Uitgaven Sinterklaas/Kerst

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Miera, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ligt eraan, vorig jaar bij de makro mooie deals van 1+1 gratis op al het speelgoed. Dus was toen niet zoveel kwijt voor veel speelgoed. Denk dat ik 60 eu heb uitgegeven maar zaten ook spellen bij voor t gezin (ook 1+1 gratis).

    Voor de familie 7,50 pp. Grote familie dus vind t wel best hihi.

    Man komt er karig vanaf, meestal iets van 5 euro als verrassing ertussen. Ik krijg niets van hem :p dus hij krijgt van mij altijd wel een schoencadeau.
     
  2. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Wij hebben 1 kind maar vieren sint met de familie. We hebben afgesproken dat alle kinderen van elk gezin 1 cadeau krijgen. Voor mijn zoon koop ik dus maar 1 cadeau, ik denk aan een wobbel maar weet het nog niet zeker.. daarnaast koop ik cadeautjes voor mijn neefjes en nichtjes en voor mijn lootje. Ik denk dus zo’n 200€ kwijt te zijn.
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ik heb geen budget, maar ik wil er ook geen kapitaal aan uitgeven. Ik kijk naar de interesses van mijn kinderen en ik wil zoveel mogelijk tweedehands cadeaus aanschaffen. Ik heb al een paar dingen in huis en we kiezen nog 1 cadeau van hun verlanglijstje. Daarna gaan de verlanglijstjes door naar de opa's en oma's: opa geeft ongeveer 40 euro uit per kind, opa en oma 50 euro per kind, oma 10 euro per kind. Verder krijgen ze ook sokken en een pyjama (dit koop ik altijd wel nieuw). Voor mijn man en mijzelf koop ik een paar kleinigheidjes, voor het idee. Denk aan sokken, een tijdschrift oid.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij deden altijd rond de 100-150 per kind, maar vind dat eigenlijk wat te veel. Probeer nu 50-100 aan te houden. Ze hebben al zoveel dingen.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier rond de 50-70 per kind. Alleen Sint.
     
  6. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier vieren we het twee keer, een keer met mijn familie en 1x met schoonmoeder.
    Met mijn familie zijn we met 3 kinderen, en krijgt ieder kind 3 cadeaus van rond de 25/30 euro. Schoonmoeder geeft ongeveer 50 euro per kind en dan regel ik de cadeaus. Metschoonmoeder krijgen ze nu allebei 1 cadeau en vul ik het van ons aan met een puzzel, boekje, gezelschapsspelletje.
    En dan is het wel weer genoeg want eind december is de jongste dan jarig dus komen er weer cadeaus.

    Ben al met al voor beide dames met ongeveer 120 euro klaar en dan nog 25 euro voor m’n neefje
     
  7. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Wij vieren alleen Sinterklaas. We hebben geen budget, maar het zal rond de 100-150 euro per kind zijn voor pakjesavond. De drieling reken ik dan als één kind. :p Met schoencadeautjes erbij, zal het in totaal ergens rond de 500-550 euro uitkomen.
     
  8. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    #28 mapepejo, 25 okt 2019
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    Geen vast bedrag. Wij kijken naar interesse en "lang gekoesterde wensen" ;)
    Kopen ook redelijk wat 2e hands.
    Ze krijgen met pakjesavond ieder 8 cadeautjes om uit te pakken. Varieert van stickers tot grote lego doos. Ik kijk niet of het qua geld evenveel heeft gekost maar wel hetzelfde aantal pakjes en van vergelijkbaar formaat.
    Van opa+vriendin krijgen ze dan nog 1 cadeau (max 20euro) en van oma krijgen ze ieder voor 15euro cadeautjes (aantal varieert)

    Met Kerst geen cadeau's.
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    Hier lootje met beide families. Ene fam 12;50 en andere 10, oudste dochter doet mee me surprises. Das dus 37,50 voor de ene kant en 30 voor de ander kant.
    Dan wil ik zelf nog wat voor ze aanschaffen, ik ga of voor een mooi boek, of voor iets electronisch. Geen idee, budget weet ik nog niet.
    Met kerst doen we geen cadeaus maar wil ik een familiespel onder de boom leggen, voor ons gezin.
     
  10. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Dochter krijgt voor Sinterklaas een baby born. Ik ben 2 januari uitgerekend en dan kan ze alvast 'wennen' aan een baby in huis :D Daarnaast krijgt ze nog een nieuw Boer Boris boek, daar heeft ze er al 4 van en is echt een favoriet.

    Verder nog even communiceren met ex wat hij haar wilt geven :)

    Nog geen idee of ze een cadeautje krijgt voor kerst, normaal niet namelijk :o:
     
    Roanna vindt dit leuk.
  11. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    De bedragen lopen aardig uiteen lees ik.
    Onze zoon is deze feestdagen pas één dus hij krijgt het toch niet mee.
    We geven met zijn verjaardag (november) 1 cadeau van ong. €40. Dan met Sinterklaas 1 cadeau van ons en 1 van schoonouders. Dan 1 met kerst van mijn ouders. Ik laat de opa's en oma's kiezen, Sinterklaas of kerst. En met Sinterklaas en kerst krijgt hij dit jaar heringepakte kraamcadeau's waar hij nog veel te klein voor was. Weet hij toch niet.
    Ik ben benieuwd hoe dat in de toekomst zal gaan.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  12. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ze krijgen 2 cadeautjes per kind:
    - 1 nuttig/bruikbaar cadeau
    - 1 speelcadeau

    Bedrag verschilt een beetje. Oudste heeft wel eens een dekbedovertrek gehad als nuttig cadeau, dat is duurder dan de nachtpon die zijn zusje nu krijgt.
    We kijken naar wat er nodig is en waar we ze een plezier mee doen. Verder zijn ze allebei rond die tijd ook jarig, dus als we soms voor de verjaardag een wat groter/duurder cadeau hebben, dan voor Sint wat minder (maar daar merken zij niets van ;))
    Vorig jaar hadden we ze samen een wobbel gegeven als speelcadeau. Dat was qua bedrag wel max. per kind; we proberen rond de 30 euro te blijven daarmee.
     
  13. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Hier geen vast bedrag maar probeer de waarde en aantal kadootjes wel gelijk te houden. Hebben 1 groot kado per kind (autogarage en pokémonset) van rond de 50 euro en 3 kleine kadootjes(hot wheels 2x, gravitrax 2x en 2 gezelschapsspellen) erbij. Kom denk ik rond 75 euro per kind uit(alles uit de sale) . Hierbij vind ik het belangrijk dat ze iets krijgen wat ze echt leuk vinden en geen prul.
    Trekken dan met de volwassenen lootjes dus nog 2x 25 euro erbij.. En kadootjes voor de overgrootouders want die doen niet mee met de lootjes.

    Met kerst krijgen ze normaal 1 klein kadootje van rond de 10 euro. Ik ben zelf ook jarig dus meestal krijg ik dan de kadootjes. Dit jaar wordt het iets anders want ik "krijg" een Nintendo switch voor de verjaardag en dan krijgen de kindjes een spelletje hiervoor. Dit wilde we toch al kopen dus dan combineren we dit met kerst en mijn verjaardag.

    Daarnaast krijgen ze van mijn ouders en mijn gehele schoonfamilie ook nog zat, maar dat mogen ze allemaal lekker zelf bepalen.
     
  14. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar
    We hebben er maar 1 hihihi
     
  15. mamavaneenpopje

    mamavaneenpopje Actief lid

    15 feb 2014
    252
    203
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    Ja is toch anders :)! Zie dat onze dochters qua leeftijd ook niet veel schelen.. Mijne is net 6 :D
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #36 Zonnebloem92, 26 okt 2019
    Laatst bewerkt: 26 okt 2019
    Voorheen zo'n 100 a 120 euro per kind (we vieren het best uitgebreid met een sint en pieten, maar enkel voor eigen kids)
    Dit jaar wilde ik tot 50 a 60 euro per kind gaan, echter vieren we het samen met mijn zwager en die wil niet meer dan 20 euro per kind (alleen eigen kids) uitgeven.
    Aangezien dit zo ver uit elkaar ligt, vier ik het volgend jaar zonder zwager.

    Met kerst zo'n 60 euro per kind.
     
  17. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Wij geven ongeveer 40 euro per kind uit denk ik.
     
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    We hebben maar 1 kind en hij wordt in januari 6 jaar en heb dus geen flauw idee wat we moeten kopen...
    Vorig jaar in lego geïnvesteerd maar er wordt maar sporadisch mee gespeeld.
    Het liefst tekent hij of een spelletje samen doen of op zijn tablet.
    Doe zelf rond de 50 euro,maar opa en oma geven zowiezo voor 80 euro en voor zijn verjaardag geven ze 100 euro....
    Vorig jaar een megagrote Carrera Cars racebaan waar dus ook niet zoveel mee wordt gespeeld... vorig jaar al gezegd of ze er ook meteen een kast bijkopen voor ons om al die zooi in op te bergen...:p
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  19. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Ik kom denk ik op ongeveer 75 euro per kind incl schoen cadeautjes. 3x schoencadeautje <3 euro, met pakjesavond 1 groter cadeau, 2 kleintjes en gezamelijk een voorleesboek. Voor het hele gezin nog een spel en ik krijg altijd een kalender voor volgend jaar en mn vriend krijgt startkabels want die waren stuk. Totaal inclusief lekkers dus max 200 euro met zn 4en
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik zit aan de 250 nu. Dat is 2x verjaardag, 2x sint en 2x kerst. Voor dochter heb ik nog geen idee wat ik haar geef met sint/kerst. Voor dochter komt er max 50 bij.
     

Deel Deze Pagina