Hoe bedank ik verzorgers in verpleeghuis

Discussion in 'De lounge' started by cowgirl80, Jan 31, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    He meiden ik heb een heel praktisch probleem waar jullie vast bij kunnen helpen. Mijn vader is gister overleden. De laatste 2 jaar van zijn leven woonde hij in een verpleeghuis. Hij is daar echt geweldig goed verzorgd door een topteam van zulke lieve en betrokken verzorgers en ze hebben hem echt 2 gelukkige goede jaren gegeven. (Na heel veel moeilijke jaren die daaraan vooraf gingen)
    Nu wil ik ze heel graag bedanken maar ik zit mijn hoofd te breken over wat ik kan doen. Ze werken allemaal parttime en er zijn ook veel uitzendkrachten; dus als ik iets eetbaars zou doen dan heb je kans dat ik mensen misloop. Ik ken er een handjevol echt persoonlijk, lang niet allemaal en ik weet zeker dat ik mensen mis als ik uit mn hoofd een lijstje namen moet maken.

Er zijn hier vast dames die in een verpleeghuis werken… wat vinden jullie fijn als bedankje? Wat is gebruikelijk?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Gecondoleerd, en wat lief dat je daar meteen aan denkt.

Ik heb een andere situatie gehad en dat was het bedanken van de verpleegkundigen op de NICU. Ik had bij Koekela 2 koektrommels met inhoud gekocht omdat dat wat langer houdbaar is, en voor de verpleegkundigen die ons bij het overlijden hadden begeleid nog iets extra’s met een persoonlijk kaartje.

Je kan er ook nog even de tijd voor nemen, ik kan mij voorstellen dat je andere dingen te regelen hebt. Sterkte!

cowgirl80 likes this.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    Gecondoleerd.

cowgirl80 likes this.
  5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ik weet niet of het gebruikelijk is daar, maar soms kan je een bijdrage geven (geld) voor in de teampot, dan kunnen ze dit misschien voor een teamuitje gebruiken? Dat deden wij in het ziekenhuis vaak.

Ik vond persoonlijke bedankjes vaak het allerfijnste. Gewoon de blijk van waardering van het harde werken en de goede zorg.

Voor de rest misschien iets voor in de tuin / huis wat kan groeien?

cowgirl80 likes this.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,669
    18,736
    113
    Female
    Mijn deelneming .

Mijn opa is onlangs overleden en ik zorgde voor een bedanktje.

Ik had voor op de tafels in de eetzaal bloemen.
    Mand vol voorverpakte sneukels ( snickers, mars, twix, maltezer, m&m, ....).
    Kaartje met bedankt tekstje

cowgirl80 likes this.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat is een leuk idee ! Ik ga wel vragen hoeveel mensen er op de afdeling werken. Zal wel lastig zijn want er zijn vaak invalkrachten en zzp’ers enzo… Rond de 100€ ofzo zat ik aan te denken, maar meer mag ook wel als het echt iets leuks is en niet iets rommeligs.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gecondoleerd!

9. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

Dec 14, 2018
    1,704
    3,838
    113
    Ten eerste: gecondoleerd met het overlijden van je vader. Wat fijn dat hij nog 2 mooie jaren heeft mogen beleven. Wat betreft je vraag; ik zou het dik gedrukte in een kaart schrijven. Naar mijn idee is dat de mooiste en beste manier om je dank uit te drukken aan hen die zo goed voor je vader gezorgd hebben.

Veel sterkte met alles dat de komende tijd (nog) op je pad komt.

Jessi79, Happymam and cowgirl80 like this.
  10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Toen ik nog in de zorg werkte hadden we een potje waar geld in verzameld werd.
    Daar werd eens iets van gekocht, bv een koffieapparaat, lekkere koffie cups, een een tostiapparaat.
    Dat soort dingen..het belangrijkste: gecondoleerd!!!

Een kaartje schrijven met deze tekst wat je hier zegt is iig al goud waard!

11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ah.. gecondoleerd ❤️

12. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,271
    8,717
    113
    Female
    Sterkte ❤️

Misschien een grote snoeppot gevuld met van alles? Blijft langer houdbaar en kun je evt ook vullen voor voorverpakte dingen zoals mini marsjes etc. En dan een kaart erbij. Het zal sws gewaardeerd worde, wat je ook doet.

cowgirl80 likes this.
  13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,496
    8,417
    113
    Geen tips, maar wou niet zo verder scrollen ... gecondoleerd met het overlijden van je vader en heel veel sterkte gewenst!

cowgirl80 likes this.
  14. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,438
    1,030
    113
    Female
    cowgirl80 likes this.
  15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Gecondoleerd!

Hebben ze een tuin? Anders is het leuk om wat te kopen voor buiten. Vogelhuisje, pindakaas met pindakaaspot houder. Of ander vogelvoer houders.

cowgirl80 likes this.
  16. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,921
    5,835
    113
    Gecondoleerd❤️

cowgirl80 likes this.
  17. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    gecondoleerd
    Ik werk zelf in een verpleeghuis en wij zijn al hartstikke blij met een gewone "bedankt" maar een kaartje, mooie bloemen of wat lekkers is altijd welkom.
    Een geldpot hebben we ook, voor team uitjes of dingen voor op de afdeling te kopen.
    Voel je je vooral niet verplicht om iets te doen, of om te zorgen dat al het personeel er wat van heeft gegeten. Wij hebben bijna wekelijks gebak op de afdeling dus een keer iets missen is helemaal niet erg. ( juist wel fijn zoms als t net op is:roflmao:)
    Het kaartje blijft altijd een poosje staan en dat is wat we t liefste zien

cowgirl80 likes this.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Mooi theepakket laten samenstellen en wat lekkers erbij. Hier zit een theewinkel met zaaaalige theetjes (en ook koffie). Die maken hele theeboeketten.

cowgirl80 likes this.
  19. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Gecondoleerd met dit grote verlies.
    En wat mooi dat je vader nog 2 mooie jaren heeft mogen hebben daar. Voor ons als zorg personeel het mooiste compliment om te krijgen!

Maak het je mbt bedankje niet te lastig. We zien vanalles voorbij komen en waarderen stuk voor stuk alles.

Was je vader ergens dol op? Zijn favoriete koek, snoep of bijv of gebakje. Iets in de geest van je vader iig.

Verder kregen wij laatst van fam voor de afdeling een wafel maker met hoop dozen wafelmix, poedersuiker,slagroom etc. Waren wij als team en mede bewoners erg blij mee.

Sterkte!

cowgirl80 likes this.
  20. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    #20 Happymam, Jan 31, 2024
    Last edited: Jan 31, 2024
    Gecondoleerd met het verlies van je vader!
    Ik werk ook in een zorgteam, krijgen regelmatig bedankjes van familie. Chocolade, pot snoepjes, doucheschuim, gift voor de teampot, eigenlijk is alles leuk. Maar vooral een kaartje met waarderende woorden doet altijd goed! Voor personeel is het ook verdrietig dat iemand overlijd, als familie dan laat weten dat de zorg gewaardeerd werd is heel fijn.

Share This Page