Hoi allemaal, Wij overwegen om aan de buitenkant van ons huis (zuidkant) lamellen te laten maken als zonwering. Ik vind het er echt gaaf uitzien, maar… heeft iemand er ervaring mee? Omdat ze er altijd hangen ben ik vooral benieuwd of je nog leuk naar buiten kunt kijken. Het is aan de kant van onze tuin en we hebben een gevel met veel glas, waardoor je nu heel ver van je af kunt kijken. Ik ben zo bang dat je dit door lamellen kwijtraakt. In de zomer is dat niet zo erg (een screen zorgt ook dat je minder ziet), maar in de winter wordt het misschien wel erg donker binnen en zie je de tuin niet meer? Iemand ervaring mee? Hier een plaatje als voorbeeld van wat ik bedoel.
Wij hebben dit op werk. Ik vind het er niet gezellig uitzien en inderdaad maakt het in de winter nog iets donkerder. Zou het zelf thuis niet willen
Vanaf buiten vind ik het mooi, maar vanaf binnen zou ik het niet willen, zeker niet als je een mooi uitzicht hebt.
Ik ken dit wel bij huizen, maar dan als systeem dat ook omhoog (of opzij als een soort shutters) kan, dus dan kun je het op bv een zonnige dag omlaag doen en afstellen, maar op donkere dagen waarop je ieder beetje daglicht graag binnen wil doe je het omhoog. Ik zou dit niet permanent voor m’n ramen willen.
Buiten het uitzicht... weet je hoe vies dat wordt.. en een karwei om schoon te maken. Om die reden zou ik er niet aan beginnen
Dit allebei. @zeilbootje: je kunt ook, mits je vaste neemt zoals op de foto, één of meerdere "ramen" uit laten zagen. Een andere optie, die meer kost maar véél onderhoudsvriendelijker is, is nóg een glaswand laten plaatsen zodat je op afstand bestuurbare lamellen ertussen kunt laten plaatsen. Was vorige week nog bij één of ander verbouw-een-huis-programma te zien.