We willen de zolder graag opsplitsen in 2 kamers maar komen er niet uit waar we de wanden willen zetten. Wie wil meedenken? Dit is een tekening van de standaard bouw. Wij hebben links en recht naast de trap een groot dakraam geplaatst. Elke kamer heeft dus 2 ramen.
Vanaf de trap heb je nu 1 deur naar de zolder? Of kom je uit in de grote ruimte? Ik zou vanaf de trap een halletje maken met aan beide kanten een toegangsdeur tot een kamer. Lijkt mij de meest simpele en efficiëntste oplossing. Ook heb je dan twee kamers die even groot zijn.
zoiets zou ik ook doen alleen dan niet helemaal tot het einde. Ik zou recht tegen over de trap de muur een stukje naar je toe halen zodat je in beide kamers een soort inham hebt voor bijvoorbeeld een vaste inbouwkast. Of dit in 1 kamer wel doen en in 1 kamer niet. Maar zou het halletje op zolder kleiner maken dan dit voorbeeld.
Bekijk bijlage 705541 Ik zou het zo maken en dan afhankelijk van de ruimte die overblijft de kast in allebei de kamers toevoegen of in maar 1 kamer een diepe kast maken.
Ik zou op het stuk van de 2,75 voor beide kamers een inbouwkast maken(groen) Zo krijgen beide kamers evenveel ruimte ongeveer De rode pijlen zijn de deuren
Dat vroeg ik me ook af. Anders zou ik de wasmachine en droger in het tussenstukje/halletje zetten zoals anderen op de tekening hadden gezet.
De deur van de bovenste kamer kan niet zo ver naar rechts door de schuine wand. Maar je idee snap ik.
Ik zou het ook zo doen. De ruimte in de hal gebruiken voor een inbouwkast heeft volgens mij niet zoveel zin omdat het schuine wanden zijn. Je zou in het halletje bijv onder de schuine wand tot 1m Schotten kunnen maken en/of bijv een kleine speelplaats? Overwegen jullie een dakkapel? Nu of in de toekomst. Dan zou je nog meer kunnen doen en zou je op die plek in de hal bijv een badkamertje of toilet kunnen maken.
Een dakkapel komt er niet. Aan 1 kant zit het dak vol met zonnepanelen en aan de andere kant kijk je uit op het dak van de buren. Wij hebben deze daken ^^.
Ik zou de hal zo klein mogelijk houden. En de hoekjes die je overhoudt in de kamers inderdaad gebruiken voor (inbouw) kasten. Zoiets dus: