijn wij niet zo van uitstapjes maken.. wij zijn echt mensen die hele dag aan het water doorbrengen met tussendoor een siesta bij de caravan..
    Daarna douchen, omkleden en dan avondprogramma.. de ene keer is dat na een stadje (niet vaak), maar meestal naar een kermis, terrasje pakken etc.. keertje karten ofzo..
    We gaan vaak uit eten.. het meeste geld gaat op aan eten en drinken.. :roflmao:
    maar er zijn ook dagen bij dat we bijna niks uitgeven.. dan eten we broodje hamburger of halen we een pizza.. en drinken we met een stel wat bij de caravan.. (we leren ieder jaar wel een ander gezin kennen en dan gaan de mannen graag aan een biertje).
     
  19. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.594
    1.413
    113
    Totaal zonder benzine was ongeveer 5000 dit jaar. Daarvan was zo'n 1500 aan camping en 4x een overnachting in b&b. Komt neer op zo'n 150 euro per dag voor 4 personen aan andere dingen. Dan letten we echt totaal niet op het geld. 1 a 2x per dag ergens eten en dure activiteiten zoals duiken, quad rijden e.d. Voor dit totaal bedrag zijn we dan wel 3,5 week onderweg.
    De rest van het jaar gaan we 2 a 3 keer nog een lang weekend weg. Ook dan letten we niet op het geld. Maar dit is vaak in Nederland dus in verhouding zijn we dan veel duurder uit.
     
  20. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Wij hadden voor deze vakantie ongever 1200 euro zakgeld. Hierin zitten niet 2 geboekte uitjes die ik al voor de vakantie heb geboekt/betaald en ook niet de lego die we hebben gehaald:rolleyes:

    We gaan morgen terug en er is jog 350 euro over van het budget en dan hebben we nergens na gekeken.
    We hadden geen zin om bij elk bedrag het te gaan omrekenen dus hebben elke gewoon gezegd we doen het en zien na die tijd wel wat er is afgeschreven.

    Hier wel voordeel dat we een resortpass hadden en dus onbeperkt naar legoland konden, dagje dierentuin zat er ook al bij in.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina